Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Its a war out here

Tilbakemeldinger på portalen

Recommended Posts

Og dette gjelder også inne på forumet, ikke kun forsiden?

Som sagt så jobbes det med oppdatering av forumet og under denne oppdateringer vil det bli fokusert på å forbedre loadingen på forumet også. Dette vil være utover vårparten.

Jeg ville nok anbefalt brukere å ha direktelink (eller som jeg gjør, oppstartsfane) direkte til forumet for å unngå forsiden om de har problemer med loadingen. Dette gjelder selvsagt kun frem til vi får ordnet med en kjappere løsning.

10 sekunder på tok det fra min hjemmepc. firefox på win7 64bit.

Vanlige sider som vg dagbladet loader på under sekundet

forumet er stort sett greit, dog det hender det er litt tregt det også, men totalt uten sammenligning med forsiden

edit: 8-9 nå. Ingen deler av siden loades før hele popper frem.

Installer Firebug til Firefox og bruk tabben som heter Net. Post prt scr av resultatet. Spent på hvor problemet ligger. Jeg laster siden på rundt et sekund.

Fortsatt tregt om man sammenligner med f.eks diskusjon.no

Jeg også men det er mye grunnet lav aktivitet og for dårlig forumoppsett. Har blitt diskutert før og flere er enige, det er altfor mange forumkategorier, det er vel dobbelt av hva gamer.no har. Er IPB som brukes så tar 2 minutt og rydde opp i dette men ingen gjør noe >_>

Før lagde jeg tråder om diverse ting, nye spill osv men er ingen vits lengre. Alt drukner i mengden forumkategorier.

Og at frontsiden tar 6-8sec å laste påvirker garantert nye medlemmer.

• Like 1

Eneste jeg gjør når jeg går inn på forumet er "View new posts" thats it.. Så jeg legger ikke engang merke til katagoriene..

Men uansett, det skjer ingenting her lengre :S

• Like 1

Her er resultatet fra min hjemmepc:

1109557.jpeg

Hm, dette er rart. Jeg har sett litt på mine tall også. Det er ikke bildene, scripts eller løsfiler som er problemet. Det virker som om php-scriptene/databasen er problemet.

Hos meg tar lastingen av index.php cirka 4 sekund.

Bare noe småtteri som burde fikses; når man laster mobilversjonen av forumet så står det "siste post den i dag" og siste post "den i går".

I PM-funksjonen. Hadde satt pris på om det ble gjort sånn at de sidene med de nyeste postene i en konversasjon ble vist først, i stedet for å alltid komme til side 1. (Aktuelt ettersom man som regel går rett inn via dropdown-boksen)

I PM-funksjonen. Hadde satt pris på om det ble gjort sånn at de sidene med de nyeste postene i en konversasjon ble vist først, i stedet for å alltid komme til side 1. (Aktuelt ettersom man som regel går rett inn via dropdown-boksen)

Fornuftig og jeg er også enig.

Rapportert så får vi se om vi får gjort noe med det :)

Da har jeg fått tilbakemelding på at det per dags dato ikke finnes en måte å endre dette på i IPboard sine innstillinger, men det har blitt opprettet en ticket/informasjonstråd inne på utviklerne sin side, så får vi se om dette blir fikset i fremtiden. Noe tidsperspektiv kan jeg derimot ikke gi dessverre.

Mvh

Zaxo

Takk til den av dere som fiksa at det nå går an å reply'e på tråder i forumet via Android (Opera mobile)

Appropo via mobil. Går det ann å hoppe rett til siste sider i topicer? Jeg kommer alltid bare til første side, og eneste alternativet jeg har er å bla fremover (noe jeg ikke gidder om det er say 70 sider)

på sg2 kan jeg bare gjøre som på vanlig pc, at jeg trykker på linken under navn på siste bruker som har skrevet i tråden. Det tidspunktet som står der, tar deg direkte til siste post :)

Hm jeg får ikke noe til å funke. Du har den komprimerte mobilversjonen?

Både pilen og topic-rektangelgreia viser meg bare til første side. Bruker dolphin browser

Samme til meg som til Photon, om jeg allerede har "brukt opp" knappen ute til venstre for tittel har jeg ingen mulighet for å komme til siste side.

To andre mangler:

Om det er et bilde/video/e.l. som extender siden i bredden er det et rent helvete å få lest, siden vil rett og slett ikke la meg scrolle sidelengs (med unntak av enkelte ganger, men da får jeg den aldri tilbake igjen). Derfor blir alle postene kuttet.

Bør ha mulighet til å switche mellom mobil og normalversjon ganske enkelt.

Galaxy S2 @ Gingerbread

Skjer det noe med mobilversjonen eller? For meg er det ihvertfall mye verre å bruke siden på mobil etter at jeg ble låst til mobilversjonen...

Syntes mobilsiden fungerer greit jeg, i alle fall gjennom Safari (iPhone) og IPB-appen.

Eneste problemet er at man alltid går inn i tråder på side en. Ikke så artig med Pratetråden som er på noen og hundre sider nå.

Syntes mobilsiden fungerer greit jeg, i alle fall gjennom Safari (iPhone) og IPB-appen.

Eneste problemet er at man alltid går inn i tråder på side en. Ikke så artig med Pratetråden som er på noen og hundre sider nå.

Det problemet i seg selv er nok til å gjøre mobilversjonen en pest og en plage. Om jeg bare får muligheten til å switche mellom så er det i det minste en forbedring.