Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
ReWrite

Battlefield.no er hacket.. Takk til Admins som ikke har advart oss end

Recommended Posts

Jeg reagerer bare på at det ikke fantes en forumpost her ca samtidig som nyheten lakk ut på interwebben. Jeg har vist dette siden tidlig tidlig idag siden jeg er innenfor i bransjen.

Sletter vel kontoen mest fordi jeg nå skjønner hvor alvorlig dere tar min sikkerhet. Veldig mange bruker de samme passordene mange steder, og disse timene dere har unnlatt og fortelle dette kan ha vært kritiske for mange.

Hvorfor opprettet du ikke en tråd mye tidligere her da? En ren informerende tråd mener jeg, istedet for å komme lenge etterpå og klage over at andre personer ikke har fått informasjonen like raskt som deg og ikke har publisert noe. Hadde du tatt sikkerheten alvorlig og virkelig brydd deg om de andre brukerne her, som du påstår at du gjør, så hadde du delt denne informasjonen så fort du hadde hatt den!

• Like 3

det er tragisk at de ikke tar vår sikker het på alvor jeg skal aldri spille cs igjen :angry: :angry:

<3

Dette hadde aldri skjedd i TUSSI FFS! :angry: :angry: :angry: :angry:

OT: Er rimelig mye som har blitt gjort på kort tid her ja. Sier seg selv at det første man må gjøre er å sile ut hva som er korrekt informasjon og hva som bare er rykter. Vil rette en ekstra stor takk til Zaxo som har gjort en superjobb med å holde i trådene og sørge for at de som trengte det ble informert, til tross for at dette er midt i arbeidstid. Ikke dårlig til å være et ferskt styremedlem :heart:

(for ordens skyld: jeg skrev en nyhetspost minst en time før publiserings-tidspunktet man ser, men den inneholdt flere fakta-feil som blant annet Zaxo hjalp til med å rette før vi publiserte).

Dette er ikke så ille :p Ihvertfall utifra den zip filen dem la ut på twitter så var det flertallet dem ikke har klart å knekke. Bare noen få dem har klart å hente inn hvor passordene var bare tall. No biggie biggie !

Less whine, more :wub:

Dette er ikke så ille :p Ihvertfall utifra den zip filen dem la ut på twitter så var det flertallet dem ikke har klart å knekke. Bare noen få dem har klart å hente inn hvor passordene var bare tall. No biggie biggie !

Forsåvidt sant, men hash + salt = et spørsmål om tid. Bruteforcing har blitt vesentlig mer effektivt med rainbow tables, så alle som ikke har/hadde et *særs* komplisert passord bør uansett ta sine forholdsregler og bytte. Det er selvfølgelig viktig å merke seg at det er der man har denne kombinasjonen av brukernavn/email og passord også andre steder at farene for "utnyttelse" er størst. Hadde man eget brukernavn/passord kun for battlefield.no er skadeomfanget begrenset hit.

Om noen får tak i mitt passord her på BF.no. På hvilke ulike måter kan det misbrukes?

Har forøvrig endret mitt passord nå.

Edited by GoodC

Teknisk sett, for brukerne ser det særdeles lite som kan misbrukes egentlig. Man kan alltids skrive litt tulleinnlegg osv. Det er helst i tilfeller hvor man bruker sammer passord på forumet som eksempelvis mail at det bilr trøblete.

Deretter har vi brukere med verv hos BF, der vil man få innsyns i alt internt om man får tak i brukerpassord. Sier seg selv at det vil være særdeles uheldig.

Dette hadde aldri skjedd i TUSSI FFS! :angry: :angry: :angry: :angry:

OT: Er rimelig mye som har blitt gjort på kort tid her ja. Sier seg selv at det første man må gjøre er å sile ut hva som er korrekt informasjon og hva som bare er rykter. Vil rette en ekstra stor takk til Zaxo som har gjort en superjobb med å holde i trådene og sørge for at de som trengte det ble informert, til tross for at dette er midt i arbeidstid. Ikke dårlig til å være et ferskt styremedlem :heart:

(for ordens skyld: jeg skrev en nyhetspost minst en time før publiserings-tidspunktet man ser, men den inneholdt flere fakta-feil som blant annet Zaxo hjalp til med å rette før vi publiserte).

Informasjon er en ting, men det må også rettes en super takk til de som har jobbet og fortsetter å jobbe i bakgrunnen og brukt flerfoldige timer i løpet av det siste døgnet.

Kåre Krigsforbryter har brukt svært mye tid og det har også representanter fra NeS. De gjør en uvurderlig jobb i tilfeller som dette og setter til side annet arbeid for å jobbe med communitiet. Hovedårsaken til at det er disse som har jobbet mest er fordi de var midt i klusteret da det begynte, men etter hvert som andre fra råd og styret kom inn på banen har det vært en liten maurtue. Vi har også sett hederlig innsats fra andre i staben som har tatt fatt der de kan gjøre en innsats.

• Like 1

Passet meg faktisk litt bra dette. Battlefield.no var liksom det eneste stedet hvor jeg fremdeles brukte det gamle passordet mitt^^. Inntil for rundt 10min siden da.

Ah, takk Avean. Endelig en som er helt enig med meg. Skjønner jo at det er litt stress at disse drittungene har fått til dette, og de burde jo straffes med en skjem øks.

De som får totalt noia nå er de typene som sitter på 14 proxyer, privat browsing 24/7, planker foran alle vinduene og bombe montert på hovedkortet.

