Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
ArildS

Suksessen med å kaste Apple produkter gjentas på VLan 11

Recommended Posts

Det vil bli arrangert en compo med følgende regler:

1. Det må være minst 2 deltagere for at det skal bli noe av.

2. Vi må klare å finne et egnet sted for compoen i nærheten.

3. Man skal kaste et MEDBRAKT elektronisk Apple produkt så langt man klarer. Man er selv ansvarlig for det man måtte treffe med sitt ballistiske kast.

Produktet trenger ikke virke, men det gis 50000 ekstrapoeng for fungerende produkt. Dette må demonstreres før compoen.

4. Poeng gis slik:

(Appleprodukts vekt i gram) * (antall cm på kastet) = poengsum

5. Etter konkurransens slutt er hver deltager ansvarlig for å sørge for forsvarlig EE-avfallshåndtering for sitt Appleprodukt. Forsøpling aksepteres ikke.

Etter oppfordring fra Henrix er poengstrukturen lagt om slik:

Poenggiving gis slik. Kvadratroten av lengden i cm * kvadratroten av vekten i gram (?200 er kvadratroten av 200 = 14,14213):

Dermed er forskjellen mindre på tunge og lette objekter, men tunge objekter har en klar fordel kontra de lette. iPad vil nok være en vinner da de kan kastes langt og er relativt tunge sammenliknet med en iPhone.

Apple Ipod på ?4000cm (40m) * ?200g =894,4 poeng

Apple Imac på ?400cm (4m) * ?20000g = 2828 poeng

+ 200 bonuspoeng for fungerende produkt.

Premiene doneres av en arbeidsgiver og annonseres på stedet. Vi lover flotte elektroniske premier som virker biggrin.png

Kan ikke garantere at det svares på spm. her, men les posten nøye før du kommer så burde det være greit å forstå hva som skjer.

Og ja, det er kun ekte Apple produkter som kan påmeldes i compoen. Ingen fakes eller tulleprodukter godtas (Nei Sadolf, du kan ikke kaste Ixusen din i år heller).

Edited by ArildS

Har bare premier til en klasse dessverre :/

Om Apple skulle finne på å slippe en spillkonsoll før Vlan 1.1 så må du gjerne kaste den.

Hvorfor verste dagen å poste på??? Premietilgangen var ikke klar før i går så jeg kunne ikke poste før i dag.

Fjorårets vinner Dxxs skal delta i år også med samme Appleprodukt han kastet i fjor så eliten er på banen.

Tips ser ut til å være å bruke et tungt produkt da det var det tyngste produktet som vant i fjor.

han tenker på applesjefens død tongue.png

konkurransen var et kjempemorsomt avbrekk i fjor, så dette bør gjennomføres!

Googlet akkurat "heaviest apple product ever" uten å finne en soleklar kandidat, så dog et bilde av en 70-talls koloss som jeg tror hadde blitt vinneren om man hadde klart å løfte den tongue.png

Bør vel gjøre god score med min gamle iPod 3G jeg har liggende... Får huske den i år da! Skal finne den frem i kveld tror jeg.

Ipod_backlight_transparent.png

Veldig trist å høre om Jobs. Så nyheten først nå ' />

Vi skal ikke kaste Jobs, kul fyr som han var. Bare noen av dingsene ingengiørene hans laget. Ting betyr ikke noe uansett i den sammenhengen.

R.I.P Steve.

Denne konkurransen er like mye en hyllest til Appleprodukter som en nedrakking på dem. Bare se på iPhonen til Dxxs. Han snakket i den noen sekunder før han kastet den, og det siste han sa var 'Det kan bryte nå'. OG den virker enda så han tar den med på Vlan 11 og kaster den på nytt med 50k ekstrapoeng for virkende produkt God

Ipad er kanskje beste alternativ i forkold til vekt. Passe tung og lett å kaste langt :yell: Diskos???

