Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
RBrambo

Baserape...

Recommended Posts

Greit nok at reglene er veiledende, men samtidig må de være så klare at de ikke kan misforstås. Og jeg sier det igjen, når det gjelder basrape regelen så er den etter min oppfatning for svak og mangelfull. Her bør flere ting tas med, og jeg har nevnt det flere ganger allerede, les litt lenger opp så ser dere hva jeg mener.

Som jeg også har sagt en del ganger, nå som folk leser her og da begynner å bli klar over at det faktisk er lov å skyte inn i de utagbare basene helt ukritisk, kan dette fort bli stygt og en regelendring vil antageligvis bli framprovosert uansett. Så få det med i regelen først som sist, så slipper dere masse kick og ban og masse ekstrajobb i klagemuren i ettertid.

Vær så snill, la meg slippe å si, I told you so...

Men som jeg skrev over. Når det ligger snipere å tar deg ut i det du setter deg inn i helikopteret så ser jeg på det som baserape. Kan ikke skjønne at det kan være "lov"?! Hvorfor er det lov å "spawnrape"/baserape med sniper og ikke hw? Shame shit, different gun!

Ja det der vil jeg kalle smacktarding og den snipern ville jeg brukt en !kill på.

:nono: Da ville nok Roy-Inge gi deg en smekk på fingrene hvis spilleren klaget, tenker jeg. Les regel nr. 7 i serverreglene. (Mitt svar over her.)

Col. Jensen

Min tankegang her er som følger: Hvis jeg blir snipet i det jeg setter meg inn i helikopteret, altså gjennom rutene i cockpit, så har jeg ingen måte å forhindre det på da det tar X sekunder å ta av. Det anser jeg som foul play.

Om jeg blir snipet i det jeg løper til helikopteret så er det en annen sak og ingen problem.

Om begge scenarioer anses som lov så trekker jeg tilbake det jeg sa over.

Spesielt det første må da være rape, blir jo som om det kommer et fly eller annet heli det... Som en lenger opp her sa, same shit different gun.

For å ta en sammenligning fra en annen type spill.

Jeg driver også med en del racing online på Xbox360 og Forza Motorsport 3 og nå Forza Motorsport 4.

Er som regel jeg som setter opp racene og dermed styrer det hele, i begynnelsen var det en del ufin kjøring der folk kjørte på andre med vilje, noe jeg slo hardt ned på med en gang... Resultatet er nå at det er mer eller mindre stuerent, den stygge kjøringa er så å si helt borte.

Grunnen til at jeg mener dette er sammenlignbart er at det i begge tilfeller handler om fair play og verken det å skyte inn i utagbare baser uten selv å ha blitt skutt på og å kjøre andre av banen for å hindre at en blir forbikjørt er fair play.

Tro meg dette er i høyeste grad sammenlignbart...

Edited by RBrambo

Spørsmål.

Er dette er stort problem?

Jeg har ALDRI opplevd noe problem med dette i bf3, og heller ikke sett noen klage over det. Poenget er enkelt og greit at det ikke er lønnsomt fordi det sjelden er særlig med folk i main på samme måte som det var i bf2. I tillegg må en evt sniper ligge langt unna for å unngå "kill zone".

Kort og godt. Det er ikke lønnsomt å gjøre det, derfor vil det aldri bli et problem. Public tenker folk på en ting og det er stats. å snipe uncap er ikke noe som gir deg bedre stats enn å snipe mot andre baser.

Det vil så klart være en i ny og ne. Men da dreper han deg èn gang, og så finner du denne sniperen å dreper han.

Til og med baserape med HW er sjeldent i bf3.

Konklusjonen jeg vil frem til:

Det er ikke et problem på serverne per nå, og det vil heller ikke bli et problem som jeg kan se.

Vi vil ikke detaljstyre serverne og lete etter folk med mikroskop. Og ettersom det ikke er et problem så ser jeg ingen grunn til å diskutere hvorvidt regelen "dekker" nok nå.

Enig i at det ikke er et problem enda, men at jeg har observert tilfeller i ingame chat der folk har klaget. Og det lille tilfellet med meg, nå kræsjet spillet for min del rett etterpå så jeg gadd ikke å joine på igjen, men ja, jeg hadde komme til å gjemme meg litt bedre, fyre opp MAV en gang til for å finne han og deretter gått etter vedkommende.

Mitt poeng er at det er bedre å være litt føre var og si at det ikke er lov å angripe utagbare baser uansett, om det er med hardware fra lufta eller på bakken, eller som infanterist... Før det kommer til det punktet der det blir et problem uansett om det tar en dag eller ett år.

Fortsatt !report BF3nick som brukes i ingame chat dersom det skulle være nødvendig?