Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Ramselien

IRNV (Nigthvision scope) Latterlig

Recommended Posts

Vet ikke om det er en opprettet en tråd på dette før.

IRNV scope er helt latterlig overpowerd

- hvis man blir blendet er det bare å zoome inn så er man ikke blendet lengre.

- funker like bra på lyse dagen som på natten.

- man ser alt og alle på milevis avstand.

jeg mener dette ødelegger spillet.

hva mener dere?

noen som vet om det kommer endringer på dette i kommende patch ?

Dette ødelegger ikke spillet, hvis du camper så er IRNV fantastisk, dersom du skal pushe så bør du ha holo eller rødpunkt for å aime raskere.

IRNV er fantastisk for å knerte små smacktards som camper i mørket, men er langt ifra OP. Det er også noe som brukes i virkeligheten.

Erfaringene fra klankamper er at man må bruke det for og være "up" there.

At dere mener noe annet er latterlig.

IRNV funker dårlig på lengre avstander. Men så var det det å finne en bane hvor det er noe som heter det da... På grand bazar er det jo mulig å se helt fra østsiden til vestsiden med det, mao. så langt som det er mulig å se på det kartet. Alle banene er for trange til å vurdere andre siktemidler. Folk som camper i en busk er jo også mye lettere å se med IRNV enn f.eks en EOTech

IRNV funker både i nærkamp, vanlige avstander, og lange avstander - belive me. Det bør fjernes fra spillet.

Synes det er helt greit, det virker dog alt for bra ute om dagen. Scopet er jo varmesøkende, og på lyse dagen burde vegger o.l også lyse opp, dog ikke så sterkt som folk. På mørke baner er det veldig OP, da du kan se alt, mens andre myser etter deg

Det er gamebreaking på høyt nivå, og det er strengt tatt det eneste som betyr noe.

Om alle må bruke IRNV for og være kompetetive så er det broken. Er ikke mer og diskutere enn det.

Burde funket som det gjorde i beta - da ble jeg i allefall helt fullstendig blendet om jeg forsøkte å bruke det ute i parken på Metro.

Nå kan jeg bruke det akkuratt som jeg vil, og det er ALT for bra.

Uansett hvor godt noen forsøker å hide, så ser du selv den minste kroppsdel som stikker ut når han skal titte frem.

Dette gjelder også på lang avstand.

Følgende endringer bør gjøres:

- LANGT mindre effektiv i dagslys

- Virke på en god del kortere avstand.

- Gi en "flashbang-light effekt ala CS:S om man får lyskilder i ansiktet når man er scopet.

Erfaringene fra klankamper er at man må bruke det for og være "up" there.

At dere mener noe annet er latterlig.

Helt klart fordi siktet gir flat out et advantage mot andre som ikke har det. Ingen kan si imot at shadows, lys og textures gjør at det kan være vanskelig se Fi til tider. med IRNV så er alt dette ikke relevant, fordi Fi og teammates lyser jo opp som et juletre. IRNV er mw3 modus og det syntes jeg dice kunne holdt seg unna :)

Temmelig broken vil jeg si. IRNV er langt bedre å bruke enn både holo og rødpunkt etter min mening

Så og si alle detaljer blir borte og fokuset ligger kun om det kommer noe gult i bildet. Man stusser ikke lenger på om en fiende kommer mot deg eller titter frem fra bak en kasse.

Kontrasten mellom fargene gjør det vanvittig enkelt og holde aimen on target for å så bevege seg over til nye fiender. Spesielt hvor man gjerne ikke ser så mye av fienden som i trappeoppganger og hjørner. Eller bare små dekningsobjekter som steiner osv.

Når jeg spiller med med IRNV merker jeg en vanvittig forskjell på K/D. Rett og slett for det føles som easy mode.

Skal IRNV fungere må de gjøre noen drastiske endringer. Et sikte med så gode sider burde virkelig ha noen skikkelig dårlige sider ved seg også. Noen gode forslag har allerde blitt nevnt.

problemet er vel ikke at IR er så bra, men heller at det er så vanskelig å se ting til vanlig.

...kjenner det er demotiverende å vite at andre har denne fordelen, som om jeg ikke dauer lett nok som jeg gjør så får dem servert meg som en selvlysende gavepakke i tillegg?!? :dry:

Bruker IRNV (eller IMBA-sikte) på hagle med slugs/frag og det er fett lett overpowerd ja. Ingen kan gjemme seg. Budre vært en perk der man får IR camo eller noe slikt så man ikke syntes så lett. Men jeg klager ikke siden det ikke går utover meg ;-) Men jeg vil tippe det kommer en nerf på dette etter hvert.

problemet er vel ikke at IR er så bra, men heller at det er så vanskelig å se ting til vanlig.

Ja, det kan være ufattelig vrient å se ting til tider. Dette er ikke gøy. Savner Q3 med hi contrast skins (å vent, det får man jo med IR-siktet :) )

Bruker ikke IRNV, fordi jeg vet at jeg lett får 5 i KD/R med den. Ser jo alt, da den oppdager varme.

Burde vært noen ulemper med IRNV også. Nå er det bare store fordeler ved å bruke det. Burde vært fjerna, da det gir en kjempefordel på alle maps, både lyse og mørke.

Burde vært noen ulemper med IRNV også. Nå er det bare store fordeler ved å bruke det. Burde vært fjerna, da det gir en kjempefordel på alle maps, både lyse og mørke.

IRNV er basert på varme (termisk lys) ikke vanlig lys.

<snip> Budre vært en perk der man får IR camo eller noe slikt så man ikke syntes så lett. <snip>

Det finnes og heter Spec Ops Black Camo eller noe sånt :) Siste camoen man unlocker, tror det er på rundt lvl 42-43

battlefield-3-spec-ops-black-camouflage-comparison-irnv.png

Forsåvidt enig i at IRNV kunne trengt en nerf, men mtp. på lys og blending er den ganske realistisk,tror jeg. Må huske på at dette ikke er nightvision, det er IR. Men håper Dice veier gameplay høyere enn realisme her, for den er OP.

Tweaking inc.

http://twitter.com/#...895208789213184

http://forums.electr...adjustment.html

Alle kan bruke den på omtrent alle våpen, så forstår ikke hvorfor det er så mye QQ rundt det.

Har desverre ikke lyst til å se BF som en grønn ESP-hack, bare for at jeg ikke skal bli underlegen. Ikke det at jeg bruker IRNV nå, holder meg til mitt trofaste holo sikte.

Det verste er at hvis du sikter på sola, eller andre lyse plasser i spillet, med IRNV... har du faktisk bedre sikt enn med et vanlig scope. Og med tanke på at det er et scope som både registrerer varme, og i tilegg har nightvision, blir det ganske så teit.

Edited by s1ppr
  • Like 1

Aldri brukt IRNV, kommer sikkert ikke til å gjøre det heller. Bare håper regelsett i diverse ladders og cuper ikke blir iron sight only. De tar så jævlig med plass på skjermen!

Alle kan bruke den på omtrent alle våpen, så forstår ikke hvorfor det er så mye QQ rundt det.

Ja, man må jo gjerne orke seg gjennom 100 kills på børsa man vil ha det på. Grind grind grind.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...