Sign in to follow this  
ReWrite

Battlefield.no er hacket.. Takk til Admins som ikke har advart oss end

Recommended Posts

Seriøst ? Ble det noe skader for bf.no da annet enn nedetid ? Skulle ønske noe slikt kunne skjedd mot de som jukser i spill også.

stikkord: tidsbruk..

Andre dagen av rettsaken ferdig, tegner seg et bilde av tre kids som var ute etter oppmerksomhet og ikke helt skjønte konsekvensene av hva de drev med, ei heller hvor mange spor de la igjen fra sine foreldres ip-adresser,,

Home har vitnet og var kjempeflink, paz og kåre har sittet på tilhørerbenken, paz iført en knallgrønn sexy tskjorte med mario-1up-sopp på, så det ikke skulle være noe tvil om at han kommer fra battlefield.no og ikke hemmelig.no :p

avslutning og kjennelse i morgen, paz kommer til å publisere et referat og noen tanker om saken som egen nyhet her på bf..

noen medieoppslag om saken:

http://www.nrk.no/nordland/17-aring-hacket-erotisk-nettsted-1.11097345

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3639984.ece#

paz iført en knallgrønn sexy tskjorte med mario-1up-sopp på, så det ikke skulle være noe tvil om at han kommer fra battlefield.no og ikke hemmelig.no :p

:lol:

Jeezez for noen amatører. And what snillg said.

mer urovekkende at de kunne klare å hacke bf.no men ikke ha vett til å bruke vpn eller proxy

Teknisk sett gjorde de ikke det. De kom seg inn på en server hos domeneshop og der fant de blant annet gamle ting vi hadde liggende. Vi brukte domeneshop til hosting en del år før, men det var allerede da flere år siden. Vi hostes av multigamer og har full tiltro til at sikkerheten er på topp der :)

Grunnen til at hackingen av domeneshop voldte oss skade var at en gammel brukerdatabase for forumet fortsatt var tilgjengelig der. Siden folk ikke nødvendigivis hadde byttet passord selv om den var et par år gammel, så var vi nødt å gå ut med advarsel og gjøre en del sikkerhetstiltak.

Med det sagt: Jeg anbefaler på generelt grunnlag at man bruker andre passord på f.eks. nettbanken/privat epost enn man gjør på forumet.

mer urovekkende at de kunne klare å hacke bf.no men ikke ha vett til å bruke vpn eller proxy

Som paz sier, vi ble på ingen måte hacket. De fant en gammel serverdump hos gammel host, og fant da passord. De eneste potensielle ofrene var de som ikke hadde byttet passord siden vi byttet host host, noe som vel var ca tre år.

Home har vitnet og var kjempeflink, paz og kåre har sittet på tilhørerbenken, paz iført en knallgrønn sexy tskjorte med mario-1up-sopp på, så det ikke skulle være noe tvil om at han kommer fra battlefield.no og ikke hemmelig.no :p

:lol: Hahahha, så sykt elsk. Skulle nesten hatt :tafse: - skjorta da? Eller den hadde kanskje virket mot sin hensikt.

Bådet navnet på hackergruppen og disse angrepen er nye for meg. Det er forsatt snakk om hackingen som er beskrevet i denne tråden? n0rsec og narkoman.no?

Bådet navnet på hackergruppen og disse angrepen er nye for meg. Det er forsatt snakk om hackingen som er beskrevet i denne tråden? n0rsec og narkoman.no?

det startet med hemmlig.com-dumpen som de la ut, så noe senere tok de masse annet fra domeneshop blant annet oss, narkoman.no etc. Så vidt jeg vet var de aldri norsec, de var kids som ville ha creds fra sånne som norsec.

Ikke helt blåste scriptkids da: "Vi kom også over en annonse der en person opplyste at han kunne formidle sex med en 12-åring" (Nettavisen). Hadde de gått til Redd Barna / politiet med info om ulovlig formidling av prostitusjon på hemmelig.com så ville de kanskje kommet bedre ut av det?

Uten at jeg skal kommentere hvert eneste hackerangrep..

Norges største sjekke-nettsted er blitt utsatt for dataangrep

Føler med de.. Kan tenke meg de har mye å henge fingrene i nå. Alt fra brukerklager, sikkerhetsforsterkning, konsekvensutredning, informasjonsutsending.. Føler med de!

Heyhey fellas, vet det er lenge siden og blir sikkert beregnet som gravedigging. Men ellers så kan jeg tilføye at jeg var en av medlemmene av norsec.

