PzN 48 Report post Posted February 26, 2012 Et av de største spillsamfunnene i Norge har valgt å kaste inn håndkleet Les hele artikkelen... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zaxo 185 Report post Posted February 26, 2012 Kjempesynd at Battle.no legger ned, de har uten tvil levert et flott servertilbud gjennom hele battlefield-serien. De har oppført seg profesjonelt og har jobbet hardt for å gi holde i gang et stort community. Hver gang en ser slikt engasjement med en god holdning i tilegg, så blir man trist når det tar slutt. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted February 26, 2012 Klarer ikke ta det så tungt Quote Share this post Link to post Share on other sites
Steiner 8 Report post Posted February 26, 2012 Er jo litt trist da Men slik er nå at BF3 er ikke som hverken 42, nam eller BF2. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Reppelars waits for nobody 30 Report post Posted February 26, 2012 Klarer ikke ta det så tungt Shame on you. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted February 26, 2012 Det er mer respons her i bf.no, enn nyheten i battle.no - det sier jo litt om engasjementet vi har hatt å jobbe med. Jeg synes det er veldig trist at et sted med potensiale ikke klarer å mønstre nok, veldig trist å være med på avslutningen også. Quote Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted February 26, 2012 Alt frivillig arbeid for å fremme esport er bra, og når vi mister en av de store er det IMO nok et tegn på hvor fucked man blir av de store spillselskapene som utelukkende lager dritt som har null sjanse til å samle fans rundt et lagspill. Vel blåst battle.no Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ldd1 16 Report post Posted February 26, 2012 Synd battle.no legges ned, et community med fantastisk store muligheter med tv2 i ryggen, desverre var vel tv2 en av grunnene til at det gikk som det gikk også, mtp Quad14 men det er en annen historie. Det har vært mye rart på battle.no, i form av folk i ledelsen, de har ofte lukket ørene ovenfor konstruktiv kritikk som igjen har ført til at brukermassen forlot dem. Synd at du Cri74, kom litt for sent til å gjøre noe, du har gjort en fantastisk jobb med Arma og for forumet generelt. Vi får heller samle kreftene rundt battlefield.no. Norges siste battlefield community:D 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
dorf_2003 1 Report post Posted February 26, 2012 dette er veldig synn, at bf3 ikke klarte å skape det nødvendige engasjement, for å holde battle.no i live, somtidig som det virker som at folk i større grad er mer opptatt av quickmatch action, enn å bygge relasjoner, slik som det var i bf2, verden har forandret seg, dette er noe av grunnen til at battle.no ikke kunne fortsette. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sussidal 85 Report post Posted February 26, 2012 En trist dag for e-sport i Norge når et slikt community må kaste inn håndkleet, og samtidig borger det dårlig for fremtiden at piffen gikk ut av BF3 så rekordraskt... GG, battle.no, dere er velkomne hit for en skulder å tafse på eller en server å henge på - the more the merrier Quote Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted February 26, 2012 Hvorfor legges det ned egentlig ? Selve driftingen av websiden koster jo ingenting, er vel heller spillserverne som kan koste en del. Men går nå an å drive et community videre for det. Skjønner ikke hvorfor folk bringer e-sport inn i bildet ? Kan ikke huske at battle.no har involvert med mye der, eller hele tatt Norge generelt annet enn gamer.no sin gamersparadise og HF med sin ene event med NRK. Uansett e-sport i Norge er bare dødfødt når dem ikke får det til å fungere i USA engang med verdens største spill Starcraft. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zpam 99 Report post Posted February 26, 2012 Synes vi burde holde gravøl og invitere de som har vært admins til å fortsette å bidra til galskapen hos oss. Vi er jo alle ute etter det samme - å ha en lekeplass der vi kan ha det moro. Nei jeg synes det er skikkelig kjipe saker Jeg salutterer dere, Battle.no! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Crazy_Man 0 Report post Posted February 26, 2012 så....når får vi muligheten til å få et annet theme på siden som ikke svir i øynene? Quote Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted February 27, 2012 når de frivillige kreftene her på huset får tid nok, sammen med alt annet som jobbes med på siden hver eneste dag Quote Share this post Link to post Share on other sites
