Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
ReWrite

Battlefield.no er hacket.. Takk til Admins som ikke har advart oss end

Recommended Posts

Så dødt som bf.no er så skader det ikke med litt gratis "reklame" på tv2.no

Tjohei!

+1

btw spardame vi som bare er "brukere" her er faktisk "kundene" til dere kjempeflinke frivillige som driver bf.no så om vi kritiserer dårlige admins ingame eller manglende sikkerhet, mangel på innhold, dårlig forum etc. så må dere takle det på en nøytral måte og kanskje tenke dere om om det faktisk er noe i det vi klager om.

Lønnen dere får som driver dette frivilig kommer i form av skryt når folk er fornøyde med tjenesten bf.no leverer.

Nå er jeg også bare en "bruker" at jeg er rosa er bare fordi jeg var en av de frivillige. Og ja, er enig at det skal gå an å bemerke feil og mangler, men det finnes en riktig måte å gjøre det på..

Kritikk må alle tåle, og det er greit nok, men det er måten ReWrite sa i fra på som var dårlig :)

Jeg foreslår heller at vi buster de jævla sauene der oppe i nord og får dem lenket opp en en gapestokk :)

Også burde folk ikke ha det samme passordet over flere år og ikke bruke det på flere plasser.

latterlig dumt å skrive når du vet 80% av alle folk gjør akkurat det der.

Folk flest er late og dumme ;)

Mmmm, at en sånn database kommer på avveie er definitivt veldig kritikkverdig, og det er noe vi legger oss flate for. Men samtidig må det jo sies at vi er et spillsamfunn drevet på skjønn og godvilje. Om en hackergruppe går inn for å ta oss - ja da klarer de nok det. I dette tilfellet var det ikke 'oss', men en tidligere leverandør de fant sikkerhetshull hos, men dedikerte angrep er vanskelig å stå i mot selv for profesjonelle selskaper. Ikke at vi tar lett på sikkerhet, for det gjør vi ikke, men vi er som sagt 'bare' et spillsamfunn. Vi snakker ikke akkurat .mil her.

Sånn sett stiller jeg meg i samme bås som mange andre og lurer på hva slags "bragging rights" man egentlig får for å hacke forumet til et spillsamfunn...

Litt som de tilfellene vi har hatt hvor folk har kjørt lengre ddos-angrep mot spillserverne våre. Vi er ikke amazon, om noen vil kjøre denial-attack mot oss så klarer de det. Men hvor er utfordringen der, egentlig?

Personlig blir jeg utrolig trist og lei meg over at noen gidder angripe oss på den måten, det er så himla poengløst og gjør ikke annet enn å ødelegge for de av oss som bruker utrolig mye tid på å prøve å skape noe bra for andre.

Sida ser ut til å være nede nå.

de har blitt angrepet selv :lol:

første gang jeg bytter passord - siden jan 2003 :-)

heldigvis hadde jeg ikke brukt det på noen andre sider, så det var ikke mye jobb.

- - jeg har glad jeg begynte å bruke keepass - hadde vel hatt småproblemer med å huske (eller finne på) 93 passord hvis ikke.

Erfaring jeg har gjort meg:

1. Klaging går alltid oppover.

2. De som klager mest er de som bidrar minst.

3. Det du bidrar med synes aldri, det du ikke rekker å bidra med blir alltid gjort synlig.

4. Frivillig arbeid og innsats krever folk som har lyst til å bidra, når mange klager vil ingen bidra.

5. Det vil alltid være de som ikke liker at ting går bra, det er de samme som stikker pinner i hjula på deg når det går bra.

6. Kritikken er endeløs og har mange former, ofte kommer den fra uventet hold og ofte kommer den fra flere kanter samtidig.

• Like 3

Haha, jeg tror jeg med enkelhet kan finne eksempler på samtlige av de der etter 6 år her inne og 5 år i røde kors og en og annen studentforening. Null stress!

Sammenfattet av Edmund Burke i en setning.

All that is necessary for evil to triumph is for good men to do nothing

Edited by cri74

Klagingen til enkelte er både kvalm og arrogant.

Jeg synes det ser ut som at dette har blitt håndtert på en grei måte, kritikk har blitt tatt, og for alt jeg vet har ikke nødvendigvis noen i foreningen gjort noe kritikkverdig. Situasjonen er jo selvsagt uheldig, men jeg har tillitt til at sikkerheten ivaretas på en god måte i fremtiden.

Før man går helt av skaftet må man huske at battlefield.no er et dugnadsbasert spillsamfunn, ikke nettbanken, pentagon eller oppbevaringssted for pasientjournaler. Det betyr ikke at det er greit at sikkerheten neglisjeres, men det tror jeg heller ikke den blir.

