Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
MartyRot

Må oppgradere etter patch

Recommended Posts

Hei.

Etter hver patch til BF3 har FPS-en min gått ned med 10-15. Begynte på rundt 50 FPS stabilt ved lansering, mens nå er jeg nede på 15-25.

Jeg har bygget PC-en min selv, og den inneholder:

CPU: Intel Core i7 870 (2,93Ghz)

RAM: 8GB

SKJERMKORT: Nvidia GeForce GTX 560 Ti (Driver oppdatert i dag, versjon: 295,73)

Jeg kjører på Auto innstillingen til BF3. Alt ligger på High.

Jeg har forstått at jeg må oppgradere maskinen for å kunne kjøre spillet optimalt, men hva er det jeg bør oppgradere? Jeg skjenner flere som kjører spillet på lignende system og skjermkort, som ikke har problemer. Eller er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan kjøre spillet optimalt med det jeg allerede har?

LøST

Rensket skjermkortet og CPU vifta for enda mer støv, og byttet PCI slot på skjermkortet, og nå kjører spillet på 55-60 FPS!!! Nå håper jeg bare dette varer, så sparte jeg de tusen lappene!

Edited by MartyRot

Kan ikke kjøre Ultra settings med det der desverre.

Bytte skjermkort og evt klokke opp CPU? Hvis du ikke har råd til nytt HK og CPU.

Skru av motion blur, det meste på Medium og AA ned til 2 eller 4x er mitt tips.

Ultra har jeg aldri greid å kjørt uansett, men har frem til nå kjørt alt på high. Hva er lurest å oppgradere av CPU og skjermkort? Eventuelt, hvordan klokker jeg opp CPU-en?

Er du sikker på at det ikke bare er en "bug"?

Jeg har noe av det samme problemet selv, etter patch nr. 2 så fikk jeg jævligt med problemer (alt funket fint før), deriblant FRS dropp. Annen hvert sekund faller FPSen til 10, for så å gå opp til normal igjen. Noe som medfører konstant smålagg. Dette problemet har jeg ca 60% av gangene jeg forsøker å spille. å etter mange timer med googleing er konklusjonen bare at det er veldig mange andre med samme problem, men ingen løsning :/

hvis noe skal byttes så er det skjermkortet, prosessoren din holder mer enn godt nok. Men du skulle ha greid mer enn 10 fps med de delene der, har du betadriverne som er sluppet for bf3 til skjermkortet?

Gråstein:

Det problemet hadde jeg etter første patch, men etter å ha formatert maskinen, tatt ut alle delene, støvsugd og re-installert Windows endte jeg opp med ca 10fps mindre, og ingen fps drops. Denne gangen er det kun mindre FPS.

qed:

Jeg mener også at maskinen burde kjøre bedre. For øyeblikket har jeg ikke den beta driveren installert, men jeg er ganske sikker på at jeg har installfilen på maskinen. Mener du at spillet burde kjøre bedre med en eldre driver?

nei, men de gamle driverne hadde dårlig optimalisering på bf3 etter update, så de slapp en betadrive som skulle bedre fps betraktelig, prøv med det før du krisemaksimerer og handler skjorta av deg :p

Skru av alt av "fancy" effekter o.l i Windows. Jeg fikk ~10fps gain av det.

Skru alt på low eller off, med unntak av mesh quality, antialiasin post og anisotropic filter.

Veit det egentlig ikke var det du spurte etter, men... :p

qed:

Prøvd alt av drivere fra november frem til i dag. Ingen forskjell på FPS-en.

Kongkopa:

Forsøkte å slå av alt, men ingen tydelig forskjell på ytelse eller FPS.

Sombie:

Har sett på denne tidligere. Har jo kraftigere maskinvare en det som står som eksempel på siden, men ligger kun på 15 FPS.

Prøvde å sette ned på Low kvalitet, og lavest på alle valg, men det hjalp ikke vesentlig. Den passerte 20-25 FPS. Skal gå over PC-en igjen å se etter eventuelle feil på den.

EDIT!

Rensket skjermkortet og CPU vifta for enda mer støv, og byttet PCI slot på skjermkortet, og nå kjører spillet på 55-60 FPS!!! Nå håper jeg bare dette varer, så sparte jeg de tusen lappene!

Edited by MartyRot