Sign in to follow this  
Sussidal

Norges beste fighter

Recommended Posts

Joakim er en av de beste på bakken men Mads er utrolig smart og besitter extremt mye teknikk enn din average mma fighter. Jeg fattet ikke selv hvordan Mads kunne komme seg utav situasjonene der. Råbra rett og slett.

Grunnen til at han kom seg ut av situasjonene var fordi Joachim ikke hadde teknikken til å forhindre det. Jeg skal ikke rakke ned på mads her, han har potensiale til å bli en dyktig mma-utøver, men at mads besitter mer teknikk enn en average mma-fighter er jo bare feil. Mads har vel god standup (trenger fullkontaktstrening) og litt submissionkunnskap. Men han har ikke noe mer eller bedre teknikk enn en average mma-fighter (selvsagt definisjonsspørsmål, hva er en average mma-fighter?).

Tenker på at han kommer fra mange forskjellige disipliner og kan veldig mye om mye imotsetning til en MMA utøver som har lært litt av hvert. Er ihvertfall det inntrykket jeg har fått av norske og svenske mma utøvere.

Han har nok en god standup og litt submissionkunnskaper. På bakken hadde han store mangler, ingen guard som lot joachim passere til full mount gang på gang. Med mer fullkontaktstrening stående så vil han sikkert være dyktig der, men han må trene veldig mye grappling før han har noe å komme med der mot noen som har bedre teknikk enn joachim.

Tenker på at han kommer fra mange forskjellige disipliner og kan veldig mye om mye imotsetning til en MMA utøver som har lært litt av hvert. Er ihvertfall det inntrykket jeg har fått av norske og svenske mma utøvere.

Hvor tror du MMA-utøvere kommer fra? MMA-skolen? Det er jo helt nylig at noen fighters er "pure bred" MMA.

Her er bakgrunnen til TITTELHOLDERNE i UFC

HW: Boksing

LHW: Wrestling

MW: Muay Thai

WW: "Karate" men i stor grad MMA

LW: Wrestling

De aller fleste har jo base fra andre kampsporter. Hvordan kan du si at han har bedre teknikk enn gjennomsnittlig mma-utøver? Som bloo sier er det jo et definisjonsspørsmål, men jeg regner med at du mener gjennomsnittet på toppnivå siden det er ubrukelig å ta noe annet inn i bildet.

Matchen holdt jo generelt lavt nivå og det var en som ble pissa på via wrestling helt til han tok tak i en arm og ingen defence fra joachim equars gee gee

Hvis nivået på den var lav så lurer jeg på beskrivelsen av de foregående kampene? :p

Anyways, det som virkelig hadde vært kult var om det kom en encore-episode hvor trenerne møtte hverandre og så vinneren av den møtte Mads igjen :D

Hvor tror du MMA-utøvere kommer fra? MMA-skolen? Det er jo helt nylig at noen fighters er "pure bred" MMA.

Her er bakgrunnen til TITTELHOLDERNE i UFC

HW: Boksing

LHW: Wrestling

MW: Muay Thai

WW: "Karate" men i stor grad MMA

LW: Wrestling

De aller fleste har jo base fra andre kampsporter. Hvordan kan du si at han har bedre teknikk enn gjennomsnittlig mma-utøver? Som bloo sier er det jo et definisjonsspørsmål, men jeg regner med at du mener gjennomsnittet på toppnivå siden det er ubrukelig å ta noe annet inn i bildet.

Matchen holdt jo generelt lavt nivå og det var en som ble pissa på via wrestling helt til han tok tak i en arm og ingen defence fra joachim equars gee gee

Jo men de har som regel bare ett hovedfokus og får hjelp av flere trenere innen flere disipliner på å trene men mestrer ikke de andre disiplinene, er begrensa hvor mye en utøver kan trene seg til sort belte i flere kampsporter. Mads har bakgrunn innen Judo, Kickboxing, Karate og Ju-Jitsu og sort belte i de. Sier ikke han har bedre teknikk men han besitter masse teknikk som gjør han farlig stående og på bakken. Gleder meg til å se han i ringen igjen, han imponerte meg ihvertfall.

skulle ikke vinnerne få gå kamp i sommer i sverige da? kan jo ikke være så lenge til det kommer mer detaljer der :)

De får, som jeg kan huske, en proffmatch i sverige. Leste noe om at vinnern sku benytte seg av det seinere, men ikke i sommer.

Har kikka på den første episoda, men da jeg sammenlignet med det mindre redigerte kampklippet, så syns jeg det som ble plukket ut til episoden gav et helt skeivt bilde av kampen. Bedrer det seg utover serien, eller? Har sett kun kampene fra finalen og der det var en karate-dude mot en kickboksing-kar. Karatefyren var jo helt inkompetent og tafatt.. Haha.. Og skulle ikke han liksom kjøre kyokushin? Guarden hans minnet mer om det jeg lærte på shotokan en gang i tida..

Karate er jo bare tull, men anbefaler å se kampene i sin helhet. Personlig syns jeg episodene var uinteressant og ga egentlig ikke veldig mye hype-up mot kampen uansett. Så in summary: Ditch episodene, se heller kampene uredigert.

ja faen, selve tvprogrammet med de idiotiske konkurransene og Narve sitt sleske smil var bare piss. Gå inn på viaplay eller hva det heter, se kampene uredigert gratis, og la det være det :)

Hmm... kjenner jeg er ørlite skeptisk til Schau, men han har jo begynt å nærme seg en alder man kan kalle voksen, så hvorfor ikke!

Virker jo lovende dette. Jeg har egentlig kun gode assosiasjoner med schau, selvom fattern hater han fordi han var barnslig for 100 år sida eller whatever. Tror det blir fett!

schau har vært fantastisk helt siden xl på p3, man må bare se igjennom de værste prompespøkene. Hans dekning av terrorsaken i morgenbladet har jo vist med all tydelighet hvor mye kunnskap og dybde som finnes i han hvis han vil :)