Håper alt går bra nå, og at ting er på stell. Angrepet i seg selv var egentlig ikke noe personlig. Det va en ganske tilfeldig side på serveren som var målet. Men når vi fant ut hvordan resten av serveren lå til så ble det litt vanskelig å bare "la det ligge". Sikkerheten på serveren det gjaldt var nemlig til å le av. De sidene som ble angrepet va bare en prosentdel av resten som lå like åpent og tilgjengelig. Men det ble fort kjedelig egentlig, og vi lot det ligge. Det er jo selvfølgelig noe mediene ikke tok opp, eller verken visste om(?).

Nok om det. Kommer i fred, og visst det skulle være noen med u-besvarte spørsmål så kan jeg sikkert svare litt også. Kan beklage for min del @ ekstra arbeidet det har medført. Men har sikkert fortsatt forskjellige synspunkt, men er vell ikke noe vits i å diskutere det :)

kommer aldri aldri aldri til å skjønne kids sin glede av å ødelegge for hardt arbeidende frivilige og svakerestilte grupper som ble rammet i det angrepet..

alternativt -

kommer aldri aldri aldri til å skjønne hvordan kids kan være SÅ sneversynte og korttenkte at de ikke skjønner hvordan deres shitkidoppførsel ødelegger for hardt arbeidende frivilige og svakerestilte grupper..

en ting er å angripe banker som sperret wikileaks og rettferdiggjøre det med at man forsvarer ytringsfriheten eller protesterer mot overvåkning, men å slippe ut lister over fuckings pårørende til narkomane?? bare trist.

så der kommer vel spørsmålet - ga dere bare faen eller tenker dere ikke konsekvenser?

• Like 5

Haha. Dårlig samvittighet? :p

Njah, ovenfor narkoman.no så skulle vell egentlig det helst ha blitt unngått. Selv om hele greia var ganske dumt i seg selv.

kommer aldri aldri aldri til å skjønne kids sin glede av å ødelegge for hardt arbeidende frivilige og svakerestilte grupper som ble rammet i det angrepet..

alternativt -

kommer aldri aldri aldri til å skjønne hvordan kids kan være SÅ sneversynte og korttenkte at de ikke skjønner hvordan deres shitkidoppførsel ødelegger for hardt arbeidende frivilige og svakerestilte grupper..

en ting er å angripe banker som sperret wikileaks og rettferdiggjøre det med at man forsvarer ytringsfriheten eller protesterer mot overvåkning, men å slippe ut lister over fuckings pårørende til narkomane?? bare trist.

så der kommer vel spørsmålet - ga dere bare faen eller tenker dere ikke konsekvenser?

Tja, der og da var det vell egentlig bare på faen. Sidene som ble angrepet ble egentlig ikke sjekket ut noe særlig, antall brukere i databasen som gjaldt der og da.

Konsekvenser var vertfall ikke noe jeg tenkte over, kan kalle meg feks scriptkid så mye man bare vill. Men igjen så er jeg godt klar over hvilke kunnskaper jeg faktisk behersker. Jeg vet nemlig at om jeg hadde gjort det aleine, så hadde ikke det fått noe konsekvenser. De fant aldri ut hvem jeg var. Ble nemlig pågrepet hele 8 månader etter de andre.

Måten de fant meg på var gjennom maskinene til de andre. Noe jeg ikke tenkte særlig på i den tid, fordi jeg tenkte ikke så langt som det.

Visst jeg ville, så kunne jeg utført det samme igjen, aleine og plettfritt.

Anyway, så kan man vell si på godt norsk at jeg har vokst opp siden den tid og tar konsekvensene for det jeg har gjort :)

Godt å høre at du har lært av det og håper andre også lærer av deres feil.

Men å formatere PCn rett etter angrepene for å sjule spor ga en klar pekepinn på at du var med på det ;)

Jeg vet nemlig at om jeg hadde gjort det aleine, så hadde ikke det fått noe konsekvenser.

Prøv å si det til alle som du tok ifra gleden ved å bidra i ett community. Alle som er pårørende til narkomane.

Dine evner er ikke verd en dritt, når du bruker de på å lage helvete. Du viser ingen tegn til anger, du vil

bare påpeke hvor god du er til å være shitkid. Fuck off. For meg er det du og dine kompiser kan søppel.

Prøv å være en dag eller to ute i det virkelige liv, og møt virkelige mennesker.

Og ja, jeg mistet fullstendig gleden av å være pådriver for et aktivt spillsamfunn på grunn av dere. Tilgivelse

sitter forbanna langt inne.

• Like 3

Rolig nå, det er jo ikke akkurat den verste forbrytelsen som har skjedd...

