Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Roy-Inge

Er folk lei BF3?

Recommended Posts

Lei av all den JÆVLA pipinga av soflam og anna lockon drit.

Kan jo nesten ikke kjøre ut av main noen ganger, før den satans ulinga begynner og det kommer en atombombe rett i huet på en.

QFT! En av grunnene til at jeg ikke har lÆrt meg å fly noe spess godt enda.

Er ikke lei BF3, men håper det kommer mer støtte for eSport scenen. Da tenker jeg på battlerecorder og spectator mode. Hvis ikke er spillet dødt innen sommeren når det gjelder competetiv gaming i hvertfall.

Eh... skjønner ikke at folk sliter så med SOFLAM/Javelin?

Kjør med ECM på heli eller fly for å unngå SOFLAM/Javelin.

Kjør IR-Smoke på tanks/LAV for å unngå SOFLAM/Javelin.

Riktignok så bruker jeg ikke fly i det hele tatt. Jeg orker ikke plugge til stikke eller console/pad, og med kun mus/tastatur så er det helt søppel å fly så da overlater jeg det til de som kan og vil. Helikopter flyr jeg en god del og det er sjelden jeg blir tatt ut av SOFLAM/Javs. Som regel er det fiendtlige fly som skyter meg ut av lufta, eller fiendtlig helikopter.

Med tanks er det jo latterlig enkelt å unngå SOFLAM så lenge du har med røyk. Skyt røyk og rygg bak i dekning mens du venter på cooldown på røyken, eventuelt reparer imens eller kjør en annen retning for å slippe ny lock-on. Tanks (og LAV for den saks skyld) er utrolig gode, men man kan ikke ruse på rett inn i fienden sine linjer eller stå midt ute på en åker mens man prøve snipe folk med zoom-optics på tanksen.

Ha dekning i nærheten, og bruk røyk er mitt tips.

Uansett så er jo RPG mye mer allsidig og til å stole på. Trenger ikke lock-on, du har flere skudd, og du kan griefe sniperGER med en RPG i ryggen når sjansen byr seg.

Jeg sa allerede i beta at BF3 var såpass COD inspirert at jeg fikk helt hetta (og det ble ikke bedre med at Metro-Rush var banen vi fikk spille i beta). Synes fortsatt Metro er noe ordentlig piss og forstår ikke hvorfor de har inkludert en CQ versjon av Metro uten å ta med området på oppsiden også. Da hadde det vært 20 ganger bedre. 2 flag nede i metro og 3 flag over bakken hadde vært bra. Uansett... Metro-CQ "as is" = Support med USAS, extended mag, Flechette ammo og C4. Spam vilt, tjen drøssevis med poeng. Eventuelt spam RPG og M320 (men flere servere kicker deg hvis du bruker RPG og M320, not so med USAS og C4).

Har begynt å spille en del igjen nå i det siste (men da med kamerater på TeamSpeak så det blir jo bedre). Synes spillet har tatt seg litt opp igjen, og uten at jeg har noen patch info å vise til og slikt så virker det som at ihvertfall noen ting har blitt litt balansert. F.eks så har IRNV siktet nå begrenset rekkevidde der du kan se folk og de er ikke like glødende som de var rett etter beta. USAS med frags har også blitt fikset så man slipper 100% nøyaktige eksplosive hagleskudd i trynet.

Overall så har det blitt gjort en god del tweaks (føler ihvertfall jeg) så det er mer moro å spille igjen nå.

Har unlocka alle våpen med unntak av Co-Op våpen og ett par Achievement våpen. Mangler fortsatt massevis av accessories for de fleste våpen men jobber med det nå. Som det ble nevnt over så hjelper det å ha noen mål å gå etter også.

Vet ikke hva spillmodus folk foretrekker og slikt men jeg bruker som regel å søke etter servere med 64 spillere, Conquest-Large, Map Rotation og Europa. Får som regel opp ett greit utvalg av servere som kjører forskjellige kart. Jeg foretrekker store kart og flere spillere siden det er mer rom for flanking og mer action da.

Synes de nye (eller rettere sagt gamle) kartene er de kjekkeste. Sharqi Peninsula er jo moro, og jeg blir aldri lei av Gulf of Oman. Wake island er jo en klassiker men liker den ikke på vanlig CQ for da forsvinner to baser på øya. Strike at Karkand er jo også brilliant og har alltid likt det siden du slipper så mye fly og heli spam. Pluss det er en fin bane å kjøre tanks og LAV på siden du slipper for mye SOFLAM da banen er nokså trang med tanke på bygninger og slikt. Dog mer RPG folk som løper rundt :)

Av de nye banene er det nok Caspian og Operation Firestorm som er mest interessante for min del. Metro er noe piss og Kharg (eller hva den heter) blir litt for mye sniperGER for min smak. Er en annen bane også, ett-eller-annet-Docks som er helt OK, men kanskje noe liten for 64 spillere.

