Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
ReWrite

Battlefield.no er hacket.. Takk til Admins som ikke har advart oss end

Recommended Posts

Ja, regner med datakyndigheten til brukere som Enda en Mor og ei som har barnebarn som passord ikke er spesielt h0y :(

Forresten har 12 brukere password som passord :/

Nå er det ikke vansklig å finne lista for å si det sånn. heldigivs har de ikke passord på meg :O og de passordene de har er passord med alt for mye tall i; type 1234 etc

Jeg ville også tro at disse angrepene fungerer best på usalta passord. Kan riktignok hende noen lager et hashtable for hvert enkelt salt, men kom igjen. Hvem er så duster i hodet.

Viktig poeng du har her, og en av årsakene til at dictionary-attack har begrensninger, hvert passord hos bf.no hadde unik hash som har vært påpekt tidligere, og det betyr at dictionary (alle hash-verdier) må re-computes for hvert eneste passord som skal testes fordi saltet er unikt. Dette setter naturligvis store begrensninger for de som skal cracke...

Fordelen med hash + unikt salt per bruker er at det stikker kjepper i hjulene for bruk av rainbow tables. Man måtte ha generert én tabell per mulig salt-verdi, som Optimus påpeker, og forumet bruker et såpass langt og sammensatt salt at dette ville kreve enorme mengder largringsplass og datakraft.

Trist å se at de nå velger å publisere brukerdatabasen til en side for narkomane og deres pårørende, mennesker som er i en svært vanskelig og utsatt livssituasjon. La oss håpe at media har vett nok til å holde et lokk på dette tilfellet - slik at man reduserer mengden snoking i dataen som er lagt ut. De ser dog ut til å hive seg ukritisk over det meste som kan skape overskrifter... så jeg må innrømme at jeg ikke akkurat holder pusten for det. :dry:

Trist å se at de nå velger å publisere brukerdatabasen til en side for narkomane og deres pårørende, mennesker som er i en svært vanskelig og utsatt livssituasjon. La oss håpe at media har vett nok til å holde et lokk på dette tilfellet - slik at man reduserer mengden snoking i dataen som er lagt ut. De ser dog ut til å hive seg ukritisk over det meste som kan skape overskrifter... så jeg må innrømme at jeg ikke akkurat holder pusten for det. :dry:

Helt enig, dette er akkurat det "Norsec" er ute etter. Wanna be lulzec Norge.... også å gå etter narkomane og deres pårørende, hadde det bare vært store sikkre webisder men dette er bare latterlig

Mmmm, var rimelig forbanna når de publiserte databasen vår, men det der er rett og slett så lavmål som det kan bli. Tydelig at dette er kidz som overhodet ikke har respekt eller empati for andre.

Ser for meg at dette er den typen drittunger som lett kan finne på å sparke sand i øynene på småunger og så skryte av at de 'fikk det til' etterpå.

Jeg håper bratzene har skam nok til å innse om 20 års tid hvor patetisk oppførsel dette var, og at de gremmes hver gang de tenker på det.

De fortsetter sin kampanje ved å gi ut pisspreik.no sin database ifølge deres siste twittermelding.

De har tydelig ikke forståelse for hvilke konsekvenser dette har.

Noen som kan si meg hvordan jeg kan få sett bf.no lista uten å få 17 virus?

Eller noen som kan sjekke om passordet mitt er craket og PM'e meg?

Jeg husker nemlig ikke hvilket passord jeg brukte på den tiden :p

Jeg kan ikke nekte andre å hjelpe deg selvsagt, men jeg kan informere om at ledelsen i battelfield.no desverre ikke kan påta seg å sjekke passordet til alle som ønsker dette. Vi har fått flere henvendelser på dette nemlig og beklageligvis er det mye annet som må prioriteres.

For ikke snakke om at det ikke er mulig for oss å sjekke de som ikke allerede er blitt cracket, for da måtte vi forsøkt å cracke passordet selv :p

den ene linken der fører rett til en side hvor det popper opp reklame som gir deg virus hvis du prøver å lukke ved å trykke på x-en.. være forsiktig..

begge linkene de har lagt ut på sin twitterside ja..

jupp

når det kommer sånn: "du har vunnet-boks" som ikke går vekk ved å trykke på x-en så er eneste mulighet for å slippe virus å cntr-alt-delete nettlesern. X-en og neitakk-knappen er begge downloadknapper som laster ned en pakke.

jupp

når det kommer sånn: "du har vunnet-boks" som ikke går vekk ved å trykke på x-en så er eneste mulighet for å slippe virus å cntr-alt-delete nettlesern. X-en og neitakk-knappen er begge downloadknapper som laster ned en pakke.

hmmmm, og dette lastes ned uten at du/browsern merker det ?

Klikka selv på linken før qed kommenterte, har nå kjørt spybot, windows security essentials og malwarebytes. Helvette...

Altså, var innom siden deres tidligere før den ikke var hacket. Da var de helt greie, men når jeg musa over de linkene som optimus la ut (etter å ha klikket de), så var det en hyperlink til is.gd (tiny-url oplegg)

Edit: Clean, ser man bort fra et par trackercookies eller hva faen det var som kom opp i spybot.

Blir paranoid! Forbanna stress å formatere :p

Helvete. Sorry guys. Var ikke meningen. Har fjernet linkene for noen timer siden.

Fikk forresten en PM i sta:

Passordet ditt; MIN-HASH' date=' ble ikke dekryptert btw.[/quote']

Er dette en vennlig gest, eller er det noen av n0rsec som har tatt seg turen på fora?

Finner ingen poster til brukeren, og den ble regga den 11...

Ingenting viser hackerskills som å gå etter nettsider drevet av frivillige, pårørendesider for de som sliter og lignende. l33t pr0 h4ckz00rz altså

Forhåpentligvis har nå dette gått så langt at politiet tar tak i det (selv om jeg tviler på det og gitt)

• Like 1

Får vel scanne etter noen virus ja.

Forøvrig så er de folka så lavt som man kan komme på nettet. Hadde det ikke vært for at jeg var snill så skulle jeg nokk spora de opp og gitt dem dask tilsvarende energien folk har brukt på dem de siste dagene. Dette kommer fra meg som ser på my little pony hver lørdag.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...