Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Daniel-

Skyrim: Når du trenger hjelp. "Hvordan funker det?"

Recommended Posts

Nei, skal ikke måtte aktivere noe. Prøv å gjør skade på dem først sånn at du kan ta dem i et sving. Du skal høre en scwhoong lyd og se et mørkt lys når du fanger en soul.

Div ingots og slik til smiting. Er det noe bra sted og skaffe dette lett,stjele evt harveste selv? eller er det bedre og bare kline til å kjøpe av vendors? liker å spare på penga se :p

Sliter med et oppdrag, som virker som det låser seg? Skal ned i ei hule under ein by, og snakke med "Brynjulv". Så lenger inn i hula så skal eg snakke med ein annen mann som har barikert seg bak ei stål dør. Snakker med han, men han låser døra og kommer ikkje ut. Får så "Completed", og så står det nytt oppdrag : "snakk med mannen" (hugser ikkje navnet hans i farten) - Men han nekter å komme ut ...

Hjelp?

Du finner ore ganske mange plasser. Gjelder bare å trene litt for å vite hva du skal se etter siden ore noder har en tendens til å gli inn i bakgrunnen når du er på litt avstand.

Rot rundt i fjellområder så kan du finne en del slike "mines" og der er det mye ore som regel, både som du kan hogge løs selv pluss at en del ligger rundt forbi som items du kan plukke med deg.

Ett annet triks er jo å lære seg Transmute spell'en som gjør Iron Ore om til Silver Ore, og Silver Ore om til Gold Ore.

**edit**

Vet noen om ore "respawner" slik som blomster og ting du finner til alchemy rundt i naturen, eller er en ore node tom for evig etter at du har plukket den med deg?

Esbjern elns? er bugga ja. enten spam E eller bruk TCL i console for å gå igjennom døra

Ah ok, takk :) Skal prøve.

Find the copy of Last king of the Ayleids! +masse tafs og internett til den som kan fortelle meg hvem jeg fikk dette questet av. Hadde boken før jeg fikk questet tydeligvis så den registrerer ikke at jeg har den. Kartet viser kun hvor jeg kan finne den. Det er et misc quest og jeg har prøvd å ligge tilbake boken i kisten, trade, lagre osv. Har googlet som en kriger den siste timen uten noe hell.

Halp! :iiiiik:

Svarte faen, mistet kona som var stappfull av items etter 2 timer med raiding. Mistet 2 masker til og med. :argh: Er det mulig å teleportere til liket eller noe? Finner absolutt ingenting på google.

Siste saven var før jeg startet (quicksavet hele veien). Har funnet karakter koden hennes (aela the huntress), men ingenting om teleportering. Mener det var mulig i oblivion.

Vil tro det er samme som i alle tidligere spill:

player.moveto <referenceID>

Men i svarte helvete da. Har hatt med meg en companion lenge nå, og rusta han opp skikkelig. Men så skulle jeg knerte disse magiske flyvetingene ved Winterhold, og ville at han skulle holde seg unna. Så jeg ba han stå oppe på brua og tenkte han kanskje skulle bruke buen.

Og det gjorde han jo. Etter å fullført slaget, så quicksava jeg og skulle hente han. Men da oppdaga jeg at en magikerfyr hadde stjælt han! Han var ikke min lenger, han andre 'eide' han! :( Er det noen annen løsning enn å hente opp et gammelt save?

Enchanting: Hvordan virker det egentlig? må jeg disenchante magical wepons og utstyr for å lære noe nytt? Hvorfor kan jeg ikke enchante noe på dragon armor settet mitt? og kan jeg enchante noe nytt om jeg har enchanted noe på itemet før? Og åssen fyller jeg opp chargen på wepons og slik?

Enchanting: Hvordan virker det egentlig? må jeg disenchante magical wepons og utstyr for å lære noe nytt? Hvorfor kan jeg ikke enchante noe på dragon armor settet mitt? og kan jeg enchante noe nytt om jeg har enchanted noe på itemet før? Og åssen fyller jeg opp chargen på wepons og slik?

Når du disenchanter ein item lærer du deg den samme enchanten.

Du kan ikkje enchante noko nytt på ein item med mindre du har 100 enchanting perken

Du fyller opp chargen med fylte Soul gems, gå i inventory, velg våpenet og trykk på keybinden til charge.

Det med dragon armor er eg ikkje heilt sikker på, har ikkje spelt på nokre dagar og har ikkje muligheit til å sjekka :p

Går det ikke vekk over tid?

Håper det. Ble så sint at jeg drepte begge to i sted.

Æresdrap er akseptert i Tamriel, ingen grunn til bekymring!

Har mistanker om at kona mi er utro, gifta meg med søstra til traderen i Riverwood og flytta inn i huset mitt i Windhelm, men ser at Faendal lusker utafor huset :(

Går det ikke vekk over tid?

Håper det. Ble så sint at jeg drepte begge to i sted.

Æresdrap er akseptert i Tamriel, ingen grunn til bekymring!

Har mistanker om at kona mi er utro, gifta meg med søstra til traderen i Riverwood og flytta inn i huset mitt i Windhelm, men ser at Faendal lusker utafor huset :(

DREEEEEEEEEEEEP HAN !!!!

Hvordan lager eg Ebony Ingots fra Ebony Ores som eg har hakket ut av fjellet? ... finner det ikkje ut =S