Col. Jensen 34 Report post Posted February 26, 2012 Jeg må si det var med tungt hjerte jeg leste denne mailen som dumpet inn til meg i kveld: "Kjære Battle Medlemmer Battle.no stenger alle aktiviteter med virkning fra 1 mars. Vi er veldig lei for å formidle slike dårlige nyheter og beklager at vi ikke kunne dele denne informasjonen tidligere, men ledergruppen jobbet med mulige løsninger helt opp til siste slutt. Det siste året har vært turbulent for vårt community og ledergruppen har jobbet for å holde battle.no i gang. Selv om det har vært forskjell i synspunkter på hvordan vi skal gå fremover, måtte vi til slutt akseptere at battle.no ikke er levedyktig lenger. I begynnelsen av 2011 satte vi alle våre håp i Battlefield 3 og at dette spillet gi ny aktivitet på serverne og forum, men dessverre ble det tydelig at det ikke var som skjedde. På grunn av manglende aktivitet og interesse i battle.no har vi mistet vår vert for forum og portal. I praksis betyr dette at vi har ingen kommunikasjon med våre admins eller medlemmer og gjester, og vi avvikler alle våre tjenester på battle.no. Så, dette er slutten på over 6 år med gaming i en Norsk og europeisk FPS samfunn, skapt av spillere med en felles interesse av å bringe gleden ved multiplayer spill til alle. Vi håper du ser tilbake på noen veldig minneverdige øyeblikk på TV2-servere og et spesiell åpent nett-samfunn på battle.no, hvor alle var velkomne. Battle.no ble bygget på frivillig arbeid utført av spillere, så takk til alle dere som har bidratt og gjort en innsats for å gjøre battle.no hva det var. Det har vært fantastiske 6 år, av spillere - for spillere." Et community av format har besluttet å legge ned. De har bidratt stort til å gjøre norsk e-sport til det det er i dag. Hvem husker ikke TV2 serverne i Bf2's glansdager med hurra-rop, gråt og tenners gnissel? Et stort spill-community er borte, og vil bli dypt savnet av mange. Col. Jensen 1 Share this post Link to post Share on other sites
Osram 11 Report post Posted February 26, 2012 Når jeg kjenner godt etter, merker jeg at jeg ikke er så veldig lei meg. Helt fra TV2 startet opp har jeg følt at Battle.no sto for kvantiteten og at Battlefield.no sto for kvaliteten. Hele konseptet var en blåkopi av Battlefield.no. Hvis serverparken også parkereres (sic), håper jeg at flest mulig av spillerne finner veien hit. Share this post Link to post Share on other sites
PzN 48 Report post Posted February 26, 2012 Helt klart trist dette, ja. Jeg vil gjerne poengtere at vi bør heve oss over å skrive negative ting om Battle.no. Selv om de er/var et spillsamfunn med samme satsningsområder som oss så gjorde de en flott jobb for å fronte esport i Norge. Share this post Link to post Share on other sites
Nomor 29 Report post Posted February 26, 2012 Battlefield.no neste? Share this post Link to post Share on other sites
Mr.Pyle 9 Report post Posted February 26, 2012 tv2 sine servere bruke nu å være tomme, så det kommer nok ikke så mange flere spillere til oss. men det er jo synd at dem legger ned da. Share this post Link to post Share on other sites
Osram 11 Report post Posted February 26, 2012 Battlefield.no neste? Det er klart det finnes en reell mulighet for det. Battlefield.no er basert på frivillighet, og det øyeblikket det ikke er noen som gidder å bidra vil det automatisk være kroken på døra. Heldigvis er vi ikke der i dag. Til alle som syns at Battlefield.no er et tilbud det er verdt å ta vare på vil jeg si "engasjer dere!". Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted February 27, 2012 Leit å høre! Share this post Link to post Share on other sites
Dr.Schjolberg 7 Report post Posted February 27, 2012 Jepp...er veldig trist:( snufs!!!!! Share this post Link to post Share on other sites
