Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Sussidal

Norges beste fighter

Recommended Posts

Kom inn litt sent i denne diskusjonen, og orker ikke lese hele, men synes det er rart at Joachim Hansen ikke er med. Med mindre han takket nei.

Å ha med hellboy hadde jo ikke gitt noe mening, alle hadde dødd.

Flying knee ;P Det viser vel bare at han er best?

Tingen er jo at de kunne tatt med kun mma-utøvere, vi har faktisk ganske mange dyktige i Norge. Og det hadde i mine øyne gitt et bedre program, men de har valgt å gå for den klassiske kampsport vs kamsport-tilnærmingen. Om de hadde blandet inn mma-utøvere sammen med de andre, spesialiserte utøverne hadde det blitt et veldig kjedelig program for folk flest.

Herregud så flaut det var å se på. Blanding mellom folk som leker UFC og reality-serie, fullstendig ubrukelig kameraføring og regi samt usannsynlig idiotisk opplegg med å sende folk nedover til thailand for å sende noen på første fly tilbake igjen.

Brytere bør ikke være med på MMA? Nå er jeg VELDIG spent :p

Husker jeg så en med OL-medalje i bryting i Pride. Skal se om jeg finner klippet i morgen.

Uansett hvor molested han blir - argumentet trumfer ikke det faktum at wrestling dominerer moderne MMA, med nåværende tittelholdere i lightweight, welterweight og light heavyweight, samt at nærmeste utfordrer til middelweight (chael sonnen) også er wrestler. :p

Kickboxeren MÅ gjøre sÅnn, eneste mÅten Å være sukk-sæssfull er Å gjøre som JDS og The Reem. Være guder pÅ Å ikke bli tatt ned.

ikke at serien har vært noe som helst bra så langt, men i gårsdagens episode var det i allefall en ok fight, ikke minst med en karatedude som viste at de faktisk kan slå og treffe hardt.

Men, neste episode kommer mr muskel mann himself Joakim i ringen, og han møter så vidt jeg kunne se fra reklamen han svæære kickboxern/thaiboxern. Det kan bli en gal gal fight :D

Syns karate-fyren klarte seg overraskende bra, selv om kampen var ganske tam overall...

Men neste episode blir interessant :D

Nå har jeg fått sett siste ep. Irriterer meg fortsatt at de ikke viser hele kampen, men det var ihvertfall ikke den ekle slow-moen nå (såvidt jeg kan huske). Karate-karen bar litt preg av å aldri ha gått fullkontakt, så ut som han poengbokset til tider. Joachim i neste ep blir awezum, blir sjokkert om det ikke blir dirr-takedown og gnp som et lite helvete.

man kan visstnok se alle kampene i sin helhet på viasat sine nettsider, de reklamerer i allefall for det.

Ja visst faen går det an, herlig! Da trenger jeg bare å se kampene istedet for hele episodene!

det jeg ha gjort dog 2 jg har ik har sett enda :p

joakim neste fight blir artig,men hvem av de thai/kick mente du han skulle møte Atle? ik sett no reklame se=)

Du så det på slutten av forrige episode, men jeg klarer ikke å skille folkene så jeg aner ikke hva han heter.

han var skalla, så enten mads rask eller petter juuhl, så mest ut som Mads, han er jo 9*nordisk i kickboksing og 3*nordisk i jiu jitsu. Kan bli spennende :p

vel, de var i allefall ikke redde for å slå hverandre :p

forøvrig glemte jeg at det var en halvfeit bryter som også var skalla. Hadde vært fetere hvis det var mot en kickboxer, så brytern måtte prøve å komme ned i bakken.

2 stk. brytere og kampen var omtrent aldri nede på matta - spesielt :p Men bra at utfallet ble som det ble, var helt klart han jeg ville se videre...

2 stk. brytere og kampen var omtrent aldri nede på matta - spesielt :p Men bra at utfallet ble som det ble, var helt klart han jeg ville se videre...

utrolig kjedelig kamp,jocca hadde kampen fra start til mål uten og hvert for involvert i kampen,,håpet på mye mer nærkontakt og "take downs" noe som aldri hendte,,

gitt jocca med hans !Utrolige fysikk 3-4 år med trening på teknikk og kondis så kommer vi til og se han i mma fightermiljøet på toppen av verden(hvis han er villig til og satse,noen andre enige?=) (slike type brytere har det beste fundamente uansett vektklasse og stil)

still skeptisk til hele opplegget rundt "norges beste fighter" da helt klart norgers beste fighter ikke er i nærheten og være med på dette realityprogrammet og gjøre=)

men heier på jocca her=)

gitt jocca med hans !Utrolige fysikk 3-4 år med trening på teknikk og kondis så kommer vi til og se han i mma fightermiljøet på toppen av verden(hvis han er villig til og satse,noen andre enige?=) (slike type brytere har det beste fundamente uansett vektklasse og stil)

still skeptisk til hele opplegget rundt "norges beste fighter" da helt klart norgers beste fighter ikke er i nærheten og være med på dette realityprogrammet og gjøre=)

Det er jo ganske tydelig i toppen av mma at bryting er en veldig bra bakgrunn å ha, og Joachim er ung og har et veldig godt fundament. Så om han satser knallhardt så er det klart han kan gjøre det bra. Hvor bra blir bare gjetning.

Og programmet er jo egentlig ikke norges beste fighter, det er "Blant norges beste i en bestemt kampsport også ser vi hvem som gjør det best i mma."

Men, heier på Joachim jeg også!

Det er helt utenkelig at noen andre enn joachim vinner dette. I kampen mellom Barth og Joachim føler jeg egentlig Joachim vant fordi han hadde langt bedre selvtillit og var aggresiv. Med så begrenset trening Barth hadde var det naturligvis ekstremt vanskelig å takle. Hvem er det som gjenstår? Kickboksern som ødela handa si og han headshava karen?

Joachim overrasket meg veldig, han er nødt til å hatt veldig bra stående trening fra før av. Det som er vanlig å se blant uerfarne med stående er at de ikke har guarden oppe og bare slenger med armene (ikke slår) pga litt panikk og uerfaren. Sånn som han karate duden. Men Joachim hadde fin bevegelse, guard alltid oppe, herlig countring og hele tatt strålende. Og når han da i tillegg er jævlig god på bryting og har enorm fysikk ........ suksess ? :)

Men jeg er spent på Mads Rask da, har sett en del klipp av han på youtube og han er utrolig flink.

Mads trenger bare få inn et hodespark som sitter så er joachim nede, men greier han ikke det blir det tøft.

Høye spark er snarveien til å bli tatt rett ned, så man kan ikke akkurat bare slenge de rundt hele tiden.

Om våpenet til Mads er highkicks er han, som bloo sier, i trøbbel. Han kommer til å bli komisk nølende på føttene om han noensinne kommer seg opp etter å bli tatt ned rett etter at han kaster et spark.

High kicks virker risky ja, på den annen side kan det være det som trengs utover i kampen når motstander er sliten og kanskje slipper guarden litt... et øyeblikks uoppmerksomhet er alt som skal til.

Skjønt, tror det er en dårlig gameplan å satse på knocke bryter-beistet med et hodespark :p

Spark er meningsløst for dem som ikke kan å sparke, men Mads Rask er jævlig kjapp og presis så vi får se.

Vært en god del knockouts av spark i UFC ihvertfall men det krever mye av utøveren.