Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
xAncalagonx

Fjern Metro CQ fra CQ serverne

Recommended Posts

Tror 64 player metro hadde endret seg kraftig med ff=on. Hadde det vært mye mindre gl, nade, og Rpnuke spam.

Imo kan FF=on settes på alle servere.

Tror mye av den generelle rpg/nade/40mm spammen hadde gått ned da,om ikke bare litt.

Ulempen med FF er risikoen for teamkills, enten for griefing eller folk som skyter RPG på fly eller annen HW hvis noen andre hopper inn før dem.

Personlig foretrekker jeg FF siden det, som nevnt, gjør at folk modererer bruken av eksplosiver. F.eks spamming med raketter, RPG, mortar og tanks mot flagg osv.

FF=ON skaper bare problemer og frustrasjon imo. Ufrivillige teamkills og potensielle tk-gærninger. For serveradminsa vil det skape ulidelig mye ekstra arbeid å forsøke å håndheve teamkilling når folk brøler i chatten at noen tk'et med vilje og adminen ikke har noen som helst mulighet til å vite om det var et uhell eller ikke.

Allerede på en oversiktlig 20 players css server er det ofte tk'ing, noen med vilje, noen ved uhell. Det er utrolig vanskelig å vite hva som er hva i svært mange tilfeller. Hvordan dette skal fungere på en 64 slots server på metro eller et annet trangt infkart har jeg vanskelig for å se.

Idet jeg logger på en server, og blir drept av teammates skapes det ihvertfall hos meg utrolig mye frustrasjon, og jeg vil ihvertfall velge bort servere med ff=on.

Lest kjapt igjennom og jeg tror at Metro kan bli 10x artigere på CQ dersom mappet kjører kanskjer 32 spillere istedenfor 64. Ja det er ett trangt map og ja det er trangt. Men jeg tror at det kan bli litt mer "luftigere" med 32 spillere enn 64.

Og for de som ikke vil spille metro så har vi flere servere dere kan spille på. Alle har hver sin smak og vi gir dere valgene.

Bare fordi at 3-4 ikke liker Coca-Cola så kan ikke det fjernes fra alt av butikkhyller.

Jeg tror at en løsning med 32 spillere CQ Urban maps som "Metro, Grand Bazaar, Seine Crossing" kunne funka ? Så kan de som har ønsker om trange bymaps med få spillere kose seg ?

For dere som tror FF on vil skape noe forskjelle på Metro64 CQ. Virkelig? Det eneste som ville forandret seg var at ingen ramboet ned trappene for å prøve å spraye noen kills. Ut over det, ville vi hatt den samme rekken med RPG og M320 i toppen og bunnen av trappen.

Er ellers helt enig i innlegget til bloo.

Imo kan FF=on settes på alle servere.

Tror mye av den generelle rpg/nade/40mm spammen hadde gått ned da,om ikke bare litt.

Folk vil ha det gøy, de vil ikke spille mest mulig likt virkeligheten. Imo vil det føre til masse dårlig stemning når folk blir tket, og folk som leaver.

Lol,ff on var det jo i bf2 og.

MEN,ja er vel for mange sopper som ikke klarer å styre pekefingern og Må skyte på friendlies.

Sånne folk har også funnet andre måter å tk'e på, feks hoppe ut av bil rett før den ruller over deg(spesielt ved heli/jet spawn)

Sånne folk har også funnet andre måter å tk'e på, feks hoppe ut av bil rett før den ruller over deg(spesielt ved heli/jet spawn)

Trodde ikke det var mulig, men opplevde selv at jeg TK'a en når jeg måtte kjapt ut av bilen pga tanks som stod og venta midt i veien. Bilen rulla ut i grøfta og over en teammate som lå og gjemte seg fra tanksen. Fikk dårlig samvittighet da :(

TK skjer også om du skyter på ting som kan eksplodere, eksempelvis tankbiler og sivile biler generelt, og ikke minst bensinstasjoner... har sett en hel bensinstasjon gå i lufta på ene ørkenbanen og 2-3 teammates bli drept (inkludert meg selv). Husker ikke navnet på banen, men er ihvertfall en havn med noen containere og noen store tanker på banen. RU starter på en kai og US starter på en strand.

Ihvertfall... selv om FF er av så pass litt på hva du skyter... eller om noen på laget står i umiddelbar nærhet o.O

FF ON i BF3 går ikke imo. prøvde på en server i går og det ble mye random TKs pga jeg ser faen ikke skikkelig pga alt lys og dritt som fly rundt om. Får nok Tks når jeg river ned en bygning med tanken min :(

En taktikk som ofte funker i Metro som US er å bruke smoke på den bakerste rulletrappa og rushe ut til A. Få de i squaden til å spawne på deg så blir det en lett seier.

Damavand Peak på CQ burde åpnet opp for kriging over fjellet, plassert et flagg på toppen med to veier på hver side opp.

Edit: Sorry, ble litt OT her nå.

Edited by Sting3rbee