Overall så har jeg fått tilbake litt av smaken for å spille BF3. Om det er fordi en del ting har blitt fiksa, eller om det er fordi jeg har hatt en passe lang pause, er litt uvisst.

Føler det er litt "pop" å være hater her. Gruppepolarisering? Ja, mye irriterende momenter i spillet, men jeg er ikke lei av det. Kan godt forstå at BF2 fanboysa er skuffa, men det var vel bare å forvente når EA gikk inn for å "stjele" marked fra CoD.

Hørt rykter om nytt MoH til høsten (can anyone confirm?). Siste MoH multiplayer hadde igrunn mange av de samme momentene som BF3 multiplayer. Virker egentlig bare som EA er kåte på penga i FPS markedet, ikke heder og ære blandt fansen.

Jeg føler iaf ikke at soflam/jav er et problem mot noe som helst lenger. Du må bare tenke litt fremover med tanke på hvor du skal gjemme deg etter du har brukt ecm/smoke, som forøvrig begge har ganske kort reload tid. Når du har en gunner i heli på ts med thermal optics og tv så begynner det å bli morro.

Det som derimot er plagsomt er når det andre laget har en god jet pilot og laget ditt ikke har det. Det begynner å bli en del nå som kjører ecm/radar/rockets og de tar "lett" ut all type hardware. Er virkelig jets så dårlig eller har "alle" skifta mening? :)

Noen som forresten har et god tips til loadout for å skyte ned jets med heli? :p Føler at når de har en god pilot som har lockdown på himmelen, så kan du bruke all din tid i heli til å jakte de, og kanskje ta de 1 gang for hver 4. gang de tar deg. Men samtidig må du bruke all tid på å følge de og gi faen i alt annet, noe som er ganske meningsløst ettersom han kan ignorere deg nesten om han vil. Eneste map du har sjans er noshahr canals tror jeg.

Noen som forresten har et god tips til loadout for å skyte ned jets med heli? :p Føler at når de har en god pilot som har lockdown på himmelen, så kan du bruke all din tid i heli til å jakte de, og kanskje ta de 1 gang for hver 4. gang de tar deg. Men samtidig må du bruke all tid på å følge de og gi faen i alt annet, noe som er ganske meningsløst ettersom han kan ignorere deg nesten om han vil. Eneste map du har sjans er noshahr canals tror jeg.

Selv har jeg størst hell med pilotrakketene når flyet kommer rett mot nesa di. Eller så funker det som regel med heat-seekers, dersom flyet er veldig nært når det kommer mot deg, da rekker ikke flares å averge missilene dine:)

Dog, savner jeg tvg mot jets som det var i bf2:/

Selv har jeg størst hell med pilotrakketene når flyet kommer rett mot nesa di. Eller så funker det som regel med heat-seekers, dersom flyet er veldig nært når det kommer mot deg, da rekker ikke flares å averge missilene dine:)

Nja nja. Har fortsatt ikke sansen for hvor de rakettene kommer fra hvis jeg er i bevegelse, men hvis flyet kommer sakte rett forfra skal det ikke være noe problem for gunneren å ta han. Heat seekers er greit nok, men de kan bare flare' rett før jeg får locka, eventuelt bruke ecm, og de gode pilotene flyr bare rett opp etter det så jeg ikke får locka på de etterpå.

Nja nja. Har fortsatt ikke sansen for hvor de rakettene kommer fra hvis jeg er i bevegelse, men hvis flyet kommer sakte rett forfra skal det ikke være noe problem for gunneren å ta han. Heat seekers er greit nok, men de kan bare flare' rett før jeg får locka, eventuelt bruke ecm, og de gode pilotene flyr bare rett opp etter det så jeg ikke får locka på de etterpå.

"De gode pilotene" er det nok litt verre med:P Skal vel ha litt flaks for å få en mulighet til å ta ned dem...

Er vel ikke lei, blei liksom aldri helt hekta, så er vel i samme /care mode som jeg var da spillet kom ut. Spillet er morro public, men jeg er en av de som føler at jeg har "brukt opp" public tiden min i andre spill. Er lei public, dog ikke på grunn av bf3, men andre spill.

Kompetative spennende officielle matcher, er utrolig spennende, og det er denne delen av fps spill som tiltrekker meg, desverre er ikke bf3 i nærheten av å holde mål som en seriøs eSports tittel. Jeg mener at det finnes et visst minstekrav for at et fps spill skal være kompetativt;

Spectator mode: så det er mulig å streame i 3.person, helt essensielt for at et spill faktisk skal overleve og vedlikeholde interessen rundt spillet over lengre tid.

