Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
PASTOR

For oss som tar flysertifikat i virkeligheten

Recommended Posts

Jeg holder på med guttedrømmen, nemmelig å ta PPL og kunne føre et fly på egenhånd over himmelen.

Etter å ha skummet over pensum ble jeg ikke overrasket over at dette er ganske tungt stoff, samt at det vil kreve "sin student" for å få dette fullført. Er det noen andre i nærheten ENCN som holder på eller tenker å begynne som kunne tenke seg å lage en studiegruppe?

Dei største klubbane pleie å arrangere kurs som oftast går utover hausten. Det finnes også lynkurs (der du brude kunne litt av stoffet på forhånd) som går over ei helg, der siste dag er eksamen.

Eg går utifrå at du allereie har sjekka nlf.no sine sider for kurs som kan vara av interesse?

Dersom du enda ikkje har investert mykje penger på skoling kan du jo vurdere mikrofly som har mykje lettare teori.

Eg held på å ta sertifikatet på sistnemnte på sola. Men er totalt stuck på solo då eg er avhengig av mindre enn 10knot vind for solo... (noko som er sjeldent her...)

Det er ikke satt noen faste kursdager her i krs. Dog sier instruktørene at de kan undervisning med oss fra tid til annen. Opplegget jeg går på er et nettbassert kurs, samt en helg med klasseromsundervisning.

Mikrofly har jeg vurdert, men falt tilbake til vanlig PPL da det er flere muligheter, samt at å ta mikroflysertifikat når jeg har PPL en vistnok skal være enkel og rask.

Hadde vært snasent å ha fly-lapp og et sånt mikro-fly, det må man jo nesten bare innrømme. Synd at sånt skal koste så mye.

Enten mikro-fly eller helikopter-lappen hadde vært gøy å ha

Ønsker deg lykke til, fett at du faktisk tar fly-lappen :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...