Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

Bruken av Aimbots og Wallhacks

Recommended Posts

157/5 på en runde er jo egentlig ikke det helt store problemet, men vi ser vel alle på totalstatsen der at han schnabelbotter.

Med mindre han bare spiller metro, da er det ikke umulig om du går inn for det.

Nei det er det jeg mener. Om du rapporterer han på battlelog så vil du bare få et svar fra at:

"Slike statistikker er ikke umulig å få. For eksempel så kan to venner gå inn på en server og skyte hverandre, eller gjøre andre ting for å få en misvisende statistikk. Dessverre kan vi ikke behandle klagen din uten konkrete bevis der man kan se at en spiller bruker en tredjepart program eller på annen måte jukser. Tusen takk for at du brukte rapport funksjonen i battlelog, vi vil holde et øye med emne du har klaget på. Ha en fin dag i Battlefield 3"

Nå har jeg ikke linken til der den ble postet, men det var stort sett det svaret som ble gitt til han som klaget (dette er en god stund siden). Han postet den i battle.no (tror jeg). Får man et sånt svar så kan man i alle fall skrive tilbake og takke dem for en god måte å fikse statsa sine. Samtidig kan man jo spørre om de kan sende et kamera og adressen til spillern :)

Får du virkelig svar om du rapporterer på battlelog? Jeg har ihvertfall ikke fått det noen gang. Men når det er sagt, så har jo faktisk dice laget et spill der man kan få 50 i kd uten fusk.

Tror det var denne her jeg tenkte på. Husker jeg holdt på å dette av stolen, men det var noe mer i den posten.. Noe e-mails elns.. husker ikke helt :(

After talking about the huge amount of cheaters on Battlefield 3 on the EA costumer support live chat, I now know the reason to why it seems like almost no cheaters are being banned at all. So I'll just answer a few question for you:

Q: I've reported a cheater, why hasn't EA banned him yet? I even included a screenshot of the cheaters K/D as proof!

A: Many players may not have realized that although they do sometimes recieve proof, they're only 99,9% sure. If you're good enough at editing screenshots and/or videos, you can create a fake killfeed or a fake screenshot of a player's K/D.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Q: This sounds very unlikely, why would anyone even do that?

A: Not really. If someone wants revenge for some reason, or just wants to annoy someone they can do it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Q: Then how can EA ban cheaters? Why do we report cheaters if they're not taking care of it?

A: EA does take care of it, but they have to be there and see it themselves to make sure that the proof they got isn't fake. So EA sends out people to observe the players who are suspected for cheating.

Q: Then what about a player who has got 29120 kills and only 393 deaths? It's clearly that he is cheating.

A: In most cases, yes that player is cheating. But it IS possible. For example, if a player has been really lucky it is possible. There can be many reasons to how that happened. If he plays on a server with a maximum of only 4 players, and he has a really good teammate who plays as Assault/Medic and revives him the whole time, it IS possible (if the 2 enemies are extreme noobs).

Det er bare du nadar, som greier å kritisere andre i tråden for bruk av personangrep og for å bruke argumenter som "forsøker undergrave andre", samtidig som du lirer av deg ting som..

Dette inkluderer spillservere hvor cheatere får herje fritt, og hvor admins gir faen i alt som ikke går ut over dem selv, og kanskje til og med bryter reglene selv når det passer dem. Denne modellen har jo bf.no testet ut til det fulle i BF3.

Du satt deg aldri inn i hverken metodikk eller tallgrunnlag, du bare klaget på at jeg i det hele tatt forsøkte på dette og at det aldri kunne gå ann å hente noe brukelig ut av dette.

Hvordan du mener utsagnet om bf.no sine admins er feiltolket, eller at det å konkluderer med hva pazuzu har gjort og ikke gjort ikke er undergravende når du ikke aner hva han gjorde i saken, er spennende eksempler på nettopp det du kritiserer. Når du nå i tillegg skriver rett ut at du egentlig ikke har spilt noe særlig bf3 på bf.no sine servere, samtidig som du med største selvfølgelighet sier alt vi gjør feil og hvor mye flere spillere vi hadde hatt hvis vi bare hadde fulgt din vei, tror jeg egentlig jeg anser meg som ferdig med denne tråden. Du hadde en fantastisk innsats som admin, men vi var og er fortsatt veldig uenig omkring hvordan man skal håndtere cheatspørsmål.