Man kan jo vinkle det hele rundt også og se på slike problemer som en måte å holde communities på tå hev hva sikkerheten angår. Det fører til at man unngår sløvhet/latskap/uforsiktighet osv når man lager sikkerhetsprosedyrer. Ikke at jeg her impliserer at det er noen av de delene det har stått på i vårt tilfelle.. :rolleyes:

Jeg reagerer bare på at det ikke fantes en forumpost her ca samtidig som nyheten lakk ut på interwebben. Jeg har vist dette siden tidlig tidlig idag siden jeg er innenfor i bransjen.

Sletter vel kontoen mest fordi jeg nå skjønner hvor alvorlig dere tar min sikkerhet. Veldig mange bruker de samme passordene mange steder, og disse timene dere har unnlatt og fortelle dette kan ha vært kritiske for mange.

Hvorfor opprettet du ikke en tråd mye tidligere her da? En ren informerende tråd mener jeg, istedet for å komme lenge etterpå og klage over at andre personer ikke har fått informasjonen like raskt som deg og ikke har publisert noe. Hadde du tatt sikkerheten alvorlig og virkelig brydd deg om de andre brukerne her, som du påstår at du gjør, så hadde du delt denne informasjonen så fort du hadde hatt den!

Var opptatt i kundemøte om du absolutt ville vite det :) Betal meg gjerne konsulentprisen jeg tar per time så skal jeg lage så mange forumposter dere bare vil..

gidd da, han sa ifra, dette er en stor greie, og jeg er blant de som har brukt mitt passord på flere sider. Var veldig takknemlig for å få vite dette kjappest mulig, og det var sikkert mange andre også.

Brukerne som ble registrert i forkant av sammenslåingen og som ikke har endret sitt passord må umiddelbart skifte sitt passord. Brukere som har registrert seg i etterkant av overgangen til ny portal vil ikke være i fare for å få sitt passord brutt.

Heisann

Trist det som har skjedd, men jeg har ett spm. Avsnittet ovenfor er fra "Bytt passord!" nyheten på forsiden. Jeg finner ingenting om "sammenslåingen", når skjedde dette?

Helt latterlig at dere ikke har advart oss enda at BF.no er hacket..

Det var veldig seriøst må jeg si..

http://www.tv2.no/ny...et-3730159.html

Denne kontoen vil bli slettet og deaktivert ved første korsvei når admins tar brukernes sikkerhet så lite seriøst.

Var opptatt i kundemøte om du absolutt ville vite det :) Betal meg gjerne konsulentprisen jeg tar per time så skal jeg lage så mange forumposter dere bare vil..

åja du var opptatt med jobb, ja sannelig, adminsa her på forumet driver ikke med slikt…

Admins og de andre som står bak bf.no jobber på frivillig basis, altså, mest sannsynlig har de jobb og/eller skole, og de får ikke lønn for den jobben de gjør her på bruket, de får ikke denne konsulentprisen som du ønsker( for å gjøre en brøkdel av det de gjør, og noe jeg helt ærlig mener er noe man bare gjør!). Virker ikke som om du har fått med deg dette.

Slikt som det her irriterer meg, vær glad for den jobben de gjør, og ikke kritiser de de få gangen de ikke er på tå hev, hjelp de heller! Om du sletter brukeren din her, så beklager å si det, men det er ditt tap og ditt tap alene.

• Like 1

Så dødt som bf.no er så skader det ikke med litt gratis "reklame" på tv2.no

Tjohei!

+1

btw spardame vi som bare er "brukere" her er faktisk "kundene" til dere kjempeflinke frivillige som driver bf.no så om vi kritiserer dårlige admins ingame eller manglende sikkerhet, mangel på innhold, dårlig forum etc. så må dere takle det på en nøytral måte og kanskje tenke dere om om det faktisk er noe i det vi klager om.

Lønnen dere får som driver dette frivilig kommer i form av skryt når folk er fornøyde med tjenesten bf.no leverer.

Det er en 3-4år gammel database som hang igjen hos en gammel leverandør.

Også burde folk ikke ha det samme passordet over flere år og ikke bruke det på flere plasser.

Også burde folk ikke ha det samme passordet over flere år og ikke bruke det på flere plasser.

latterlig dumt å skrive når du vet 80% av alle folk gjør akkurat det der.

Tror ikke jeg greier å aktivere nok "brysegomdette" til å faktisk bytte passord. Det begynner uansett å bli for mange passord for det lille hodet mitt å huske etterhvert. Nettbanken tvang meg nylig til å bytte, og det var ille nok ! Lenge leve latskapen...

Rewrite har fult lov til å bli nervøs av dette. Det har alle. Vi må bare gjøre vårt beste for å begrense

skaden av dette. Det er en kjedelig sak, der folk reagerer på forskjellig vis. Jeg ble helt satt ut selv, og

skal ærlig innrømme at dette var litt mer enn at jeg hadde lagt en slagplan. Ble tatt på senga.

Nyhet skulle vi fått ut, men usikkerhet rundt hva hackerne hadde styring over, og hvor de hadde tilganger

gjorde at jeg var rimelig forsiktig med å bruke forumet. Derfor skrev jeg ikke en nyhet i dag morges.

Håper ingen forlater bf.no pga dette. Det er helt annet nivå over brukersikkerheten i dag, og vi gjør alt vi

kan for å sikre dette. Ingen har grunn for å være redd for nåværende info.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...