Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Gwaihir

Hva er greia egentlig ?

Recommended Posts

Hva er greia egentlig ? Her går et lite firma og lager et spill som markedet hungrer etter, også er det lite folk som spiller det !

unled1xx.jpg

ACTION med stor A vil jeg bruke som nøkkelord,når jeg beskriver Heroes of Stalingrad. Etter å ha spilt det i skarve 27 timer.

Bugs.. ja masse bugs, men Tripwire patcher annenhver dag så det går nærmere og nærmere perfekt.

Det er så fette bra det spillet her, det gror på en. Det er liksom så mye nytt som man oppdager etterhvert som man spiller, hvor dekningen er, når man skal løpe, og når man skal vente. Lyden er 110% rå, grusomt rå som i en krigsfilm med 18 års grense, her skrikes det brutalt og det er bare en av tingene som gjør det å spille RO2 til en nesten autentisk ubehagelig opplevelse, jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har opplevd å få dårlig samvittighet for å peke på noen med musa mi og trykke på knappen før.. men i RO2 så har det skjedd 2 ganger allerede.. Dette spillet gror på en, etterhvert som man kjenner til kartene, kjenner til dynamikken, tempoet og rutinene, så blir man mer og mer sugd inn i Stalingrad, Det er krig. på sitt mest brutale.

Sofakommandanten har til nå arrangert "bigwar" i ro2. og vi har vært 12-13 stk hver gang, og jeg kan med hånda på hjertet si at de timene med forholdsvis jalla teamplay er det mest spennende,underholdende,skremmende og morsomste jeg har hatt med et spill siden Battlefield 2 med gammle klanen min BFBOYS. og videre Autrosquad.

"in game"

følge med på spec cam.. spawne på SL.. orientere seg, få opp tactical view, se hvor vi skal angripe, løpe ned trapper ,rundt hjørner, legg ann fyr mot en nazi som løper over veien, vente på røyk fra squadlederen.. løpe inn i cap zone,, se hvor mange som er der på indicatoren.. rydde sona, plukke opp fi automat våpen, høre tyske stemmer fra høyre, fylle veggen med bly og håpe på hits.. en mann kommer fram, magasint tomt.. stikke bayonetten i magan hans.. høre døds skriket. cappen er vår. opp med tactical . finne neste mål. finne SL.. joine han og løpe mot nytt mål, opp trappa, vente i åpningen... gunfight. en granat lander på foten, løpe ned.. nei en granat kommer ned .. hvor skal jeg løpe ??? boom.. spawne i main, løpe 70 meter. mens jeg holder tactical view oppe og orienterer meg, bang into action again.. meie ned 2 stk fra vinduet, høre tyskere løpe opp trappa mot meg, shit har bare single rifle , gjemme meg bakerst i rommet, granat kommer inn, masse hyl og skrik. BOOM ørene ringer og sikten er null, agrgagghhhhh fikk en bayonett i magen.. kjenner nesten jeg får vondt i magen... spawner igjen... smiler... faen så gøy dette er...

Jeg fatter det ikke, hver dag i kantina på jobben så sitter jeg å prater med gutta om Ro2 og hvor kult det er, men nei, ingen respons, det er som om jeg sitter å prater med hjernevaska mennesker.. BF3... det blir driit fett, det er battlefield, drit kule våpen og syk grafikk, det blir så bra det, skal ha ny pc ass. skal ha det feitaste sniperrifla og bare eie..

Jeg rister på hue, og kjenner at jeg veit noe de ikke veit.. battlefield ,,, jeg har mitt nye battlefield jeg, og det er i Stalingrad !

ADVARSEL.. Ro2 Heroes of stalingrad burde komme med en advarsel på eska.. : full enjoyment of game only ocures after 20 hours of gameplay !

Jeg husker førsteintykket mitt, etter å ha spilt beta en time eller to,, shit jeg har driti meg ut, jeg har hypa dette spillet over hele bf.no og det er ikke så bra egetlig.. det er kansje litt ræva.

Men det gror på deg.. det gror, og det er dybde, og med et firma som kommer med gratis kart og våpen kjøretøy osv i årevis framover så har jeg sikra meg spillmessig i laaaang tid framover.. bare, det er litt ensomt, skulle så gjerne hatt med flere.

Heroes of Stalingrad. Red Orchestra 2 Gwaihir Terningkast 6/6 !!!

Som om jeg skulle sagt det selv. Har tenkt akkurat det du skriver her nå.

Spill det 1 gang: Mjæææh

Spill det 2 ganger: Tjaaaaaa

Spill det 5 ganger: Ok!

Spill det 10 ganger: TA DEN RUSSERPAKK!!!!!!! :yell:

Spill det 100 ganger: "Kan jeg få anti-RO2 sprøyte på apoteket?"

Regner med folket forstår tegninga :thumbsup:

de må bare fikse diverre bugs! Håper de ikke har føkka til stats IGJEN nå...det ville vært kjempepinlig... Da må de i tilfelle droppe hele det statshelvette.

Kan ikke få bedre atmosfære i noe annet onlinespill. er noe spesielt når du ligger i en skyttergrav og kuler suser over hode og artillery hagler over alt :thumbsup:

menneh spillet ikke ikke cpu'en min og gidder ikke spille med 15-30fps

Storgutta? rly?

Storgutta? rly?

Haha. In your face little one :thumbsup:

Jeg trenger ny pc jeg. Det blir pri. 1 Min klarer ikke drive disse nye spilla......Gaaaah.