Battlerecorder: Sier seg selv, dog har jeg hørt at BR skal komme, (det sa de vel i bc2 og.LoL) og om det faktisk skulle komme så håper jeg det kommer i 1,pers. Kommer det i 3.pers er det helt ubrukelig, da dagens cheats er såpass sofistikerte at man ikke får tatt de som cheater på "høyt" nivå.

Spiller generelt er: spray vennlig, alt for mye autohelvete med lockon, choce point mapps, lite movement basert.

Ved eldre titler satt jeg igjen med følelsen av at det var bra designet spill og teamplay som var hovedgrunnen til at folk spilte spillet, med bf3 har jeg inntrykk av at det er unlocks etc. som man skal bli lei av om 1 år da 2143 kommer ut.

Bf3 er et artig spill, på mange måter, artig public, bra grafikk, men kompetativt sett er det på samme nivå som Kabal, og da relativt uinteressant i lengden.

Dice har mye å lære av Riot, som utvikler League Of Legends, med tanken på den kompetative senen i alle fall:)

Er ikke lei ennå. Men det er frøkna som sitter i sofa'n alene.... :)

Det jeg savner er at folk spiller på Inf Only Sharqi! Det er jo kjempegøy. Alternativt burde man ha maps med mye HW men med mer terreng. Det blir håpløst med store åpne maps og masse HW som kan tas med SOFLAM-extravaganza på mils avstand.

Med mer variert terreng kan mindre dyktige piloter klare å gjemme seg, soflam blir litt mindre OP og man får mer glede av å være gode squads som klarer å spille sammen. (Den siste biten trenger jeg personlig litt hjelp med, for gutta jeg spiller med spiller alt for lite..)

Har vært så lei Wake og Oman i det siste at jeg har spilt på Metro 64 på Webhallen. Da begynner det å bli kritisk....

Edited by Kabelmannen

Den dagen jeg spiller metro 64 mer eller mindre frivillig, regner det elger med sombrero og gitar.

Jeg føler iaf ikke at soflam/jav er et problem mot noe som helst lenger. Du må bare tenke litt fremover med tanke på hvor du skal gjemme :p Føler at når de har en god pilot som har lockdown på himmelen, så kan du bruke all din tid i heli til å jakte de, og kanskje ta de 1 gang for hver 4. gang de tar deg. Men samtidig må du bruke all tid på å følge de og gi faen i alt annet, noe som er ganske meningsløst ettersom han kan ignorere deg nesten om han vil. Eneste map du har sjans er noshahr canals tror jeg.

Om du ikke klarer å ta jet pilotene så hjelper det godt på så lenge du konstant prøver å få lockon på han, det kommer jo an på når han brukte flairs/jammer sist, men hvis han nylig har brukt det så må han enten angripe deg, eller stikke av. å da hinder du han i å gjøre noe produktivt så lenge han alltid er på "rømmen".

Jeg holdt på å klikke en runde på gulf, i tillegg til soflam folkene på bakken så var det en heli pilot som var 100% etter meg hele tiden, noe som resulterte i at jeg nesten aldri rakk å gjøre noe før jeg måtte stikke av for å unngå lockon. Kombinert med at jeg av en eller annen merkelig grunn nesten aldri klarte å skyte ned helien så kokte det godt i skallen min kan du trygt si :)

Jeg merker også stor nedgang i aktiviteten hos bf.no og andre servere, spesielt sammenlignet med BF2 sin levetid. Det var enda fullt kjør med BF2 etter fire mnd.

Jeg merket selv at jeg gikk alt for fort lei, å det skyldes nok i hovedsak at de har beveget seg bort fra battlefield i retning MW. Alt går mye fortere, og alt for små baner. Til og med B2K banene nerfet de! Jeg håper dice/EA innser feilene de har gjort ved å svikte fansen på denne måten. å soflam/javelin gjør det heller ikke bedre. Men jeg er ikke helt lei, jeg har lyst å spille det mer, men etter patch nr 2 har spillet blitt helt jævlig ustabilt med lagg og CTD. Men de gangene jeg for spilt uten problemer er det gøy, men det er ikke noe BF2...

Enda fullt kjør med BF2 etter 4 mnd? Dude, det var enda fullt kjør etter 4 åR...

SLå DEN. Fortsatt megapopulært i 2008 (lansert i 2005), og mer enn det..

Mindre i dag selvfølgelig, men fortsatt populært. Det har nå flere spillere enn BC2 fra 2010... Haha ;):D

Edited by Grasli