Det er kommafeil i den siste utregningen din ArildS. tongue.png (det skal stå 8mill)

Foreslår at man ganger med kvadratroten av vekten, slik at man unngår at vekten er like viktig som lengden. Erfaringsmessig er det vanskelig å kaste ting særlig lenger enn 60-65 meter uten trening, uansett hvor lett objektet er, men å kaste et objekt på 2kg lenger enn 5 meter er relativt enkelt for de fleste.

Det vil gi eksempler på:

?200g*4000cm = 56569

?4000g*800cm = 50596

Googlet akkurat "heaviest apple product ever" uten å finne en soleklar kandidat, så dog et bilde av en 70-talls koloss som jeg tror hadde blitt vinneren om man hadde klart å løfte den tongue.png

Har en powermac på over 20 kg stående ^^

Urk.. glemte å hente ipoden min fra ifjor.. får se om jeg finner noe annet apple aktig som kan kastes. Skal på dynga idag, så kanskje noe artig ligger der! :thumbsup:

Lykke til på dynga Baj. Pass på at det er Apple logo på det du finner :yell:

Ikke heng deg opp i kommafeil i regnestykket Henrix. Det var bare et eksempel.

Poenget er at vi skal kaste så store ting som mulig og tyngde skal derfor premieres ekstra mye. Det kan være reglene forandres litt frem til VLAN, men det skal lønne seg big time å kaste noe stort så ikke noen vinner ved å kaste en lader eller noe slikt pingleutstyr.

Utregningsformel skal være klar til kompoen :yell:

Har forresten fått tak i fine premier også i år :thumbsup:))))))))

Edited by ArildS

Etter oppfordring fra Henrix er poengstrukturen lagt om slik:

Poenggiving gis slik. Kvadratroten av lengden i cm * kvadratroten av vekten i gram (?200 er kvadratroten av 200 = 14,14213):

Dermed er forskjellen mindre på tunge og lette objekter, men tunge objekter har en klar fordel kontra de lette. iPad vil nok være en vinner da de kan kastes langt og er relativt tunge sammenliknet med en iPhone.

Apple Ipod på ?4000cm (40m) * ?200g =894,4 poeng

Apple Imac på ?400cm (4m) * ?20000g = 2828 poeng

+ 200 bonuspoeng for fungerende produkt.

200px-Power_Mac_G5_hero_left.jpg

Den er en sikker musevinner!

:thumbsup:

Hmmm du skal gi bort en mus ja, hva slags mus da ? :yell:

Hmmm du skal gi bort en mus ja, hva slags mus da ? :thumbsup:

Ikke for å avsløre for mye eller skremme deg vekk fra denne konkurransen - men det er en heit natt med MORRA DI som er premie!!! :yell:

Hmmm du skal gi bort en mus ja, hva slags mus da ? :thumbsup:

Ikke for å avsløre for mye eller skremme deg vekk fra denne konkurransen - men det er en heit natt med MORRA DI som er premie!!! :yell:

Jahaja, jaja jeg legger meg ikke oppi hva hu bedriver det så lenge det ikke er DU som vinner. Jeg har ikke lyst til å kalle deg pappa :yell:

Ikke for å avsløre for mye eller skremme deg vekk fra denne konkurransen - men det er en heit natt med MORRA DI som er premie!!! :thumbsup:

Jahaja, jaja jeg legger meg ikke oppi hva hu bedriver det så lenge det ikke er DU som vinner. Jeg har ikke lyst til å kalle deg pappa :yell:

:yell: :yell: :yell:

Om det blir slik... vil du i så fall nyte godt av barnebidraget Sadolf blir pålagt?

Har en Ipod Touch v.1 jeg gladelig donerer til denne gode saken. Om noen har en gaypod-lader, kan vi sjekke om den virker etterpå også. :thumbsup:

Ikke for å avsløre for mye eller skremme deg vekk fra denne konkurransen - men det er en heit natt med MORRA DI som er premie!!! :thumbsup:

:yell: :yell: :yell:

Om det blir slik... vil du i så fall nyte godt av barnebidraget Sadolf blir pålagt?

Hehehehehe