Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
MartyRot

Store lagge problemer etter ny patch!

Recommended Posts

På tirsdag ble PC versjonen oppdatert med en ny patch. Denne patchen var på ca 3,2 GB. Før denne patchen har jeg kjørt spillet på High uten noen problemer, opplevde litt lagg når jeg kjørte på Ultra. Etter denne patchen lagger spillet uansett, uansett server. Har ikke testet en spiller delen. Jeg har prøvd å satt grafikken på lav, og likevel så lagger spillet. Har søkt rundt på nettet, men har ikke funnet andre som har samme problem. Er det noen her som kan hjelpe meg, eller som har noe samme problem etter denne patchen.

PC-en min:

Prosessor: Intel® Core™ i7 CPU 870 @ 2.93GHz

RAM: 8GB DDR3

Operativsystem: Microsoft Windows 7 Enterprise Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit

Skjermkort: GeForce GTX 560 Ti

Lydkort: NVIDIA High Definition Audio

Ser på www.systemrequirementslab.com at Recommended kravet har gått opp fra GTX 560 til GTX 570... iritterende at når jeg kjøpte spillet var kravene rett, mens nå ble skjermkortet plutselig utdatert. Spillet burde uansett ikke lagge så mye...

Edited by MartyRot

Du er helt sikker på at du har de nyeste videokortdriverne?

Prøv forskjellige våpen, til meg lagget det en periode når jeg brukte F2000. Når jeg kontaktet EA om dette sa de bare at det var et problem jeg selv ikke kunne gjøre noe med.

Har nyeste versjon av Nvidia skjermkortet (den som ble lansert like før BF3 lanseringen). Forsøker nå å laste ned den nyeste beta driveren. har prøvd forskjellige våpen, men uansett våpen, uansett grafikkinnstilling lagger spillet...

EDIT: Lastet ned nyeste beta versjon av skjermkortet, men opplever like mye lagg uansett...

Edited by MartyRot

Prøv å kjør en repair install på BF3 (høyreklikk i Origin). Det hjalp meg - jeg fikk ikke startet i det hele tatt etter å ha patchet. Lagger det like mye på alle servere? Prøv å sette grafikkinnstillinger kraftig ned for å se om det gjør en forskjell.

Vel... en ting som har funket for enkelte er å legge inn Origin/Battlefield helt på nytt. Bruk gjerne et eget program for å av-installere Origin/BF helt. Jeg måtte bruke det, men husker dessverre ikke navnet på det nå :/

Har du GamerOSD (fraps-lignende) eller Smart Doctor (OC-software) fra asus? Isåfall avinstallerer du først GamerOSDen og ser om det fikser det, om ikke så avinstallerer du Smart Doctorn også. Hadde de på PCen fordi jeg har et asus-skjermkort. BF3 fikk CTD ved hver rundeslutt og Skyrim hakket hvert 5 sekund (helt smuud ellers), når jeg avinstallerte de to så gikk det knirkefritt :) Var en tråd om det på battlelog, utrolig mange andre det funka for også.

Mest sannsynlig ikke det som er problemet ditt, men tenkte jeg kunne bidra med det jeg kan :p

...

Installerte Smart Doctor etter at jeg fikk problemet, har ikke GamerOSD. Skal formaterer PC-en nå, slik at jeg er sikker på at alle drivere blir rett versjon, og at det ikke har havnet noe dritt på C disken (Har kjørt virusprogram, men har ikke funnet noe).

Edited by MartyRot

Om du ikke har ssd disc bør du alltid defragmentere etter patch.

Hvorfor?

Hva er bedre med ssd disk?

Spørr fordi jeg lurer, har ikke ssd disk selv, hva hjelper det mot? noe jeg burde skaffe meg?

Det virker logisk. Men nå har jeg formatert maskinen, og holder på å installerer BF3 nå. Den greide ikke å installere første gang, fikk noe C++ error ting, men prøver på nytt igjen nå. Hvis jeg fortsatt har problemer skal jeg Defragmentere disken.