Du satt deg aldri inn i hverken metodikk eller tallgrunnlag, du bare klaget på at jeg i det hele tatt forsøkte på dette og at det aldri kunne gå ann å hente noe brukelig ut av dette.

Dette er bullshit. Ikke bare er det bullshit, men i samme post diskuterer vi et tilfelle hvor jeg satte meg inn metodikken din og gjorde et praktisk forsøk for å vise at det ikke holdt stikk. Seriøst, du lyver nå om ting som motbevises i samme post. Ser du ikke dette selv?

Når det gjelder 100 kills med ett våpen, så står jeg ved at jeg mener dette er nok denne bruken. Det har jeg først og fremt kommet frem til ved å se på snittene for store mengder spillere, og sett at i praksis så er det kun under 20 kills man ser særlige avvik fra gjennomsnitt hos de aller fleste, over det så begynner de aller fleste å nærme seg snittet ganske pent. Jeg står derfor 100% ved at 100 kills er et mer enn godt nok grunnlag i denne sammenheng.

Jeg ser for meg at dette sitatet vil få en hver mattegeek til å vri seg i smerte. Tankegangen er så feil som den kan bli. Utvalget ditt for å finne et snitt er garantert ikke godt nok, 'særlige avvik' er en uttalelse det lukter svidd av og ingenting du noensinne har presentert for oss viser at du har tatt høyde for at utgangspunktet for beregningen til en hver tid endrer seg med blant annet unlocks. Matten holder ikke mål. Virkelig.

Etter hva jeg husker spilte du 5-6 timer totalt med denne spilleren? Dette var mindre enn jeg brukte på dette om dagen i den perioden diskusjonene gikk som verst, og jeg satt ikke og spilte mens jeg "jobbet" - jeg satt og leste og programmerte og kjørte rapporter fra databasen.Vi har nok simpelthen veldig forskjellige oppfatninger av det å bruke "virkelig mye tid" på noe, og ja, så lenge ikke du eller noen andre av dere som tydelig kan masse om statistikk gadd å hjelpe meg å få frem de resultatene jeg mente vi trengte for å kunne ha den riktige diskusjonen, så mener jeg ikke dere var tilstrekkelig interessert i å finne en løsning.

Wow. Så ikke bare er hva enn jeg sier ugyldig fordi jeg ikke brukte like mye tid som deg (en holdning du gjentatte ganger har nektet for å ha), men du velger altså

* Flytting av målstenger (tid brukt, når tema var hvorvidt jeg deltok)

* Stråmann (spesifikt område for tid brukt, som om alt jeg gjorde var denne spesifikke testingen mens du gjorde langt flere ting)

* Latterliggjøring (jeg 'bare spilte litt', du gjorde 'skikkelig arbeid').

Til å være noen som alltid liker å rope ut om hersketeknikker har du virkelig tatt et dypt fall mann.

Tid brukt på spillingen var nær ti timer. Den kom aldri til å bli særlig mer, rett og slett fordi jeg da beveget meg utenfor scope. Målet var å teste startvåpen for ny konto, uten magnum ammo og under tre timer spilt per våpen. Dette visste du, for jeg skrev en PM hvor jeg la ut i detalj hva jeg ville undersøke. Jeg spurte deg til og med om råd. Siden hukommelsen din åpenbart svikter så ligger PM under i spoiler.

I forbindelse med <bestemt sak redigert vekk> bestemte jeg meg for å starte ny bruker i BC2 for å verifisere teorien min om at stats vil kunne være god (med tanke på hkr) i løpet av de første tre timer spilt og så gradvis synke.

Teorien er som følger (inntil jeg eventuelt reviderer den):

I begynnelsen av en ny konto har man ikke tilgang til magnum ammo og er banna nødt til å få hs for å faktisk få kills. Altså ender man opp med dårlig KD, men veldig bra HKR.

Etterhvert som man spiller vil KD stige betraktelig grunnet tilgang til bedre utstyr, mens HKR vil synke da man ikke lenger trenger å bruke unødvendig lang tid på å sikte inn HS.

Tester teorien nå med |pazuzu|

Inntil videre har det bare vært SQDM-servere med folk på hos oss, så ting har blitt litt 'komprimert' sånn sett i forhold til at både jeg og <redigert vekk> vanligvis spiller CQ, men statsmessig burde det vel uansett gi greit med data.

Skal prøve å holde meg under 3 timer for hvert våpen jeg spiller opp med den kontoen, så kan vi jo analysere statsen etterhvert som den kommer smile.png

(ja, jeg vet at testing med én spiller langt fra holder statistisk, men det burde uansett gi oss en indikasjon på om jeg har rett eller ikke) smile.png

Noen innspill/forslag til gjennomføring/endring av kriterier for testen?

Jeg brukte altså rundt ti timer på spill hvor jeg hadde dalende interesse, og jeg kunne ikke spille med venner på mumble mens testingen pågikk fordi det påvirket spillingen min. Målet var jo å simulere hva en 'statshore' kunne oppnå i spillet, altså måtte jeg spille annerledes og uten distraksjoner. Tro meg, jeg gjorde ikke dette for moro skyld. Det var en drittjobb, og den ble gjort utelukkende fordi du ikke var i stand til å ta til deg noen argumentasjon på forumet.

Ditt svar etter testen? "Du begynner å se rimelig suspekt ut". Ingenting annet. Ikke noe forsøk på tolkning, bare en nedlatende kommentar om at du nå antok at jeg også var en cheater siden statsen min ikke stemte med din teori.

Jeg hadde altså ikke trengt å gjøre dette forsøket overhodet, og du visste at jeg kastet bort tiden min. For det eneste forsøket kunne bevist var at du hadde rett, et annet resultat ville jo bare tilsi at jeg cheatet selv...

Og du lurer på hvorfor ingen hjalp deg med mattematikken? Om vi ignorerer den nedlatende holdningen som til enhver tid skinner gjennom (se dine egne sitater i denne posten), så kan vi likevel påpeke:

At folk var uenige i utgangspunktet du tok i mange tilfeller. Dette gjør det litt vanskelig å gå videre...

At folk gjerne ikke har god nok matematisk bakgrunn for å gjøre ting riktig (langt vanskeligere enn å se det som faktisk er åpenbare feil).

At folk ikke var villige til å bruke like mye tid som deg. Ja, du brukte sikkert mye mer tid enn alle andre. Som jeg har påpekt før viste du et fanatisk engasjement som ikke var utelukkende positivt. Engasjert er bra. Fanatisk er ikke bra.

Når du i dette tilfellet argumenterte med at 100 kills/3 timer spilt med et våpen var nok og vi sier at det ikke er det, så kan du ikke i ettertid klage på at vi ikke brukte tid på å hjelpe deg med en statistisk modell som hadde dette utgangspunktet. Vi var jo uenige i utgangspunktet!

å da si at vi 'ikke gadd' er igjen løgn. Det finnes ikke noe annet ord for det.

Det var en del ting vi klarte å komme til enighet om når det gjaldt bruk av stats i forhold til cheatbusting. Disse tingene ignorerer du. Igjen er dette noe jeg nå tror er bevisst manipulasjon av fakta, for jeg nekter å tro at du har et så forvridd syn på ting. Du har bestemt deg for at bf.no er fienden nå (som vist ved at du dukker opp i enhver tråd om cheating og sier at vi med vilje lar folk cheate og sikkert er cheatere selv), og du er altså villig til å være uærlig for å spre oppgulpet ditt.

Sannheten er at både jeg og qed forsvarte en del av argumentasjonen din i diskusjoner hvor folk faktisk sa at 'stats ikke betyr noe'. Likevel endte du med å pisse på meg, qed og alle andre som ville oppnå noe.

Det gjør meg trist.

