Sign in to follow this  
Phazed

Jeg har spist grandiosa.

Recommended Posts

Grandis er så boring at jeg ikke gadd å kjøpe det da jeg var student en gang... Spiser så godt som aldri frossenpizza.

Når det er sagt så synes jeg ikke Peppes eller Dolly er noe stas heller, selv om det seff er bedre enn Grandis.

Pizzabakeren > Peppes og Dolly > Grandis.

Gidder pokker ikke betale 400,- for pizzan :lol:

Ikke er den god en gang ;)

hehe.. jeg digger å styre på kjøkkenet. Det er mye godt man kan lage i løpet av den tiden det tar å steke en grandis. Det er kanskje ikke så mye som matcher prisen, men jeg har heldigvis lagt perioden med studentøkonomi bak meg for en del år siden. :)

Tro meg når jeg sier at jeg er en av forkjemperne for alt man rekker å gjøre på den tiden det tar å steke en grandis, og jeg lager aldri grandis hvis det er fler enn meg selv - i grunn skyr jeg ferdigprodukter generelt og foretrekker å gjøre ting fra scratch i størst mulig grad. Men akkurat grandis og jeg har en historie, og den historien delte vi sammen med et par sixpacks basically hver eneste fredag i flere år når livet bare var dansing på roser - og det er good times som gjør at far en sjelden gang liker å mimre med grandis ;)

...og det er også den eneste frossenpizzaen jeg spiser, for de smaker i grunn høgg og fanteri alle sammen!

Mennesket utvikler seg i flere faser, der forholdet til frossenpizza først er karakterisert av forpliktelse (du må spise maten foreldrene dine disker opp med), deretter frigjøring (du kan lage frossenpizzaen din selv). Etter frigjøringsfasen kommer fornektelsesfasen, som kjennetegnes av at mennesket nekter for at frossenpizza er godt. I denne fasen forsøker mennesket å etablere seg selv som sofistikert pizzaspiser, med en pizzsmak over gjennomsnittet. Forbruk av hjemmelaget gourmet pizza fører til en langt høyere selvtillit og i det selvtilliten når slike høyder at man tror at man alltid vil være en sofistikert pizzaspiser, trår frittfallfasen inn. Frozzenpizza blir symbolet på frigjøringen fra stresset som knytter seg til forventingene om sofistikert pizzaforbruk!

Dessuten, vedkommende som kalte Stranda for bibelbeltet var på feil jorde, og det har uansett ikkje en drit med smaken på pizza å gjøre. Skulle vi mislike Ringnes øl fordi det er laga av østlendinga og andre som ikkje kan Lukasevangeliet på rams, nei, det gjør vi fordi det smaker høgg og fanteri!

Har ellers bestemt meg for at italiensk og amerikansk pizzabaking er oppskrytt: De beste pizzaene jeg har spist ble servert i Brasil!

• Like 1

Hahaha!

bbble for prez!

Har ellers bestemt meg for at italiensk og amerikansk pizzabaking er oppskrytt: De beste pizzaene jeg har spist ble servert i Brasil!

Elitisme!

Savner nesten et innlegg fra "Grandis" her! (Hvis noen husker ham...)

Ellers er jo "Grandios" en personlighetsforstyrrelse, og betyr "storslagen", "opphøyd" og "selv-elskende"

Litt sånn som Anders B. Breivik kan synes å være...

Bare til info, altså. :-)

Nei, den hvite eska. Ca.5 kr. billigere enn capricosaen.

Den til høyre:

pissaifrysern.jpg

Dens ekstremt lave pris, og helt ok smak gjør at jeg på dager som denne kan ta meg råd til å koste på meg 500gr. med ytrefilet.

Er tydeligvis inne i fornektelsesfasen selv, da det går mye i Tine ferdig pizzabunn m/ diverse kjøtt og fanteri jeg har liggende for tiden.

Men den bitre myke fissepaprikaen de har på Grandiosa klarer jeg ikke like! Store feite glovarme tomatskiver er heller ikke noen vinner på pizza. Og jukse-osten til Dolly er faen meg en orgie i mel og transfett - æsj!

Dolly pizzaen klarer jeg ikke, det er noe med bunnen der og sausen som jeg bare syns er BLEH. Du kjenner en spesiell smak av dolly uansett type pizza. Bruker å kjøpe meg peppes ferdigbunn og så har jeg på masse italiensk pizzasaus, mozerella, pepperoni, biffstrimler og hakker fersk paprika og tomat i miniatyrbiter. Deretter når den er stekt så har jeg på bernaisesaus eller noe annet . TASTY !

Dressing - ja, bearnaise - nei!

Ta en creme fraiche, bland inn sukker, lime, tabasco, cayennepepper og 1 fedd hvitløk - smak til med salt og pepper. Now THAT my friend er noe å ha på pizzaen!

• Like 1