Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
stappa

nVidia driver problemer

Recommended Posts

I en periode nå har jeg hatt problemer med at nvidia driverene slutter og virker. Blitt ett stort problem nå som jeg har lagt inn skyrim.

Driverene slutter og virke ganske så random, kan se en stream, youtube film eller spille starcraft2. Tror ikke det har skjedd når jeg har spilt BF3 ennå. Og nå med skyrim skjer det hele tiden.

I går fikk jeg opp en beskjed at pc'en fikk problemer med å starte directx9 (hadde noe med fraps og gjøre da det starta opp) jeg har jo directx11 installert. Sletta fraps og da så det ut som det virkert. stabilt som fy i hele går så trodde jeg hadde fikset det.

i natt klikka dem igjen når jeg så på en stream.

har testa det som er av drivere, beta og alt.

beskjeden jeg får opp når driverene kræsjer er:

Display Driver Nvidia Windows Kernel Mode Driver Version xxx.xx stopped responding and has successfully recovered."

Jeg har en følese på at det er noe jeg kjører på pc'en som havner i konfikt med driverene. Men hell do i know.

hardware'n min:

Nvidia Geforce GTX 560ti

Intel core i7 2600k

asus sabertooth p67 hovedkort

8gig ram

Win7 64

edit:

når jeg er inne på device manager så ser jeg at det kun er ett utropstegn der det står:

"PCI simple communications controller"

avinstaller driver, restart, kjør driver sweeper og driver cleaner og fjern alt som heter nvidia. deretter restart igjen og reinstaller nyeste WHQL nvidia driver

gjort det ca 15 ganger alt, men all slags drivere. flasha biosen i går. virka som det hjalp endel. spilte masse i går kveld, alt stabilt, ingen problem. Kom hjem fra jobb nå. (pc'en har stått på siden i går) så kræsja dem av seg selv mens jeg hadde bare firefox åpent

kan det ha noe med strøm forsyninga og gjøre? kanskje den ikke klarer og produsere nok guffe så skjermkortet mister powa ett lite milisekund? kjønner ikke noe. Går ikke med på at skjermkortet er fubar, det er helt nytt. Og det skjer kun når driverene klikker. hadde det vært kortet ville det vel heller vært mer sann at artifacts kommer hele tiden. Det må være på sofware siden ifølge mitt hode og logikk

Noen løsning på dette? Jeg plages med akkurat det samme. Rett før jeg installerer XP igjen for W7 har vist bare problemer med seg.

Er faktisik i tvil om jeg har strøm nok for ifølge en annen kalkulator så ligg jeg ganske opptil grensa. Men har kjørt med annen gfx-kort lenge som brukte endel mer strøm enn den jeg har nå.

Noen løsning på dette? Jeg plages med akkurat det samme. Rett før jeg installerer XP igjen for W7 har vist bare problemer med seg.

Instaler XP og du kan ikke spille BF3 lenger.. ;)

BF3 som har ødelagt fordi da måtte jeg tvinges til å installere W7 for å få spilt og med 40-50 fps som maks.

Edit: har røkka ut kabinettvifta og dvdbrennern og hittil virke den fint, så hvis jeg blir mer plaget så henter jeg en kompis sin 1000 watt psu :)