Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Gambler

hjemmekino

Recommended Posts

Noen som har noen fornufftige tips til hva slags hjemmekino som funker greit for rundt 5 lapper?

Fattern blir 50 til neste helg og han har alltid ønska seg ordentlig med lyd, han er litt sær dog.

Han er mere glad i fin og klar lyd i forhold til masse bass.

Så kommer neste problem, mamma.

Hu vil ikke ha 7 hytalere stående i stua har hu sagt klart ifra om, hu ser for seg 2stk tynne smekkre søyler som hu haller det, også har jeg forklart at hu må ha en liten kasse med bass som hu noe motvillig har gått med på :)

Så man kan jo si at kriteriene er at det skal være minst mulig høytalere, finest mulig lyd og reciver må være med i pakka.

Så hvis noen har forslag kom med dem :)

ja er fine forslag og det ser jo greit ut for min del, jeg hadde kjøpt det lett, problemet her er jo at mamma skal være med på kjøpet, og da har hun noe hu sku sagt angående anntall og stølser, det beste hadde jo vært om jeg var aleine om det for da kunne jeg jo kjøpt hva jeg ville så måtte hu jo bare godta det (det er jo en mulighet :devil: )

får ta å vise hu litt bilder av det og ta a med i butikk så hu får se ordentlig, hu driter jo i lyden, klarer seg med tv'n :iiiiik:

Derfor jeg anbefaler Dali Stile, høyttalerne er små, fåes i høyglans svart eller hvitt og spiller likevel klart og godt nok til at far får glede av det :D

Derfor jeg anbefaler Dali Stile, høyttalerne er små, fåes i høyglans svart eller hvitt og spiller likevel klart og godt nok til at far får glede av det :D

Høres ut som om du jobber i Hifisjappe :p

Har Harmann kardon HS 300 Surround som jeg kjøpte for par år siden på Norgesmessa på Lillestrøm..

Men ser nesten aldri på TV'n lengre da. Bare sambo som bruker den når hun ser på ett aller annet såpe serie...:(

Da har vi vært og handlet, vi havnet på yamaha reciver med 5.1 Proson høytalere til gammlefar, også kjøpte jeg meg ett lite 5.1 LG sett til meg selv og dama i valentines gave :lol:

Men jeg får koblet til og sett film og sånn, men det jeg lurer på er at når jeg ser på tv (canal digital boks) så får jeg ikke lyd i høytalerne, tok en phonokabel og koblet fra "aux inn" på forsterken til "aux ut" på tv. ble ikke lyd i heletatt.

Så fant jeg en overgang fra 2xphonoledning (rød/hvit) til 1x minijack aux som jeg putta inn i headphone utgangen på tv'n da ble det lyd, men vi veit jo alle at det ikke er opptimalt, blir jo bare halve lyden.

Noen som har noen tips til hvordan det skal gå til? han selgern sa det hold på en hdmi kabel så sku alt funke, det eneste som funka var og se på dvd/blue-ray/høre på cd.

Fikk altså ikke lyden ut i annlegget når jeg ser på Tv.

http://www.lg.com/uk/tv-audio-video/home-cinema/LG-HT806TH.jsp

Låter faktisk ikke dårlig til og være såpass billig :)

Hvis det er en HD-dekoder er det vel mest normalt å koble Dekoder -> Receiver -> TV med HDMI all the way nå til dags.

Er det den gamle analoge boksen så kan du enten ta lyden fra dekoderen til receiveren eller fra TV til receiveren. Med mindre du har flere kilder tilkoblet TV-en så er det kanskje like greit å ta det direkte fra dekoderen.

Har du modellbetegnelse på receiveren så man kan se hvilke muligheter som finnes?