Ramstad 14 Report post Posted February 27, 2012 Dette er synd, så absolutt. Battle.no hadde spillere ikke bare fra Norge, men de hadde spillere fra internasjonale claner som også bidro slik jeg forsto det. Har hatt MANGE timer i battle.no i bf2 tiden, mye flinke mennesker som var med og bidro til et bra alternativt community da. gg & wp! Share this post Link to post Share on other sites
Krigsforbryter 624 Report post Posted February 27, 2012 Battlefield.no neste? En stor forsjell på Battlefield.no og battle.no er at vi har en mye bredere spillsatsing. Battle.no har kun satset på BF serien (etter hva jeg klarte å google opp), mens Battlefield og Hellfragger som har et meget godt sammarbeid og ildsjeler vandrer mellom de 2 communityene. Vi har servere i totalt 7 forsjellige spill der selvfølgelig BF3 er de største av de. Men så det er sagt er vi nordens største leverandør av L4D2 servere og har en aktiv CSS og TF2. Share this post Link to post Share on other sites
yaeger 1 Report post Posted February 27, 2012 jeg synes bf.no burde satse litt på sc2, da sc2 communityet i norge bare vokser og vokser =) Share this post Link to post Share on other sites
Zaxo 185 Report post Posted February 27, 2012 Vel, som godt kjent her på forumet så drives dette communitiet av frivillige, og om det finnes ildsjeler der ute som er gira på å jobbe med SC2, ja da skal de betre meg få lov til det Eksempelvis kan man PM'e et styremedlem med sine tanker og man bør jo da gjerne også følge opp selv. Du skal se, det er fullt mulig å få ting til å skje Eksempelvis utførte en håndfull brukere en in-house cup i SC2 i fjor: Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted February 27, 2012 jeg synes bf.no burde satse litt på sc2, da sc2 communityet i norge bare vokser og vokser =) torres har allerede spurt om å få dekke noen nyheter rundt sc2, bare å sende en pm som zaxo spør om fortell litt om hva du kunne tenke deg. Vi har jo forsåvidt allerede en admingruppe som driver med sc2-turneringer, blant annet fredsmeglarn og avean. Share this post Link to post Share on other sites
Maxi 2 Report post Posted February 27, 2012 Battlefield.no neste? døde for flere år siden Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted February 27, 2012 u so cool Maxi Share this post Link to post Share on other sites
Eggenz90 1 Report post Posted February 27, 2012 synd de legger ned, husker i mine bf2 dager da var det fullt ut på dragonvalley på tv2.no sine servere Share this post Link to post Share on other sites
GodbeaR 3 Report post Posted February 27, 2012 Gulf of oman bf2, tv2 server 64 player <3 oh the memories! Share this post Link to post Share on other sites
ZeqTr 1 Report post Posted February 27, 2012 Gulf of man - ! Baserape allowed, the pilots, the players, the clans and the RAPE. Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted February 27, 2012 Husker jeg ble banna/kicka for bruk av m203(tube) hos tv2 i bf2. aldri satt min fot på noen av serverene igjen Share this post Link to post Share on other sites
Pazuzu 114 Report post Posted February 27, 2012 Vel fortjent Jackal Share this post Link to post Share on other sites
Nomor 29 Report post Posted February 27, 2012 Husker at LegendaryGoose tempbannet meg på bf.no server for å lobbe nade på han og tehshai ved helipad når jeg ikke fikk heli. Synes det var helt ufortjent og usaklig og kommer alltid til å huske sånne cpadmins... Share this post Link to post Share on other sites
Fett 24 Report post Posted February 27, 2012 Jeg ble kicka for å spotte båter. Share this post Link to post Share on other sites
Heradon 23 Report post Posted February 27, 2012 Jeg ble banna for å spotte x antall ubåter. Share this post Link to post Share on other sites
Daffman 5 Report post Posted February 27, 2012 Jeg ble kicka fra -CN- sin server i bf2 fordi jeg kjørte over klanfolket på laget mitt med bil for mye. Tror den unge herremannen over meg var med på det. Share this post Link to post Share on other sites