drozo 68 Report post Posted February 27, 2012 Haha Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sussidal 85 Report post Posted February 27, 2012 Hvorfor legges det ned egentlig ? Selve driftingen av websiden koster jo ingenting, er vel heller spillserverne som kan koste en del. Men går nå an å drive et community videre for det.Skjønner ikke hvorfor folk bringer e-sport inn i bildet ? Kan ikke huske at battle.no har involvert med mye der, eller hele tatt Norge generelt annet enn gamer.no sin gamersparadise og HF med sin ene event med NRK. Uansett e-sport i Norge er bare dødfødt når dem ikke får det til å fungere i USA engang med verdens største spill Starcraft. Det blir vel litt feil at du skal stille kritiske spørsmål ved hvorfor de måtte legge ned all den tid du neppe har hatt innsyn i den prosessen? er rimelig overbevist om at de har sine grunner og at det er en veloverveid avgjørelse... Ja for hvis ikke O' store USA kan få noe til å fungere da er det dødfødt for alle andre land i verden? Korea klarte det åpenbart... Den køen noen postet bilde av utenfor Scotsman på siste arrangerte barcraft er alene nok til at jeg har troen på e-sport, men om det er til neste år eller om 10 år skal være usagt. Uansett er det et tap for e-sport generelt når et community som battle.no må legges ned. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Its a war out here 235 Report post Posted February 27, 2012 Nja, opplevd mye rart på tv2 sine servere. Dritt-slenging i retning oss, gale admins, dårlig opprettholdt servere, massive ping i bf2. Men alltid kjedelig når er community forsvinner. Håper noen av dere finner veien over hit, vi har kaker og interne smilies, som Quote Share this post Link to post Share on other sites
zpam 99 Report post Posted February 27, 2012 så....når får vi muligheten til å få et annet theme på siden som ikke svir i øynene? Solbriller, sier nå jeg evt skru av "Game Gamma." høhø Quote Share this post Link to post Share on other sites
drozo 68 Report post Posted February 27, 2012 Ganske enig med Avean. Er ikke ofte jeg sier det men Kan ikke akkurat si at jeg syns det var synd. Bortsett fra konkurranse-aspektet er dette utelukkende positivt for battlefield.no. Den enes død er den andres brød ellerno ;-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sussidal 85 Report post Posted February 27, 2012 Rent bortsett fra at jeg tviler på at det er så mye "brød" å snakke om her... Quote Share this post Link to post Share on other sites
drozo 68 Report post Posted February 27, 2012 Rent bortsett fra at jeg tviler på at det er så mye "brød" å snakke om her... Da har det jo hvertfall ikke noe å si om de legger ned, og om de ikke har vært en reell konkurrent så er faktisk alle argumenter for at det var "synd" at de la ned rimelig :EGD og Avean sine poeng ble enda sterkere. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sussidal 85 Report post Posted February 27, 2012 Jeg sier ikke at "brødet" ikke finnes, jeg sier det er ikke nødvendigvis slik at det kommer til vår brødfjøl som et resultat. Vi diskuterer jo strengt tatt knapt det samme her. På battlefield.no nivå er det *kanskje* positivt hvis det fører til mer "brød" for oss, men som sagt - er ikke nødvendigvis slik at brødet kommer hit... på et høyere nivå - altså for e-sport i Norge - er det negativt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
drozo 68 Report post Posted February 27, 2012 Hvis du gir meg en god grunn eller to for at det er synd for "eSport" at en død orga legger ned satsingen sin som ikke har gitt noe tilbake til spillerne annet enn servere som det er flusst av så skal jeg kanskje si meg enig. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sussidal 85 Report post Posted February 27, 2012 Svaret på det er innlysende spør du meg. Jo fler e-sport communities vi har jo større muligheter for at e-sport kan begynne å etablere seg som noe mer enn "dataspill for kidsa". Men faktum er at et community nå måtte kaste inn håndkleet fordi interessen og oppslutningen ikke var god nok til at videre drift var plausibelt, og det er i mine øyne et skritt tilbake for e-sport som helhet, eller "synd" om du vil, og det er også synd fordi det viser en trend: nemlig at interessen for battlefield-serien ser ut til å være dårligere enn noen gang. Det er ikke at jeg ikke ser poenget ditt, drozo, men vi ser det fra litt forskjellige perspektiv. For min del handler ikke dette så mye om battle.no isolert sett, men "the higher cause", og det er med triste øyne jeg ser at the higher cause tar et skritt tilbake... Quote Share this post Link to post Share on other sites
drozo 68 Report post Posted February 27, 2012 Hadde skjønt poenget ditt om de faktisk hadde gjort noe for communitiet. ;-) Og at Korea klarte det "åpenbart" er kun flaks eller dyktighet fra TV-selskapene som starter med broadcasting av det. TV-selskapene var langt nede økonomisk og måtte være innovative for å tjener penger. De var ute etter billig underholdning og fant ut at starcraft passet ypperlig. (De betaler ikke spillerne for å spille på TV) eSports i Korea er IKKE et resultat av communityarbeid eller basert på et stort antall organisasjoner. Quote Share this post Link to post Share on other sites