Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
xAncalagonx

Support og LMG rekyl?

Recommended Posts

Har spilt en del support. Til vanlig liker jeg godt MG og support rollen, men i BF3 føler jeg rekylen og spredningen på LMGs er veldig høy?

Ligger jeg prone, med støttebein og x3.4 sikte så flyr jo kuler overalt. Selv om du burster og skyter 2-4 skudd om gangen så flyr kuler overalt.

Det som også er litt snedig er hvis du holder inne knappen og spyler vilt så stabiliserer siktet seg etter en 50 skudd og så skyter den rett frem igjen. What gives?

Gjelder ihvertfall for M249 og Pecheneg som jeg har brukt frem til nå.

Har for det meste gått bort fra både M249 og Pecheneg siden de er så unøyaktige selv med støtte (og ca. 10 ganger verre når du står eller på kne). "Noob" riflene du starter med er jo mye bedre på alle måter. Fine å bruke når du er i bevegelse, og gode når du ligger nede for å gi dekkild.

Forstår jo at support skal gi "suppression", men forventer jo at de treffer noe også.

Lær deg å skyte bedre? Nytter ikke å sikte bedre når det er random spredning på skudd. Det betyr bare at selv om jeg sikter midt i blåøyet på fienden så vil kuler fly random uansett.

Jeg vil ikke at LMG skal være snikskytter rifler, eller assault rifles med 200 skudd i magasinet. Men når du ligger, med støtte, ja da forventer jeg at LMG er mer treffsikker enn Assault rifler i knestående. Slik er det da ikke etter min erfaring.

Hva er din erfaring med Support?

Buff support slik at de faktisk er support og ikke bare ett random kuleregn når man ligger nede med støtte.

At kuler flyr rundt når man står eller knestående med en MG er greit nok. De skal ikke erstatte Assaults.

Buff support? Nei.

Nerf support. Drittunger som ligger i busker med acog og bipod, og aldri kaster ut ammo hele gjengen.

Skjønner du er sinna på folk som ikke dropper ammo, men det gjelder ikke alle. Kan igrunnen generalisere alle slik.

Medics som bare ligger i busker med IRNV uten å legge ut medpaks.

Recons som bare ligger i busker og skyter ett skygger.

Engineers som ikke reparerer men bare løper rundt med SMG med lyddemper og leker ninja.

Spiller alle klasser, men som support er det greit å treffe ting også og ikke bare spyle ut kuler som flyr overalt selv om du skyter bursts.

Support har samme syndromet som Recon har, nemlig at de kan bruke sitt primær våpen like effektivt i nærstrid som Assult og Enginer klassen. Må jo si jeg gliser godt når jeg ser MG med rødpunktsikte og vertikalt håndtak foran. Kunne til nød vært praktisk mulig med noe så smått som MiniMi (5.56cal), men alt annet blir for dumt.

De kan godt bli mer treffsikre, men da skal det ta et sekund eller to for dem å skyte hvis de ikke har ligget i siktemidlene i 5 sekunder før skuddet trekkes av. Og øyeblikk-skuddet (går fra våpen nede til opp i siktemidlene) bør alltid ha større spreding enn målretta skudd (er i siktemidlene allerede). Dette gjelder alle klasser, egentlig. Det at folk spretter sideveis i skuddøyeblikket burde også ha sine kraftige penelties.

Med support bruker jeg nesten kun starter LMG'ene, eller universal unlocks (f.eks PP og UMP45).

Grunnen til at du ser folk løpe rundt med LMG med rødpunkt og grip er jo nettopp fordi folk sliter med rekylen så de dytter på utstyr for å gjøre LMG mer brukbare. Har selv prøvd med grip på LMG og det gir deg bedre treffsikkerhet enn bipods, pluss at du ikke er helt ubrukelig hvis du er i bevegelse og møter på fiender. Med bipod og knestående... jaja, lykke til å treffe noen på 20+ meter før de har skrelt bort hele helsa di.

Vil gjerne ha bort rødpunkt og grip hvis bipod faktisk hadde gitt den forventa treffsikkerheten, og det tror jeg flere andre også ville gjort.

Imens blir det å spille engineer og assaults for unlocks, og support for å grinde accessories for PP, UMP og hagla.

Spiller support, men med hagle (DAO 12 er din venn!) :wub: Ble så lei av hopping og risting på disse MG'ene at jeg bruker hagle både på engi og sup. Men jeg er en snill supporter som galdelig deler ut ammo :iiiiik:

Jeg har ikke unlocket så mange LMG'er, men dere som har unlocket en del, er de mer "fancy" modellene bedre, eller bare annerledes?

Jeg har ikke unlocket så mange LMG'er, men dere som har unlocket en del, er de mer "fancy" modellene bedre, eller bare annerledes?

De du starter med bruker jeg som angrepsrifler med litt ekstra lange magasin. Ellers er det litt forskjell med tanke på rekyl og slikt, men er i grunn mye likt og.

Synes nå M249 og Pecheneg var veldig like i rekyl og spredning. Er jo bare å prøve følgende (hvis du har unlocks). x3.4 sikte + Bipod, og skyt 3 skudds bursts over avstand. Er ikke mye presis skyting selv om du skyter kontrollert.

Merk også, som jeg nevnte tidligere, at hvis du holder inne knappen og skyter sammenhengende (40-50 skudd etter hverandre) så stabiliserer siktet seg.

Fordelen med foregrip er jo redusert spredning horisontalt. Du får fortsatt samme spredning vertikalt (muzzle climb) men sikter du lavt på noen så treffer jo skuddene. Er horisontal spredning som er problemet.

Når det gjelder ammo så legger jeg alltid ut ammo når jeg løper forbi folk. Spesielt engineers får prioritet på ammo kasser siden de tross alt redder deg fra HW med RPG og AA. Dessuten er det alltid irriterende å slippe opp for RPG / AA som ikke har mange skudd i utgangspunktet.

Syns supporten er fin jeg. Lett den beste skytterklassen om du ser vekk fra muligheten til revive.

Synes det kommer lit ann på, men LMG's ska liksom spre ganske mye, og dermed ha en "raserende" effekt eller som i BF3 "Supress" effekt.

Men rekylen er helt grei, spør du meg sprer M249 alt for lite.