Ikke alle personer kan fungere i samfunnet og det er ikke alle man kan disktutere med, men i dette tilfellet ? Fyren innrømmer til og med at det var dumt/tankeløst gjort.

Rolig nå, det er jo ikke akkurat den verste forbrytelsen som har skjedd...

Ikke alle personer kan fungere i samfunnet og det er ikke alle man kan disktutere med, men i dette tilfellet ? Fyren innrømmer til og med at det var dumt/tankeløst gjort.

Ok, sant nok, men for what?

Rippe opp i gamle sår? Sympati?

For å være ærlig skjønner jeg ikke hvorfor han kommer med ett latterlig forsøk på unnskyldning (Om det er det man kan kalle det).

Shitkidz will always be shitkidz

• Like 2

Er ikke særlig mye unnskyldning når han bruker mer tid på å skryte over egne "evner" og at han burde gjort det selv for å ikke bli tatt...

Virker mer som en unge som har fått streng beskjed om å si unnskyld, selv om han ikke mener det....

• Like 2

Jeg vet nemlig at om jeg hadde gjort det aleine, så hadde ikke det fått noe konsekvenser.

Prøv å si det til alle som du tok ifra gleden ved å bidra i ett community. Alle som er pårørende til narkomane.

Dine evner er ikke verd en dritt, når du bruker de på å lage helvete. Du viser ingen tegn til anger, du vil

bare påpeke hvor god du er til å være shitkid. Fuck off. For meg er det du og dine kompiser kan søppel.

Prøv å være en dag eller to ute i det virkelige liv, og møt virkelige mennesker.

Og ja, jeg mistet fullstendig gleden av å være pådriver for et aktivt spillsamfunn på grunn av dere. Tilgivelse

sitter forbanna langt inne.

Bruker mine evner på å lage helvete? Skulle trodd det var i går detta her skjedde. Men nope, er jo faktisk typ 3 år siden ish.

Være en dag eller to ute i det "virkelige" liv? Hva vet du om livet mitt anyway?

Er ikke særlig mye unnskyldning når han bruker mer tid på å skryte over egne "evner" og at han burde gjort det selv for å ikke bli tatt...

Virker mer som en unge som har fått streng beskjed om å si unnskyld, selv om han ikke mener det....

Lmao, tror du virkelig at noen har tvunget meg til å beklage for det jeg har gjort? Var ikke ment som skryting i det hele tatt heller. Men heller et forsøk på å forsvare meg selv. Da sikter jeg til hele threaden. Om du/dere tror det er bullshit gir jeg en god faen i. Kom bare med fakta jeg ;)

Grunnen for at jeg i det hele tatt posta her inne, var fordi jeg ikke hadde noe bedre å gjørpå. Så why not bruke tid på noe som er littt konstruktivt vertfall(?).

Godt å høre at du har lært av det og håper andre også lærer av deres feil.

Men å formatere PCn rett etter angrepene for å sjule spor ga en klar pekepinn på at du var med på det ;)

Joa, men pekepinner hjelper jo lite i retten. Men var fortsatt verdt det, det er nemlig grunnen til at jeg fikk tilbake alt som ble beslaglagt, men de andre fikk ikke.

Bruker mine evner på å lage helvete? Skulle trodd det var i går detta her skjedde. Men nope, er jo faktisk typ 3 år siden ish.

Være en dag eller to ute i det "virkelige" liv? Hva vet du om livet mitt anyway?

Du sier jo det selv... Grunnen for at jeg i det hele tatt posta her inne, var fordi jeg ikke hadde noe bedre å gjørpå. Så why not bruke tid på noe som er littt konstruktivt vertfall(?).

Og hva som er konstruktivt med posten din det skjønner jeg ikke personlig. Men det for så være.

Du bruker jo mer tid av å snakke om dine evner og at du burde gjort det sjøl, og at du er stolt over å ikke bli tatt like hardt som de andre... Hvorfor kommer du med sånn info til personer som du ødela en del for? Og ja, det er en stund siden. Men når folk går regelrett inn for å gjøre faenskap, som du selv sier... Men greit nok. Nok om den saken.

Dersom du vil hjelpe, kan du jo heller komme med tips etc hva som burde gjort annerledes slik at dere ikke hadde kommet til og gjort faenskap for de forskjellige samfunnene osv. :)

• Like 2

Grunnen for at jeg i det hele tatt posta her inne, var fordi jeg ikke hadde noe bedre å gjørpå. Så why not bruke tid på noe som er littt konstruktivt vertfall(?).

Tar meg friheten til å svare på vegne av hele styret og ledelsen i foreningen når jeg sier: Vi er ikke interessert.

• Like 4

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this