Hvorfor?

Spørr fordi jeg lurer, har ikke ssd disk selv, hva hjelper det mot? noe jeg burde skaffe meg?

Etter anbefalinger kjøpte jeg SSD da jeg kjøpte ny PC til BF3. Nå får bluescreen titt og ofte, noe jeg ikke har hatt siden Windows 98, og er rimelig sikker på at SSDen har skylden. SSD gir marginalt bedre oppstartstid, og koster 5-10 ganger mer enn en vanlig HD. Jeg vil derfor IKKE anbefale noen å gå for SSD.

Hvilken SSD gikk du for?

Jeg gikk for Intel, nettopp fordi jeg foretrekker stabilitet fremfor litt bedre performance (Sandforce-3 diskene, har lest mye drit om dem hva gjelder stabilitet), og maskinen min er stabil som kald juling.

Så min anbefaling ville vært motsatt av din... SSD er en vanvittig merkbar oppgradering (kanskje mer på selve Windows enn spill som sådan...)

Hvorfor?

Spill filene blir fragmenterte etter en patching, derfor bør du defragmentere.

Ssd discer blir "slitt" av defragmentering,men de er så kjappe at du ikke trenger å bry deg om fragmenterte filer.

Ssd er mye raskere til å loade.

Hvilken SSD gikk du for?

Jeg gikk for Intel, nettopp fordi jeg foretrekker stabilitet fremfor litt bedre performance (Sandforce-3 diskene, har lest mye drit om dem hva gjelder stabilitet), og maskinen min er stabil som kald juling.

Så min anbefaling ville vært motsatt av din... SSD er en vanvittig merkbar oppgradering (kanskje mer på selve Windows enn spill som sådan...)

Kjøpte Crucial m4 SSD 2,5" 128GB (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630675). Har forsøkt å oppdatere firmware, men siste versjon var allerede installert.Tror egentlig ikke det er noe galt med selve disken, men at den i kombinasjon med andre disker eller annet utstyr gir bluescreen. Installasjon av Windows på en SSD går veldig raskt, men til daglig bruk syns jeg som sagt ikke at prisen på SSD kontra vanlig HD forsvarer den lille hastighetsforbedringen man oppnår.

Har "gamle" Crucial C300 (3 stk faktisk) og har aldri hatt en eneste blåskjerm på grunn av dem. Eller på grunn av noe annet. Har brukt dem på både X58 og P67 hovedkort. Aldri oppgradert firmware på dem heller.

Har defragmentert D disken (Den jeg installerte spillet på). Det hakket ikke like mye nå, men det er fortsatt mer en før, selv på lav grafikk. Skal defragmentere C disken, og se om det hjelper...

EDIT:

Det hjalp ikke stort...

Nå er maskinen formatert, har nyeste drivere og er defragementert, men jeg har likevel lagge problemer... Dette er frustrerende!

Edited by MartyRot

Har du prøvd å deaktivere lydkortet på hovedkortet? Leste i går en plass at det hjalp noen spillere, tror det var på EA sitt eget forum.

Prøvde det, fungerte ikke. Har prøvd å øke RAM prioriteten til BF, funket ikke. Prøvde å kjøre på færre prosessorer (et tips jeg fant på google), funket ikke. Nedgraderte til Nvidia versjon 285.79, som er i beta enda, men er den siste av 280 generasjonen, fins også en 290.xx versjon i beta, verken 285.62. 285.79 eller 290.xx fungerer... Har sendt melding til suporten til EA både på Norsk og Engelsk, så håper virkelig jeg får hjelp. Ellers håper jeg at dette problemet forsvinner på tirsdag når Karkand kommer...

Det gjorde det ikke. Har prøvd alt mulig å flere dager. Har også oppdaget at det ikke kun er Battlefield som er problemet, men samtlige spill og programmer. Det rare er at dette skjedde samtidig som det nye patchen (og verdene) ble installert. Tipset fra EA support var å kjøre spillene som Admin, noe som ikke hjalp noe.