• Like 1

Så sykt gøy det er å lese punkbuster sin banliste for de to siste dagene. En del norske aimbottere ja, lol! Til og med noen norske klan spillere. Tsk tsk.

skinnet bedrar / ulv i fåreklær

Edit: Det kan jo være at di tester ut da, for å forebygge så klart :innocent:

edit: samma faen.

Nærmer vi oss noe revolusjonerende info om cheats som kan rettferdigjøre kjøp og bruk?

Edited by Ldd1

cri74 l2p før du whiner om cheat no offence og det at du skal teste cheat er jo bare latterlig flaut.

menne de har jo lagt opp til det selv, når de har utelatt spec-mode. selv de tjener jo fett av penger på folk som må kjøpe ny account hele tiden :)

http://i.imgur.com/n43j8.jpg

Skjønner det - du har jo 4 kontoer ? Jeg skal ikke påberope meg noe skills, jeg tror kanskje at jeg er den personen som har brukt lengst tid på å nå 100 i rank. Jeg er fortsatt ikke der og jeg spiller nesten hver dag.

Jeg tror fortsatt at det er flere i norsk community som jukser, og en del av grunnen til at norske spillere ikke spiller på norske servere er fordi dem ikke liker å bli tatt i sin egen "bakgård". Går man inn på en tysk random server (64p metro der dem samles) så finner man en cheater ila 2-3 min. Ofte stemmer magefølelsen når man har spilt FPS i 10-15 år..man merker det helt enkelt. Det finnes ikke så mange på "verdens beste nivå", i såfall så har spillerne plutselig fått en oppdrift og produsert pro spillere i verdensklasse via 1 spill - Battlefield 3.

cri74 l2p før du whiner om cheat no offence og det at du skal teste cheat er jo bare latterlig flaut.

menne de har jo lagt opp til det selv, når de har utelatt spec-mode. selv de tjener jo fett av penger på folk som må kjøpe ny account hele tiden :)

Skjønner det - du har jo 4 kontoer ? Jeg skal ikke påberope meg noe skills, jeg tror kanskje at jeg er den personen som har brukt lengst tid på å nå 100 i rank. Jeg er fortsatt ikke der og jeg spiller nesten hver dag.

Cri74 ...Feil...han har 5 kontoer . Må ta med Dark-BETRAYED kontoen også.

Imponerende video. Men første som slår meg er hvordan han spotter alle. Det er konstant spotting. Med å bruke vanlig Q til spotting så får du en delay på 5 sekund. Men her er det enemy spotted kontinuerlig. Her er det mulig bruk av AutoSpotCheat. Så er det til hvordan han treffer fiendene. Han har konstant hitmarkers, med tilnærmet 0 spredning(han bruker m60e4 med eotech, når han legger seg ned og går inn i ADS så ser man ikke noe bipod deployering, så det har han ikke attached). .Ser ut som NoSpread/NoRecoil cheat(Kulene går rett frem). Anbefaler folk å ta en ekstra titt på videoen og sammenligne med denne her for å se forskjellen på hvordan vanlig LMG oppfører seg kontra LMG i Dark sin video:

http://www.youtube.c...MbpYx3OlFKI

(m60montasje)

Her er en annen video av Dark også. Mye Sniper og litt M60 her:

Dark-Betrayed : 5 kontoer er litt mer enn en gjennomsnittlig spiller har. Suspekt.

http://history.antic...2ca7751ce24562c

Har ikke funnet noen ban her, men siden Punbuster kilde-kode ligger åpent, så er det rimelig mange cheats som går under radaren.

Cheatometer info:

http://www.team-des-...p=Dark-BETRAYED

58% HSKR . Klin umulig med legit konto med så mange timer klokket(989timer)

Normalen ligger på en ca 19-20% HSKR

i-stats:

http://i-stats.net/i...er=Check+Player

SPM : 1037,75 er Suspicious stats

K/D Ratio : 3,57 . Gjennomsnittlig K/D Ratio så høy over 989 timer er også et tegn på at det kan være noe cheat involvert.

+ masse conspicuous våpen stats her.

Har også førstehåndskunnskap fra sikre kilder som vet hvem han er og vet at han har en bror som kaller seg for Neroblood og har hatt flere kontoer og blitt bannet på hvertfall en av disse.

