Sussidal 85 Report post Posted February 17, 2012 For the record så testet jeg mot forsiden. Normalt går jeg direkte til forumet og har nok raskere loadetider der... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zaxo 185 Report post Posted February 17, 2012 Og dette gjelder også inne på forumet, ikke kun forsiden? Som sagt så jobbes det med oppdatering av forumet og under denne oppdateringer vil det bli fokusert på å forbedre loadingen på forumet også. Dette vil være utover vårparten. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zaxo 185 Report post Posted February 17, 2012 Jeg ville nok anbefalt brukere å ha direktelink (eller som jeg gjør, oppstartsfane) direkte til forumet for å unngå forsiden om de har problemer med loadingen. Dette gjelder selvsagt kun frem til vi får ordnet med en kjappere løsning. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Leln 2 Report post Posted February 17, 2012 10 sekunder på tok det fra min hjemmepc. firefox på win7 64bit. Vanlige sider som vg dagbladet loader på under sekundet forumet er stort sett greit, dog det hender det er litt tregt det også, men totalt uten sammenligning med forsiden edit: 8-9 nå. Ingen deler av siden loades før hele popper frem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Its a war out here 234 Report post Posted February 17, 2012 Installer Firebug til Firefox og bruk tabben som heter Net. Post prt scr av resultatet. Spent på hvor problemet ligger. Jeg laster siden på rundt et sekund. Fortsatt tregt om man sammenligner med f.eks diskusjon.no Quote Share this post Link to post Share on other sites
dopehawk 98 Report post Posted February 17, 2012 Vel ting har blitt bedre med portalen fartmessig får min del. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Leln 2 Report post Posted February 18, 2012 Her er resultatet fra min hjemmepc: Quote Share this post Link to post Share on other sites
ReWrite 6 Report post Posted February 18, 2012 TBH, bruker bf.no mye mindre etter oppdateringen ;( Quote Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted February 18, 2012 Jeg også men det er mye grunnet lav aktivitet og for dårlig forumoppsett. Har blitt diskutert før og flere er enige, det er altfor mange forumkategorier, det er vel dobbelt av hva gamer.no har. Er IPB som brukes så tar 2 minutt og rydde opp i dette men ingen gjør noe >_> Før lagde jeg tråder om diverse ting, nye spill osv men er ingen vits lengre. Alt drukner i mengden forumkategorier. Og at frontsiden tar 6-8sec å laste påvirker garantert nye medlemmer. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ReWrite 6 Report post Posted February 18, 2012 Eneste jeg gjør når jeg går inn på forumet er "View new posts" thats it.. Så jeg legger ikke engang merke til katagoriene.. Men uansett, det skjer ingenting her lengre :S 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Its a war out here 234 Report post Posted February 18, 2012 Her er resultatet fra min hjemmepc: Hm, dette er rart. Jeg har sett litt på mine tall også. Det er ikke bildene, scripts eller løsfiler som er problemet. Det virker som om php-scriptene/databasen er problemet. Hos meg tar lastingen av index.php cirka 4 sekund. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CampyCamper 18 Report post Posted February 18, 2012 Bare noe småtteri som burde fikses; når man laster mobilversjonen av forumet så står det "siste post den i dag" og siste post "den i går". Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gwaihir 1 Report post Posted February 19, 2012 bruekr forumet mye mindre etter oppdateringen.. savner den gamle gode Quote Share this post Link to post Share on other sites
FredsmeglarN 51 Report post Posted March 17, 2012 I PM-funksjonen. Hadde satt pris på om det ble gjort sånn at de sidene med de nyeste postene i en konversasjon ble vist først, i stedet for å alltid komme til side 1. (Aktuelt ettersom man som regel går rett inn via dropdown-boksen) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zaxo 185 Report post Posted March 17, 2012 I PM-funksjonen. Hadde satt pris på om det ble gjort sånn at de sidene med de nyeste postene i en konversasjon ble vist først, i stedet for å alltid komme til side 1. (Aktuelt ettersom man som regel går rett inn via dropdown-boksen) Fornuftig og jeg er også enig.Rapportert så får vi se om vi får gjort noe med det Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zaxo 185 Report post Posted March 18, 2012 Da har jeg fått tilbakemelding på at det per dags dato ikke finnes en måte å endre dette på i IPboard sine innstillinger, men det har blitt opprettet en ticket/informasjonstråd inne på utviklerne sin side, så får vi se om dette blir fikset i fremtiden. Noe tidsperspektiv kan jeg derimot ikke gi dessverre. Mvh Zaxo Quote Share this post Link to post Share on other sites
BearH 76 Report post Posted May 11, 2012 Takk til den av dere som fiksa at det nå går an å reply'e på tråder i forumet via Android (Opera mobile) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Photon 74 Report post Posted May 11, 2012 Appropo via mobil. Går det ann å hoppe rett til siste sider i topicer? Jeg kommer alltid bare til første side, og eneste alternativet jeg har er å bla fremover (noe jeg ikke gidder om det er say 70 sider) Quote Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted May 11, 2012 på sg2 kan jeg bare gjøre som på vanlig pc, at jeg trykker på linken under navn på siste bruker som har skrevet i tråden. Det tidspunktet som står der, tar deg direkte til siste post Quote Share this post Link to post Share on other sites
Photon 74 Report post Posted May 11, 2012 Hm jeg får ikke noe til å funke. Du har den komprimerte mobilversjonen? Både pilen og topic-rektangelgreia viser meg bare til første side. Bruker dolphin browser Quote Share this post Link to post Share on other sites
FredsmeglarN 51 Report post Posted May 13, 2012 Samme til meg som til Photon, om jeg allerede har "brukt opp" knappen ute til venstre for tittel har jeg ingen mulighet for å komme til siste side. To andre mangler: Om det er et bilde/video/e.l. som extender siden i bredden er det et rent helvete å få lest, siden vil rett og slett ikke la meg scrolle sidelengs (med unntak av enkelte ganger, men da får jeg den aldri tilbake igjen). Derfor blir alle postene kuttet. Bør ha mulighet til å switche mellom mobil og normalversjon ganske enkelt. Galaxy S2 @ Gingerbread Quote Share this post Link to post Share on other sites
FredsmeglarN 51 Report post Posted June 25, 2012 Skjer det noe med mobilversjonen eller? For meg er det ihvertfall mye verre å bruke siden på mobil etter at jeg ble låst til mobilversjonen... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Its a war out here 234 Report post Posted June 25, 2012 Syntes mobilsiden fungerer greit jeg, i alle fall gjennom Safari (iPhone) og IPB-appen. Eneste problemet er at man alltid går inn i tråder på side en. Ikke så artig med Pratetråden som er på noen og hundre sider nå. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mariell 48 Report post Posted June 25, 2012 Sliter med det samme jeg..:/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
FredsmeglarN 51 Report post Posted June 26, 2012 Syntes mobilsiden fungerer greit jeg, i alle fall gjennom Safari (iPhone) og IPB-appen. Eneste problemet er at man alltid går inn i tråder på side en. Ikke så artig med Pratetråden som er på noen og hundre sider nå. Det problemet i seg selv er nok til å gjøre mobilversjonen en pest og en plage. Om jeg bare får muligheten til å switche mellom så er det i det minste en forbedring. Quote Share this post Link to post Share on other sites