Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

Bruken av Aimbots og Wallhacks

Recommended Posts

Husker vi møtte noen cheatere i klankamper, men på public så merka jeg lite til det. Det var jo de uber obvious folka med 100-0 etter 5min, men det skjedde ikke så ofte.

Cheating er kjipt i seriøse klankamper, men at en og annen cheater public klarer jeg ikke bry meg særlig om.

Team norway er jo stappa full med cheatere nå ;)

Cheating er kjipt i seriøse klankamper, men at en og annen cheater public klarer jeg ikke bry meg særlig om.

Akkurat som sist vi diskuterte dette greier du altså ikke å bry deg særlig om alle timer frivillige admins må bruke på drittsekker som synes det er morro å ødelegge for andre?

At ikke mange cheater public er fordi det er en sjanse for at de blir avslørt, mister man den sjansen kommer man inn i en fanges dilemma-situasjon der vi alle vet hvordan det vil ende. Mao sitter man igjen med den frivillige innsatsen fra folk som meg, 29 år, full jobb, madam, hund og interesser som også innbefatter dataspill og også ønsket om å holde i livet servere der andre kan ha det morro. Klar over hvor mye diskusjon, splid, tid og krefter det tar å buste cheatere?

Kunne vært enig om det hadde vært snakk om f.eks. cs. Men i BF3 er ikke pub cheating et så stort problem. Jeg merka hvertfall lite med cheating i de 500 timene jeg har public.

Etter 12 år med cs/css som både aktiv spiller og admin så kan jeg si at det er veldig mye cheating i BF3 også....Problemet er at som Qed sier at det tar ufattelig mye tid og krefter på å ta disse 14år gamle kidsa som synes det er ufattelig morsomt å cheate seg til god stats. Det er jo ikke akkuratt et ukjent problem at anti-cheat programmene ofte henger på etterslep og at cheats blir stadig bedre og mer sofistikert. Heldigvis er videoredigeringsprogram med mulighet for å kjøre frame by frame et godt verktøy for å bekrefte eller avkrefte om en person cheater...men igjen så tar dette tid og krefter av admins som gjør dette av egen fri vilje for at folk skal være likestilt på servere og ha det gøy sammen... :) . Håper at BF4 får et råbra anticheat program som ikke kan knekkes.....

Husker vi møtte noen cheatere i klankamper, men på public så merka jeg lite til det. Det var jo de uber obvious folka med 100-0 etter 5min, men det skjedde ikke så ofte.

Edit: Jeg er dum Nock er smart

Edited by 2easy-Broseph

Haha, I lol'd.

Men fra spøk til alvor, jeg syntes det er så rart at dere er overbevist om at det er cheatere på "annenhver server dere er på". Jeg tviler ikke på at det er en god del cheatere i BF3, men jeg merker sjeldent noe til det. Det eneste jeg merker er mange whiners som roper cheat så fort en bedre spiller dreper de (joda jeg merker de som er obvious. Men det er jo sjeldent man kommer over de) Så... hvordan oppdager dere cheater? Hvor er det denne massive cheatingen foregår?

Edit: For å understreke poenget mitt. Jeg er overbevist om at det er mye cheating, MEN, hvordan kan dere være så sikre som det dere er på at dere spiller mot cheatere? Magefølelse er ikke nok, alle kidsa som skriker cheat gjør det på "magefølelse"! Jeg blir selv beskyldt for cheat hele tiden, og jeg er ikke engang god...

Edited by Kongkopa

Som Kopa sa er jeg også veldig spent på hvordan dere kan vite om en person cheater eller ikke, som en som spiller spillet altfor mye og er ganske god atm så synes jeg det er veldig få cheater som faktisk utgjør noe forskjell for meg da. Liksom når en lvl 2 går rundt med silenced handgun og dreper deg konstant på oneshot så er det en ting, men de er det ikke ofte man møter på. Kan godt hende det er mange cheater jeg som har spilt samtidig med meg på en server, men da må de isåfall ha vært veldig dårlige siden jeg ikke har reagert på de. Er jo noen ganger man er usikker om enkelte spiller kanskje har no spread eller har tweaka så de gjør litt mere damage per bullet. Men for meg som competetive spiller (lol) så er det ofte ikke et veldig stort problem da vedkommende som cheater i noen form for pcw/vs eller cup ofte vill blir avslørt av veldig mange til slutt og så bannet.

Også hvis dere 100% er sikkert på at person dere spiller mot cheater så er det vell ikke så få servere igjen at det ikke går å skifte server. Også har selv sikkert sagt til meg selv flere hundre ganger opp gjennom min tid i bf3 at de jeg spiller mot cheater, men man trenger ikke alltid rope det ut høyt å drite seg ut. Hvis man er sikker ta en kjapp demo av vedkommende og report han (hvis en cheater blir reporta nok ganger så blir han som oftest banna).

Edited by 2easy-Broseph

Det er ikke alltid admins vet at folk cheater,.Og det er ingen som sier det er cheatere på annenhver server. Men som sagt, jeg spilte nok dataspill da flere av dere fortsatt gikk med bleier :). har vært admin i en mannsalder. Det er ikke alltid lett å ta cheatere, men når du har sett nok av dem oppover tiden så vet du hva du skal se etter. Det er forskjell på kids som whiner om cheat og admins som prøver å bekrefte eller avkrefte om det foreligger noe cheat hos folk.. Det vil alltid være noen admins i et eller annet spill som ikke vet hvordan ting fungerer og banner folk opp og ned i mente, men stort sett er det strenge rutiner for å permbanne noen for cheat hvis du ikke har bevis. Demoer kan bli analysert i feks Sony Vegas eller Adobe for å kjøre frame by frame og se etter mekaniske bevegelser eller utstrakt bruk av aiming gjennom vegg. Og det med å skifte server gjør jo ikke noe med selve problemet. Noen her bryr seg faktisk om spillet. Og ønsker å få vekk cheaterne slik at slike som meg å deg faktisk kan ha en fair fight ;)

Det er sikkert mange som jukser i bf3 akkurat som i andre spill, men bf3 er ikke typen spill man enkelt merker om man spiller mot noen som har wh eller ikke. det finnes tross alt spotting og det er tusenvis av tilfeldigheter som kan føre til at X spiller visste hvor du var/var heldig og kom bak deg. Jeg har sikkert spilt mot tusenvis av cheatere i bf3 uten å ha merket noe til dem, for de fleste som gjør det prøver ikke å gjøre det åpenlyst og siden de er dårlige spillere i utgangspunktet så har de liten innvirkning på spillet selv med juks. En middels god spiller som faktisk vet hvordan å spille vil ha mye større innvirkning på runden enn en dårlig spiller som cheater. Siden det da er tilnærmet umulig å hverken merke eller bevise at disse jukser velger jeg å ikke bry meg. Det betyr ikke at jeg synes det er greit at de jukser, men ignorance is bliss og hvorfor skal jeg irritere nyttesløst over at det sikkert er noen av de 64 folka på denne serveren som jukser?

Unntaket er selvsagt de som bare kommer inn og dreper alle fra andre siden av mappet/oneshotter alle. Men de er jo ikke akkurat vanskelig å banne heller.

• Like 1