Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Geronimo86

Ny bærbar PC

Recommended Posts

Hei.

Tiden er nå overmoden for å kjøpe en ny bærbar, gudene må vite hvor lenge dette makkverket jeg nå sitter å hamrer på vil holde.

Min til nå trofaste følgesvenn har nå startet å lage urovekkende mekaniske lyder, videre så henger strømkabelen bokstavelig talt i en tynn tråd (den er ikke langt fra avrevet, da det startet å gnistre og batteriet sluttet å lade teipet jeg den sammen, noe som midlertidig fungerer). Og som om dette ikke var nok har strøminntaket i selve PC'n løsnet og befinner seg lengre inn i PC'n enn normalt, dette medfører at lading ofte kutter ut, når dette skjer må jeg varsomt vende på enden av kabel der den går inn i PC'n for at den igjen skal starte å lade. Helt til slutt kan jeg nevne at enkelte taster mangler, men dette er en bagatell! :p

Men så var det å bestemme seg for en ny en da, det er nå mange år siden jeg var ninja på PC'er, komponenter, standarder og priser. Jeg datt helt av den gangen de starter å introdusere flerkjerne prosessorer. Nå er det ikke rare greiene jeg skal ha, men tips fra noen som har fulgt med og er oppdatert er svært kjærkomment.

Mine krav til bærbar:

Pris: < 5000 Kr

USB 3.0 (kjøpte en eksternharddisk i sommer med USB 3.0)

Skal stort sett bruke denne til skole / film / nett så trenger ikke ikke akkurat noe avansert, men vil så klart ha mest mulig for pengene.

Så de hadde en fin en på komplett, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648005#extra, dessverre er ikke den på lager og vil heller ikke være det på en god stund.

anbefaler deg å "investere" litt per cash i en pc, når det er bærbar det er snakk om. Du får hva du betaler for, og til tross for at pc'ene har blitt billigere med årene, er ikke en pc til under 5000 en pc jeg ville brukt om det var snakk om gaming. :)

Hvis du klarer å legge på 1500,- til vil du få mye mer for pengene. Bl.a. i5 CPU som vil hjelpe en del.

Bruker denne selv til samme formålet som du trenger det til og er særdeles fornøyd.

Du kan jo bruke den tiden PCen du linket til selv ikke er på lager til å spare opp litt ekstra.

Tipset er prissatt, derimot synes jeg 13.3" skjerm er for lite, i alle fall til den prisen, den koster tross alt >2k mer enn den andre som både er mer en bra nok for mine behov og har større skjerm.

ja, 15.6" er generelt rimeligere. Men jeg sammenlignet str. med min fars Samsung, og den er bare 1cm smalere. Med tanke på vekta også er den veldig grei å dra med seg rundt på skole osv.