Konklusjonen min er at DarkForce - Dark-Betrayed benytter seg av NoRecoil/NoSpread sammen med autospot cheat. har ingen indikasjon på aimbot/wallhack.

Edited by Foxtrot
  • Like 1

Han får konstant hitmarkers fordi det er 15 fiender som ligger oppå hverandre på Metro...

"58% HSKR . Klin umulig med legit konto med så mange timer klokket(989timer)

Normalen ligger på en ca 19-20% HSKR"

Det er mulig, han bruker nesten kun sniper.

"SPM : 1037,75 er Suspicious stats"

"K/D Ratio : 3,57 . Gjennomsnittlig K/D Ratio så høy over 989 timer er også et tegn på at det kan være noe cheat involvert."

lmao

Cri74 ...Feil...han har 5 kontoer . Må ta med Dark-BETRAYED kontoen også.

Imponerende video. Men første som slår meg er hvordan han spotter alle. Det er konstant spotting. Med å bruke vanlig Q til spotting så får du en delay på 5 sekund. Men her er det enemy spotted kontinuerlig. Her er det mulig bruk av AutoSpotCheat. Så er det til hvordan han treffer fiendene. Han har konstant hitmarkers, med tilnærmet 0 spredning(han bruker m60e4 med eotech, når han legger seg ned og går inn i ADS så ser man ikke noe bipod deployering, så det har han ikke attached). .Ser ut som NoSpread/NoRecoil cheat(Kulene går rett frem). Anbefaler folk å ta en ekstra titt på videoen og sammenligne med denne her for å se forskjellen på hvordan vanlig LMG oppfører seg kontra LMG i Dark sin video:

http://www.youtube.c...MbpYx3OlFKI

(m60montasje)

Her er en annen video av Dark også. Mye Sniper og litt M60 her:

Dark-Betrayed : 5 kontoer er litt mer enn en gjennomsnittlig spiller har. Suspekt.

http://history.antic...2ca7751ce24562c

Har ikke funnet noen ban her, men siden Punbuster kilde-kode ligger åpent, så er det rimelig mange cheats som går under radaren.

Cheatometer info:

http://www.team-des-...p=Dark-BETRAYED

58% HSKR . Klin umulig med legit konto med så mange timer klokket(989timer)

Normalen ligger på en ca 19-20% HSKR

i-stats:

SPM : 1037,75 er Suspicious stats

K/D Ratio : 3,57 . Gjennomsnittlig K/D Ratio så høy over 989 timer er også et tegn på at det kan være noe cheat involvert.

+ masse conspicuous våpen stats her.

Har også førstehåndskunnskap fra sikre kilder som vet hvem han er og vet at han har en bror som kaller seg for Neroblood og har hatt flere kontoer og blitt bannet på hvertfall en av disse.

Konklusjonen min er at DarkForce - Dark-Betrayed benytter seg av NoRecoil/NoSpread sammen med autospot cheat. har ingen indikasjon på aimbot/wallhack.

Har aldri før posta på forumet her og bare loka litt rundt en stund, men når jeg leser innlegget ditt måtte jeg bare lage en bruker for å kommentere. For hvor dum er det mulig å være? må være trist for deg å spille hvis du anklager en spiller ut ifra helt normale stats. Og hvis du hadde sett på hvilket våpen han bruker så bruker han masse sniper noe som vill si at en 58% hs ratio ikke er et stort problem. Har selv opp mot og over 40% med enkelte assault weps. Og at du sier at 1037 spm er suspicious er jo helt utrolig, selv broren min som er den største nooben i bf3 har en spm på 700, hvis du synes over 1000 i spm er høyt vill jeg anbefale å slette spillet. Det eneste som er rart er at han har 5 kontoer da hvis dette er sant, men ikke kom her for å leike smart bare fordi folk har bedre stats en deg.