Kjøpte meg en Intel i7-2600 og nytt hovedkort her om dagen. Kombiner det med ATI HIS HD 5970 så er det ultra overalt, til og med i artilleri regnet :thumbsup:

Love it!

Big War var fett som faen på søndag. Dette er klankriging på høyt nivå :yell:

McLovin :thumbsup:

Always cracks me up....

On-topic: slapp av Martin, jeg skal teste dette nå som riggen endelig er på lufta og "utenomsportslige aktiviteter" begynner å dabbe litt av :yell:

dette er jo seff et nisje spill akkurat som arma osv, så å forvente 10k+ med folk som spiller hele tida er litt urealistisk hehe.

savner teamplay i RO2 da jeg bare har spillt med pubs. bare å adde meg på steam hvis du har lyst å spille litt, steam id er mesteryoda

Mest hele produksjonen av spillet som virker litt laget av et (MOD TEAM) som forøvrig det er også :thumbsup:

Alt fra kartene til musikken til fysikken ingame i spillet er merkelig til tider. Tank battles har også elendige kart som får spillet virke som om det er 10år gammelt.

Selve gameplayet er awesome og krever vanvittig mye, men det er et eller annet "blæh" med spillet som får meg til å ikke ville starte spillet.

Fin artikkel Gwaihir :thumbsup:

Og ja er helt enig spillet liksom gror seg sakte men sikkert fast, nesten som en irriterende

sopp.....

Jeg håper bare det fortsetter å oppdatere fordi da sitter vi igjen med ett veldig fint spill, hvor

det er MEGASKUMMELT å løpe over åpne plasser og når det kommer en granat flygende så

løper alle i forskjellige retninger.

Big war <3

dette er jo seff et nisje spill akkurat som arma osv, så å forvente 10k+ med folk som spiller hele tida er litt urealistisk hehe.

savner teamplay i RO2 da jeg bare har spillt med pubs. bare å adde meg på steam hvis du har lyst å spille litt, steam id er mesteryoda

Jeg syns egentlig ikke det er et nisje spill jeg. det er et fps spill med lang lærekurve ja.. men ikke noe spesielt ellers.. jeg er oppvokst med 42,bf2,mods og fh1 og 2 og syns ikek dette er så RADIKAL annenledes enn de andre spillene, det er fps, det er å cappe baser, det er unlocks og det er servere,spillere og forums

det er ww2 setting ja.. men om det er det som gjør det til en nisje. så... eh :yell:

det er action, og hit or be hit..

nei nisje vil jeg ikke kalle det.. jeg tror det heller er EA sin underbeviste reklamekampanje som trollbinder og gjør oss alle til slaver av one game...one game braaaains.. hvor har jeg lagt sølvpapir hatten min !!! :thumbsup:

skal du ha teamplay så bli med på sødagens bigwar da !! kjempe intro til teamplay

Susse, dette er spillet for deg.. du som ikke spilte bf2 i mere enn et par timer(ca) så er dette mere din greie,. back to ww2 :yell: (men gi det tid)

Avean.. du har å bli med på bigwaren på søndag !! så skal vi nok få omvendt deg :yell:

Eg så heldigvis lyset. etter en del ragequit fikk eg mine skitne lanker på en mg34 og fant min misjon i ro2 livet, nemlig og fylle skitne russere med bly fra topp til tå. Enkeltskudd er for homser og kjerringer her er det bly til alle mann og alle ska få

@Gwaihir: Dette må være noe av det peneste jeg har sett du har skrevet i dette forumet. 150% sannhet i det du skriver her. Ble skikkelig rørt jeg nå! :thumbsup::yell: :yell:

Hallelujastemning her... ' />

Flott skrevet Gwaihir, men tviler på at jeg hadde følt det samme. RO og det jeg har sett av RO2 minner meg kun om frustrasjon, irritasjon og kjedsomhet. RO var et spill som hadde for lite dynamikk i mine øyne, og jeg har ikke lest eller sett noe som får meg til å føle at RO2 er særlig anderledes. :yell: Fint dere koser dere da, hehe.

Det at Squadlederen kan verpe fram spillere, samtidig som han må holde seg unna capsonen for å gjøre akkurat det,er en genistrek i seg selv, Det vil si at soldatene spawner 10-20 meter unna cap-sonen, og er i "instant" action med en gang de spawner, samtidig som squadleder må holde seg i livet og mobil ,samtidig som mg skytteren og sniperen må skaffe seg gode posisjoner.. det er bare action action action.. vel å merke om man spiller en big war eller klan kamp..

Jeg har opplevd mye mere hektisk gameplay på våre "bigwars" med 6 vs 6 enn på en public server med 32 vs 32..

så lenge det er liv i noen allrighte servere så gjør det ikke meg noe at mange går glipp av spillet.

tvert imot så er det ganske greit at det er en viss 'terskel' som holder "almuen" borte.

Jeg brukte nesten 300 spenn på dette og hittil er det penger ut av vinduet and i blame you for it Gwaihir!! hehe ;). Sweet anmeldelse som fikk meg til å kjøpe dette og jeg vet det er bugs her men for meg funker ikke dette i multiplay enda...håper det kommer en patch igjen snart for jeg så på forumet deres at flere sleit.. Men når dette er tilnærmet bugfritt har jeg trua...veldig! ;)

Synes det blir for keitete og litt lite dynamikk. Jeg likte de litt mindre kartene på eneren, men nå virker det å være mer vindukrig enn noe annet på de store kartene. Hadde store forhåpninger, men ble dessverre skuffet. Spesielt med alle bugsa som gjorde det håpløst å spille. Håper jeg kan ta det fram en dag å ha det morsomt igjen.