Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
drozo

Samsung Galaxy Note

Recommended Posts

Så, jeg har lest mye på amobil (diskusjon.no) og diverse andre sider rundt denne mobilen.

Men det er så mange forskjellige tilbakemeldinger på den, så jeg tenkte at jeg kanskje skulle spørre om noen her har noen erfaringer med mobilen?

Den er visstnok kjapp, bra batteritid (selv om noen har hatt problemer med korrupte batterier o.l, men det skjer med alle mobiler) og gigantisk skjerm med god kvalitet.

Det som mange sier er at den virker litt jalla pga. den er så lett i forhold til størrelse og at den er laget av typ "billig" plast, mens noen syns at den er lekker pga. den er laget i denne plasten.

Så, noen som har noen erfaringer å dele før jeg evt. kjøpern?

http://www.samsung.com/global/microsite/galaxynote/note/index.html?type=find

Dersom du kjøper den vil jeg si følgende:

Gratulerer så mye med ny flytebrygge. Jeg ser frem til å ligge på den i oslofjorden og sippe sjampis til sommeren.

Ubrukelig konsept, Atter et eksempel på en dårlig hybridmutant. Jeg er ikke fan. .

Kjøp deg heller en mobiltelefon og en pad. :)

De fleste sier at de får plass i både jeans og jakke, så burde ikke være noe problem. Dessuten er den ganske lett?

Dessuten har jeg ikke bruk for pad at all. Jeg vil bare ha en større mobil så det så! :D

Venn av meg har den der, ser ut som om du holder en liten tablet opp til øre når du snakker. Må nesten bruke to hender :p.

Jeg ville selv ikke kjøpt den, fornøyd med S2en min

Når iPad kom fylte den et marked mellom telefoner og laptoper. Nå prøver Samsung å finne et marked mellom telefoner og pad'er... I don't see it.

Kjøpte for ikke så lenge siden en HTC Titan som er en Windows Phone med 4.7" skjerm. Jeg er superfan av tekniske duppeditter, og det å ha en gigantisk skjerm (noe 4,7" er i forhold til de fleste andre på markedet. iPhone har jo 3,5") er dritdigg, men jeg tror å gå over dette ville vært MADNESS! Det kommer jo til et punkt hvor for stort er nesten ubrukelig. Vurder om det er verdt det, for jeg tror faktisk det blir mer plagsomt enn praktisk

Kommer jo helt ann på om du kommer til å bruke den til å se filmer/serier. Om du ikke skal det så ville jeg gått for en mindre, men om du ønsker å bruke den til det i tillegg til en telefon, så kjør på? En kollega av meg som jobber mye nattevakt diggern pga mulighetene til å se film på en sak man kan ha i lomma.

Ok, hvis jeg ikke velger denne så føler jeg at det står mellom iPhone 4 og Samsung Galaxy II S eller er det noen som har noen andre forslag?

Må ikke ha så stor skjerm ofc :p

Vet ikke hva slags samsung vanlig størrelse mobil som er best for tiden.

S2 er uansett en helt utrolig telefon, Nexus er vel den nyeste? men vet ikke noe om den annet enn det

Bare bestill en på Komplett, test den i 8-9 dager og evt returner den om du ikke er fornøyd. Har lurt litt på "flytebrygge" selv, da jeg synes 4" skjerm er litt smått og en tablet er noe man sjelden drasser med seg ut døra (sofaleke!).

Er mye Galaxy Note og S2 pent brukt på Finn.no ser jeg.

PS: iPhone 4 - markedets mest idiotiske telefondesign!

s2 er fortsatt markedets raskeste av mobiltelefoner (minus trådstarter hvis man kalle det en telefon), testet både den og nexus og eneste positive de har greid å få ut av et halvt år utvikling på nexus er krummet glass, litt bedre kamera og en skjerm som viser litt mer farger mot mye mer batteribruk. Gikk som du kanskje skjønner for s2. Iphone4 kan du ikke forsvare et kjøp av, den er så mye treigere enn konkurrentene, isåfall må det bli 4s som jo koster skjorta.

Jo, men Nexus er ikke annet enn en "halv" generasjon nyere enn S2. På den annen side er neste generasjon med 4-kjerner rett om hjørnet... Regner med det dukker opp en kick ass S III om ikke så lenge.

ser ikke hvordan de skal takle kapasiteten i forhold til batteri, det er dårlig nok på s2..

har nexus og anbefaler den. Har mer batterikapasitet en madammens sg2 med skjermen på auto samt et deilig enkelt og intuitivt operativsystem og stor skjerm

Er vel ikke så kjempelenge til s2 får ICS heller nå.

Var det slik at nexus ikke hadde sd-kort?

Personlig er jeg på vente enda, mye pga. hva Sadolf sa. Min HTC Hero holder enda koken, med en Speed Machine versjon av romen jeg bruker, går det unna! :)

nexus har ikke plass til minnekort nei, og s2 får snart ICS :)

basicly får du en bedre skjerm.

Har en Galaxy Note, synes den er fantastisk jeg. Batteriet varer som regel 2-3 dager, fin å se film på osv. Kjøpte den på grunn av mye reising og da er den super..

Synes ikke den er for stor, passer i alle lommer. Eneste er at jeg ikke er helt komfortable med å snakke med den på åpen gate, ser litt rart ut :)

Takk for fin tilbakemelding, Fisken. Tenkte på det samme når det gjelder å snakke med den på gata. Er vel egentlig bare å kjøre på med handsfree da? Det bruker jeg ofte til vanlig uansett, så burde vel ikke være noe stress med denne heller?

Ja bare å bruke handsfree ja, har bare brukt de medfølgende proppene men funka flott det.. Nå føles også en vanlig galaxy liten og knotete (rart hvor fort en blir vant med ting)..