Hvis vi tar eksempel i meg selv http://battlelog.bat...tats/352085651/ så har jeg også over 1000 spm og over 3 i k/d med over 700 timer played, eneste grunnen til at den er såpass lav er fordi jeg ikke bryr meg om stats så lenge den er over 3 og 250-300 timer så kødda jeg bare rundt å tanka k/d min betraktelig. Og hvis du skal bruke en så useriøs side som cheat o meter så cheater vell jeg også da siden jeg har en høyere cheat prosent en dark-betrayed? Og hvis du skal klage på at jeg har så jævlig mange kills med m16a3 kan du trøste deg med at jeg ville drept deg med 99% av alle de andre våpene. http://battlelog.bat...tats/208268807/ enda et eksempel på en spiller som er legit med en k/d over 3 som ikke cheater

tl;dr: Hater folk som suger i bf3 å anklager andre folk for cheat bare på grunn av sin egen elendighet i et spill som er så jævlig lett. Fun fact: jeg har 72% hs ratio med sniper og jeg har betraktelig mindre trening med sniperen, vill heller ikke si jeg er veldig god, faktisk 79% med m98b

Edited by 2easy-Broseph

2easy-broseph eller nå hvem du er.... for alt vi vet kan du være nettopp vedkommende vi snakker om eller lillebroren.....

Jeg har hentet fram info som jeg mener er suspekt. 5 kontoer + en lillebror med like mange kontoer og som har vært bannet pga cheats tidligere.. stats som jeg mener ikke henger på greip. og fragmovies som jeg også mener inneholder skjellig mistanke om cheating. Han løper rundt og autospotter kontinuerlig. Man kan ikke spotte så fort med å trykke Q da det er noen sekunders delay. Han spotter fiender kjappere enn du klarer si kake så her mistenker jeg at det brukes Autospot cheat... Utifra hva jeg ser så på mange av hans fragmovies så mener jeg også at det brukes Norecoil/NoSpread cheat. Du kan få mene akkuratt hva du vil, slik som meg.

Jeg skrev dette innlegget da Dark kommenterte på hoved-artikkelen til Cri74 på denne måten

snapback.pngDARKDESIGN, on 25 May 2012 - 15:24, said:

cri74 l2p før du whiner om cheat no offence og det at du skal teste cheat er jo bare latterlig flaut

Dette fikk meg til å prøve hente informasjon rundt Darkforce som jeg på daværende tidspunkt hadde fått flere tilbakemeldinger fra kilder som spiller/har spilt med darkforce og broren hans som kaller seg for Neroblood. Disse har da 9-10kontoer tilsammen......enhver oppegående person vil enkelt ta dette som et tegn på at her foregår det noe mer enn bare normal gaming. Så det at du begynner skrive ting som at du hater folk som suger i bf3 og anklager folk kan du bare legge fra deg med en gang, da dette var et direkte svar på Dark sin respektløse kommentar til en battlefield administrator som prøver å belyse en veldig viktig sak.

Ha en fortsatt fin dag!

Jeg får ikke redot sikte mitt til å danse på samme måte (7min) :( Men så er jeg ikke så god til å sikte heller da. Jeg liker videoene til Dark, og synes de er kule å se på faktisk :)

Men, med tanke på det vi så i Dayz, så tror jeg at om det er tilgjengelige cheats så blir de brukt. I Dayz er det ikke noe spesielt fordel i stats eller noen ting og der er det flust av det. Når jeg startet tråden så var det ikke for å peke ut noen spesielle, jeg mente bare at cheats er brukt i flere tilfeller enn man tør innrømme - om det ikke er noen konsekvenser, som feks ved bruk av artificial aming, så betaler faktisk folk for å bruke det også.

Med tanken på hvor mange som cheater i spill det er god sjangs for å bli tatt i, så er det ikke så utrolig å anta at det finnes en like stor prosentandel som cheater i bf3, om ikke mer.

NINJAEDIT 1:

Men så lenge man ikke har konkrete bevis mot en spiller, syns jeg man skal drite i å nevne navn. Så kan du heller skrive en whine epost til Dice som har gjort det umulig å buste cheatere i dette fittespillet.

Ninjaedit 2:

http://www.mordorhq....ity-amp-EA-DICE

en fantasitsk artikkel om BF3 og dice, der DICE ansatte svarer og diskuterer i topicen:)

Edited by Ldd1