Har fått det til nå :) kjøpte meg en optisk kabel, men det var jo phillips lager vist ikke tv'r med optisk utgang nå i disse tider fant jeg ut :p

Så det ble en phonokabel fra dekoder til reciver og det funka, må bare slå lyden på tv'n helt ned for det blir ikke helt synkronisert.

også er det HDMI kabel fra både reciver og dekoder til tv'n ettersom om jeg vil se film eller tv, eneste minuset er at det bare er 2 hd utganger på tv'n så hdmi kabel fra ps3 må ligge på vent bak tv bordet så må jeg bare bytte ut en av di i tv'n når jeg speller ps3 :)

Har fått det til nå :) kjøpte meg en optisk kabel, men det var jo phillips lager vist ikke tv'r med optisk utgang nå i disse tider fant jeg ut :p

Phillips pfl7 serien og opp har optisk..

da har jeg sikkert en type under det :p

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593200#extra

den jeg har, jævelige bilder i forhold til andre, men fikk den billig fordi det hadde vært en demo tv.

så når en har liten pikk så måtte jeg kompansere med en større tv for å innponere kjærringa med noe, det får jeg jo igjen for i ettertid når kvalitet begyner og gå forran kvantitet :p

Nei. Huff. Ikke lydplanke. Det låter jævlig. Hørte på en av de dyrere, fra Yamaha - og ville vel heller kjøpt et par stereo gulvhøyttalere - spesielt om de skal brukes til musikk og. Hvis ikke er det in wall, on wall osv...

DU kan jo f.eks. gå for et par høyttalere med aktiv bass, så slipper du sub og dyr reciver / forsterker: http://www.lsound.no/Avdelinger/Produkter/H%C3%B8yttalere/Gulvst%C3%A5ende-h%C3%B8yttaler/Definitive-Technology/Definitive-Technology-BP7002-Gulvh%C3%B8yttaler---300W-12--2x12-PR-101075-p0000001421.aspx

Om man virkelig skal ha en lydplanke for en rimelig penge, så ville jeg anbefalt Arvani Ergosound II. Den har vel scoret bra på de fleste tester jeg har lest om lydplanker de siste 3 åra..

http://www.lydogbild...ni-ergosound-ii

http://www.tv2.no/un...38363.html#top2

Absolutt mest bang for the bucks. (merk at den ikke har HDMI inngang).

Men som Sadolf sier, så er jo ikke lydplanke det som gir best lydkvalitet..

Edit: åhoi sadolf, du anbefaler de beistene der, som helt sikkert er av ypperlig kvalitet, til noen som spesifikt har sagt de vil ha "2stk tynne smekkre søyler"? :p

De er jo ganske tynne da :cool: I hvert fall om du sammenligner med "vaskemaskiner" fra Cerwin Vega o.l. Evt er disse enda tynnere og smekrere (og dyrere :p) : http://www.lsound.no/Avdelinger/Produkter/H%C3%B8yttalere/Gulvst%C3%A5ende-h%C3%B8yttaler/Definitive-Technology/Definitive-Technology-Mythos-STS-Gulvh%C3%B8yttaler---2x455x10-bass--PR-101066-p0000001412.aspx (dem har jeg faktisk hørt på og lyden med en liten drittreciver er helt rå!)

[digresjon]...

Noen som har noen fornufftige tips til hva slags hjemmekino som funker greit for rundt 5 lapper?

I helsike, hvilken type lapper er det egentlig du har stappet ned i lomma di Sadolf?

ja, selvsagt er dette min måte å få lov til å sjekke nedi buksene dine på..

[/digresjon]

må være ett sett med lapper jeg aldri har sett før hvertfall :p det er sikkert fin lyd i di der :) men når har vi nå handla å alle er fornøyde så det går bra :)

men en ting jeg lurer på: det er en 180w subb som følgte med, om jeg vil bytte ut den, jeg kan ta og sette inn en pioneer jeg har liggene som er på 1200w da? det er ganske høy følsomhet på den 94db mener jeg og huske så den er veldig lettdrevet. vil det bli noe særlig lyd i den da med bare 180w?

det er egentlig bare ett hypotetisk spørsmål altså, hvis den som følgte med ryker :devil: