Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
FredsmeglarN

Ny mobiltelefon (m/godt egnet musikkspiller)

Recommended Posts

Hola godtfolk,

Det er gått månedsvis siden den egentlige telefonen min brøt sammen, og det er på tide å oppgradere fra halvdøde reservetelefoner til en av litt nyere sort. Samtidig tenker jeg å slå to fluer i én smekk ved å samtidig pensjonere min gamle og forslåtte andregenerasjons iPod Nano. Har studert nykomlingene på mobilmarkedet i lengre tid uten at jeg har klart å komme til en bestemmelse, her er kravene mine:

Lydkvalitet og interface: Telefonen må ha et praktisk interface for musikkspilling fra filer, dette kan gjerne være via tredjepart om det er lett tilgjengelig. Enda viktigere er det at lydkvaliteten er blant det beste på (mobil)markedet, og da snakker jeg ikke om god BOM-BOM-bass (jeg snakker heller ikke om gode høytalere). Musikksmaken min dreier seg først og fremst om metall i de fleste varianter, men kan tidvis også omfatte all annen type ikke-elektronisk musikk (blues, jazz, country, klassisk osv).

Generelt god: Jeg vil ha en stabil telefon med god ytelse og relativt god sikkerhet, som vil by på minimalt med tullball og over en periode på flere år, så lenge jeg ikke voldtar den.

Makspris ca. 5000: Jeg kan være villig til å betale dette om jeg finner den absolutt rette mobilen for meg, det betyr ikke at den ikke kan være priset betydelig lavere. Jeg er først og fremst ute etter den mobilen som gir meg mest for pengene og samtidig ikke får meg til å ta med iPoden i tillegg når jeg ferdes.

Jeg har lenge snust på Sensation XE, men sitter med en følelse av at den egentlig ikke er verdt pengene og at det finnes bedre mobiler på markedet til ca. samme pris. Spesielt ettersom jeg sannsynligvis vil bruke eget headset framfor de medfølgende ørepluggene. Jeg har liten til null erfaring med dagens mobiler og trenger derfor tips og erfaringer om mobiler som funker bra og er gode som musikkspillere (med unntak av iPhone, går ut fra at det finnes bedre alternativer).

Thankz in advanz

- FredsmeglarN

Noen som har flere forslag enn XE og iPhone?

Hvordan passer eksempelvis Galaxy S2 og (vanlig) Sensation til mitt formål?

EDIT: Noen som har erfaring med Xperia Pro? Får mye skryt på multimediebiten av amobil, lurer spesielt på hvordan interfacen fungerer.

Da jeg hadde SE sist var jeg VELDIG fornøyd med lydbildet iallafall!

Men det er ei stund sia da.

Alle passer til formålet. Galaxy S2 har vel best batteri av de 2 tror jeg. Batteri er viktig når du skal høre musikk :)

Xperia syns jeg er litt mer.......usj....

S2 og sensation tar det samme ihvertfall. Men hva trenger du? Det fins på android, det samme som de fleste plattformer

omtrent, støtter den ikke ogg, så er det sikkert en app som gjør det. Og på android er den ofte gratis ;)

• Like 1

S2 er generelt et godt valg. Er man ikke fornøyd med den innebygde musikkspilleren så har man alternative apper.

http://www.winamp.com/android

Musikk kan overføres både via USB-kabel og trådløs-nettet. Har derimot knotet litt med å få overført spillelister fra PC-en, noe som har endt med at jeg har laget nye på telefonen...

S2 og sensation tar det samme ihvertfall. Men hva trenger du? Det fins på android, det samme som de fleste plattformer

omtrent, støtter den ikke ogg, så er det sikkert en app som gjør det. Og på android er den ofte gratis ;)

Har lest at Sensation XE ikke støtter flac mens S2 gjør det, Ikke at jeg bruker Flac for tiden da.

For tiden er vel all musikken min lagt inn på PCen som AAC (.m4a), og det hadde jo vært greit om jeg slipper å legge inn alle CDene på nytt :)

http://www.amobil.no...laggskip/101929

Mobil med lyd fra Beats... Good stufff.. ;)

Troller du nå?

Fordi du enten: a) har hoppa over førsteposten, eller b) troller

Neida.. Selv om du sitter med en følelse så betyr ikke det at den ikke er god. Ikke bare pluggene som gjør at det er en god musikk tlf. Du kan foresten få den i en version med headsett og ikke bare med plugger.. Jeg mener at det er en super musikktelefon med eller uten plugger så får du tolke mitt innlegg som du vil..

Egentlig kan du vel nesten velge hva som helst av smarttelefoner og få ønsket ditt oppfylt. iPhone har liten skjerm og du er låst til Apples valg. Jeg så til og med at Spotify er kommet til W7.5 mobile som de nye Nokia-telefonene har hvis det er insterresant.

Men som det nevnes over her - Samsung G SII er jo en super telefon. Tror ikke jeg kjenner noen som er misfornøyde med den. Men den begynner bli "gammel", så om du venter en to tre uker så kan du sikre deg en Samsung Galaxy Nexus.

Jeg ville nok også satset på å kjøpt egne propper til dette. Men det er en annen diskusjon egentli.

Komplett har 7. desember som dato for nexus, men nå har den blitt utsatt to ganger så jeg vet ikke helt hva som skjer. Den har bedre skjerm med bedre oppløsning, men så vidt jeg skjønner ikke noe bedre prosessor eller ram. Arrester meg gjerne her.

Jeg synes det er vanskelig å komme utenom Sensation XE egentlig.

Sensation vanilla er en fantastisk telefon på funksjonalitet, brukervennlighet og kvalitet.

Galaxy G SII har en fantastisk skjerm, men den har et utpreget blåskjør i fargene jeg ikke liker.

Dessuten er oppløsningen og klarheten på Sensation sin skjerm perfekt for forumnerder som oss når vi skal surfe.

Når denne kommer med raskere / oppklokket CPU + Beats-systemet, er det en nobrainer i mine øyne.

Personlig boikotter jeg den bare pga den teite beatspromoteringen, de ørepoppene suger stump. Samt at arbeidsminne på den er lavt når sense sluker 250mb av de 768mb tilgjengelig, mens samsung jobber på 1GB. Den slår s2 på oppløsning, men når nexus kommer i desember så er i allefall den fordelen borte.

Elsker min galaxy s2, men har bestilt den nye batteripakken som gir noen ekstra hundre mah.

Personlig boikotter jeg den bare pga den teite beatspromoteringen, de ørepoppene suger stump. Samt at arbeidsminne på den er lavt når sense sluker 250mb av de 768mb tilgjengelig, mens samsung jobber på 1GB. Den slår s2 på oppløsning, men når nexus kommer i desember så er i allefall den fordelen borte.

Har enda tilgode å oppleve mangel på minne på mobilen :)

Når det gjelder kommende mobiler, er jo det alltid den samme, gamle leksa.

Nexus kommer med ny, det samme gjør HTC :http://www.amobil.no/artikler/htc_edge_utfordrer_galaxy_nexus/103595

4 kjerner på 1.5 Ghz og psycoskjerm, y0!

Grunnene til at jeg ikke tror XE er et godt valg:

- Beats-greiene er såvidt jeg har forstått (ut fra det jeg har lest av tester) så og si bare et lydfilter (som jeg ikke har bruk for) og ørepropper

- Man betaler så og si full pris for øreproppene, som jeg ikke kommer til å bruke, har headset

Det eneste som taler for er bedre cpu.

Galaxy Nexus blir en lovlig lang ventetid, men i følge prisguide så er overraskende lave, underkant av 5000, tror folk dette bare er forhåndsbestilling?

Edge kommer ikke før på nyåret afaik, så det blir alt for lenge til.

Så bra at jeg skal ha meg ny telefon på nyåret da :)

Komplett har 7. desember som dato for nexus, men nå har den blitt utsatt to ganger så jeg vet ikke helt hva som skjer. Den har bedre skjerm med bedre oppløsning, men så vidt jeg skjønner ikke noe bedre prosessor eller ram. Arrester meg gjerne her.

Nei.

Dårligere kamera har Nexusen og fått. Men ikke minst får den det jeg synes S2 har manglet - en skjerm med høyere oppløsning.

Egentlig tror jeg kanskje en liten enkel mobil og en Galaxy Note hadde vært tingen?

Orket ikke lese igjennom alle postene. Jeg har både Sensation XE og XL, begge to har med Beats.

XE med beats propper og XL med headsettet. Lydkvaliteten med denne beats forsterken i disse telefonen er upåklagelige.

Er selv opptatt av veldig god lyd og ble imponert over hvor bra lyd du kan få fra en telefon.

I tilegg er begge spekket med det beste på markedet, enn så lenge. Veldig raske og gode telefoner, jobber på chess, så har du chess kan jeg fikse deg en god deal ;)