Til slutt i denne saken så synes jeg oppriktig synd på de som står bak da jeg synes det er ufortjent, meningsløst og barnslig.

Hehe jaja glad jeg mister kredittkorta saa ofte at ingen er aktive paa alle jalla sidene jeg ikke husker aa lagt bruker fra gamledager. Har jo sikkert login paa all slags mmorpg osv, men satser paa de ikke kan gj0re noe seri0st uten kredittkort. :) Amazon brukeren min derimot kunne blitt en lei smell.. Der er det jo bare aa bestille i hytt og pine til all slags adresser (har for eksempel kj0pt ting til adresser i Norge, UK, Italia, Canada og USA uten noen sjekk fra Amazon).

Kanskje en fellesmail til alle brukerene hadde gjort seg om det ikke allerede er sendt? For min del er jeg ikke searlig aktiv, og var bare tilfeldig at jeg saa dette i nyhetene og fikk startet med aa bytte snarest.

Kanskje en fellesmail til alle brukerene hadde gjort seg om det ikke allerede er sendt?

Det var noe av det første vi begynte med, men det er litt jobb. Uten å si det helt for sikkert mener jeg at emailen blir sendt direkte til de faktisk berørte (det er ikke alle brukerne våre som har blitt berørt av dette siden det er en eldre database det er snakk om). Er uansett maaaaaaange mail å sende :p

Hehe ja ser den, tenkte kanskje dere hadde noe automatisk. Men husker naar jeg jobbet med et arrangement for et par aar siden skulle jeg sende mail til et par tusen fra en liste med text ala den hackerene har lagt ut. Jeg importerte i excel, fant en eller annen visual basic kode som rensket opp i dataen og saa var det bare copy paste med kanskje 100 om gangen. Tipper det er mulig aa gj0re en del lettere en det ogsaa, men dere har nok peiling :)

mottok akkurat mail fra bf om innbruddet, det er faen meg sterkt levert hvis dere fikk til en automessage på det så kjapt. Elsker dere kybber, sigve, zaxo, kåre og dere angre programmeringsguder!

Dette forholder jeg meg veldig rolig til, fordi jeg har aldri personlig opplysninger på en slik side som dette. Alle mine passord er forskjellige, så det verste som kan skje, er at noen skriver innlegg i mitt navn. Det hadde selvfølgelig ikke vært hyggelig om noen hadde tatt over kontoen da.... meningsløs greie egentlig å hacke bf.no.

Jeg må si jeg er en fan av tafse kjærligheten som er/var her på bruket (en stund siden jeg har vært her)... Men jeg personlig syns det blir feil å gi positive tilbakemeldinger om hva BF.no har gjort i denne sammenhengen, de har gjort det som etter mitt syn er det minste de skal gjøre og jeg blir litt lei meg når det blir prøvd å skyve skylden på andre. Det er "styre"/"ledelsen" som har gått inn for avtaler med evt folk som har skylden i dette og burde derfor ha vist risikoen. Etter mitt syn fortjener BF.no smekk på pungen også får dere stå for det dere har valgt å gjøre og ikke skylde på hvilke andre løsninger dere "selv" har valgt å bruke.

Det jeg lurer på er, hvorfor var denne "usikre" gamle data'en på nett fortsatt ?????? og til de som har muligheten til å sende meg link til listene så jeg kan se hva som er lekket om meg blir jeg ikke sur om dere sender meg en PM :)

Edited by BrannMannSam

Vi trenger Anna!

Som brannmannsam sa!

Kan noen pm meg lista hva det står om meg og mitt brukernavn?

Ikke at det er det værste uansett da.

Dette er for meg et annonymt forum uansett, og det passordet jeg bruker her er et random, da det ikke er noe særlig personlige info som ligger her. Det som er her kan du google om meg uansett.

Men ja visst noen av dere brukere har denne listen så skulle jeg mere en gjerne ha sett hva som ble leket ut om meg.

Jeg føler litt stress i kroppen nå, kanskje mest pga. uvitenhet om hva som faktisk kan skje. Har aldri opplevd dette før...

Håper noen her kan forklare ting litt nærmere for meg (og kanskje andre), slik at jeg kan bli litt roligere. :)

1. Jeg har måttet opprette ny bruker for å stille dette spørsmålet, fordi noen idioter nå har endret e-postadresse til den gamle brukeren min.

2. Jeg har ikke noe personlig info knyttet til den gamle brukeren min, men det er ikke særlig artig å vite at noen opererer som meg.

3. Jeg stoppet å spille BF2 for 2-3 år siden, og har ikke brukt battlefield.no-kontoen min siden da.

Er det noe jeg trenger å frykte utover at min gamle bruker nok sikkert har blitt benyttet (ref. e-postadressen har blitt endret...)?

Takker for svar. :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...