Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
ReWrite

Battlefield.no er hacket.. Takk til Admins som ikke har advart oss end

Recommended Posts

Helt latterlig at dere ikke har advart oss enda at BF.no er hacket..

Det var veldig seriøst må jeg si..

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/norske-spillsteder-hacket-3730159.html

Denne kontoen vil bli slettet og deaktivert ved første korsvei når admins tar brukernes sikkerhet så lite seriøst.

Det skrives nyhet as we speak, det ble oppdaget tidligere i dag, vi måtte få tak i en med skrivertilgang til forsiden. Merkelig løsning å slette en konto som straff, straffer vel mest deg selv..

Det er en 3-4år gammel database som hang igjen hos en gammel leverandør.

Også burde folk ikke ha det samme passordet over flere år og ikke bruke det på flere plasser.

vi har fortsatt et jævlig stort ansvar og informasjonsplikt til brukerne..

Jeg reagerer bare på at det ikke fantes en forumpost her ca samtidig som nyheten lakk ut på interwebben. Jeg har vist dette siden tidlig tidlig idag siden jeg er innenfor i bransjen.

Sletter vel kontoen mest fordi jeg nå skjønner hvor alvorlig dere tar min sikkerhet. Veldig mange bruker de samme passordene mange steder, og disse timene dere har unnlatt og fortelle dette kan ha vært kritiske for mange.

Hvis du bruker samme passord flere steder er det vel du som ikke tar din sikkerhet særlig alvorlig.

"Passord" (PerPål2012) er forresten 1999, skal man ha sikkerhet bruker man enten 16 tegn eller mer (13¤#""44%%677ffa) eller "passordsetninger" (1seUp0naT1m3|nB3rg3n), ikke at det hadde vært til hjelp her. "Passord" bør du uansett bytte hver 3 måned.

Jeg reagerer bare på at det ikke fantes en forumpost her ca samtidig som nyheten lakk ut på interwebben. Jeg har vist dette siden tidlig tidlig idag siden jeg er innenfor i bransjen.

Sletter vel kontoen mest fordi jeg nå skjønner hvor alvorlig dere tar min sikkerhet. Veldig mange bruker de samme passordene mange steder, og disse timene dere har unnlatt og fortelle dette kan ha vært kritiske for mange.

Det er såpass få som leser på forumet av de 18000 kontoene som er lekket at det kan være greit å ta seg tid til å vite hva dette handler om, før man slenger ut info som kanskje er feil. Det viktigste er å finne en løsning for å sende epost til alle registrerte medlemmer, det jobbes med. Nyhet på forsiden er også på vei, men det er et problem med publiseringsløsningen atm.

Synd du sletter kontoen din, men flott du skrev en post på forumet om det først, det er jo egentlig bedre enn ingen ting og burde kanskje vært gjort fra vår side mens man ventet på nyheten.

9/10 som er på fora og surrer rundt her kanskje opp til 15-16 timer daglig for å gjøre det beste for alle er kanskje på jobb, sover ol. Akkurat vært helg og man kan ikke forvente 110% av alle sammen i staben når det er et frivillighets arbeid for de fleste av oss.

Ble det ikke postet et bilde på twitter i går eller forrigårs da ?

dette vil jeg gjerne vite mer om, kan du forklare? :)

og rewrite, hvis du er i bransjen og har noe mer info så er det herlig hvis du deler det.

Bildet ble postet i dette forumet av en som hadde 3 poster totalt. Post nummer 2 var fra en admin i bf.no som skrev "og hvem er du?"

Det er greit at de har mitt brukernavn og passord. Da jeg velger ulike brukernavn på ulike nettsteder. Så sitter de med passordet, har de fremdeles ikke brukernavnene på andre nettsider.

Men derimot, bruker man samme brukernavn og passord på flere nettsider, sliter man litt antar jeg.. :)

så en post fra en eller annen kar i går om det samme. var admins som svarte i posten trur jeg også?

Det her er ikke akkurat veldig farlig med mindre dere bruker samme passord til alt.

Ser ikke ut som BF.no klarer å lage nyhet tho, det er vel mer bekymringsverdig enn selve saken :rofl:

Og av en merkelig grunn får jeg ikke endret e-post adresse her på forumet.. Får beskjed om at det er fortiden ikke mulig å endre e-post adressen. Nå har det ikke noe å si, da jeg har byttet e-post adresse, og den jeg er registrert med her har blitt slettet for ca 2 år siden.. :)

Men det hadde vært fint å kunne få oppdatert den da.. :)

http://www.pressfire.no/nyheter/PC/4836/norsk-battlefield-nettsted-hacket

Grattis med førstesiden på db.no forresten :)

Og til dere som kritiserer passordbruken min, så ta dere en bolle. Jeg har forskjellige passord på nesten alt, men nå var det ikke pga mine problemer at jeg rantet, men for resten av brukerne på bruket. Veldig mange bruker det samme passordet på alt, derfor man alltid må være kjapt ute med informasjon om dette.

Det er jeg helt enig i, men mtp hvor få av de 18.000 vi får tak i via en nyhet mandag morgen har de som først fikk vite om det i dag tidlig jobbet med hvordan man skal få sendt ut epost til alle. Nyhet er som sagt på vei.

Bytta passord iallefall :) Men en nyhet hadde gjort seg ja....

Siden man ikke kan endre på eposten sin her (?) så utgår det hvertfall veldig i mitt tilfelle å få tilsendt informasjon på en gammel epostadresse, regner med at flere er registrert med eldre epostadresser.

Filene med battlefield.no-brukere som er publisert på Internett inneholder 18295 brukernavn, med tilhørende hash og salt, noe som gjør det mulig å relativt enkelt å rekonstruere passordene. Hackerne har også lagt ut 1464 brukernavn med passord.

Noen som vet hvor disse er lagt ut ?

Leta i loggen for å finne posten med bildet, men det ser ut til at den tråden ble gjemt. Så jeg gikk til twitter for å se på NorSec kontoen

https://twitter.com/#!/N0rSec Denne linker også til 2 databaser, bla bf.no. mtp at det er hackers som har gjort det burde det vel frarådes å laste ned arkivet og om det skal lastes ned, at det er noen som har peil - inneholder garantert mer hacks.

De som har moderator rettigheter burde vel klare å finne den orginale tråden med tinyurl som viste en side med alle mailadresser osv osv. Jeg mener det ble postet i går eller i forrigårs her på battlefield.no, det var lite oppmerksomhet rundt tråden og det var bare 3-4 svar på den. Noe sånt som "og hvem er du?", "En gammel medlem som ble bekymret", "ikke gi dem oppmerkosmhet, det er det de leter etter" og noe annet vissvass.

Edited by cri74

har ikke greid å finne det i allefall.. nyhet ute btw.

edit:

joda, fant hele nå.

Hackergruppen skal natt til mandag ha lagt ut sensitiv informasjon fra innbruddet på nettet.

Hvor er denne informasjonen lagt ut da?

offtopic: tok 2 min å legge ut en nyhet, her: nyhet

Irriterende, heldigvis har jeg gått bort fra å ha samme passord flere plasser.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...