Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Its a war out here

Stæsj til hybel

Recommended Posts

Sadolf daa! Kan ikke ha seng med vanskelig access. Blir noe dritt å måtte dytte kveldens fangst opp dit :lol: Men fin link, sto mye smart der.

1 - du kan pule på sofaen

2 - la dama gå opp først så du kan inspisere bakspeilet - poke poke

men en ting jeg ikke kan anbefale, er sofesofa. De er ukomfortable, og man gidder aldri rydde dem med mindre man vet det kommer folk.

Why? Er mange behagelige sovesofaer der ute ,som er både gode å sove på og å sitte i.

Utrolig plassbesparende er det og,hvis man ikke har soverom.

Anbefaler med sjeselong.

Name one...

kan gi deg utallige løsninger på gode slike og "navn" på de som du vil ha

du glemte en ting steffi;P the rosa bok er et must xD :lol:

men en ting jeg ikke kan anbefale, er sofesofa. De er ukomfortable, og man gidder aldri rydde dem med mindre man vet det kommer folk.

Why? Er mange behagelige sovesofaer der ute ,som er både gode å sove på og å sitte i.

Utrolig plassbesparende er det og,hvis man ikke har soverom.

Anbefaler med sjeselong.

Name one...

FINS mange gode sovesofaer, problemet er bare at de KOSTER deretter vil tro 7000 pluss? .. så for en fattig student er vel det utelukket,med mindre mor og far betaler.. (Da sier jeg evt KJØR PÅ)

Sjekk finn.no feks,der jeg fikk i min.

Kosta vel 8k ny, jeg fikk den for 4k+et stuebord..

Lett plass til 5 stk i soFaen og den transformeres magisk til en behagelig dobbeltseng.

Overmadrass anbefales(den tynne typen)

Må bare anbefale deg å gå til anskaffelse av en stk. discokule, da helst 50cm i diameter. Disse discokulene har stor fitte-appeal og du vil nærmest bade i kuse.

:thumbsup::yell:

Jeg vil bare gi et mer generelt råd, på noe du IKKE trenger i hybelen din. Fulle mennesker. Gi faen i forspillet og etterspillet, og finn på en god grunn for hvorfor du aldri kan ha dette hos deg (avtale med huseier om billigere leie dersom det ikke drikkes for mye på hybelen din?). Ikke noe gir mindre "hjemme følelse" enn å bo i et jævla bingolokale. Som en ekstra bonus slipper du ødelagte ting og forsvunne gjenstander eller sko som mangler (dersom du har mer enn ett par som er ditt i gangen/ved døren).

Må bare anbefale deg å gå til anskaffelse av en stk. discokule, da helst 50cm i diameter. Disse discokulene har stor fitte-appeal og du vil nærmest bade i kuse.

:thumbsup::yell:

Jeg vil bare gi et mer generelt råd, på noe du IKKE trenger i hybelen din. Fulle mennesker. Gi faen i forspillet og etterspillet, og finn på en god grunn for hvorfor du aldri kan ha dette hos deg (avtale med huseier om billigere leie dersom det ikke drikkes for mye på hybelen din?). Ikke noe gir mindre "hjemme følelse" enn å bo i et jævla bingolokale. Som en ekstra bonus slipper du ødelagte ting og forsvunne gjenstander eller sko som mangler (dersom du har mer enn ett par som er ditt i gangen/ved døren).

fy faen for en party-pooper

Vel, jeg er kanskje innhabil her, siden jeg strengt tatt aldri har bodd på hybel... Men jeg hadde kjøpt meg en fet seng og styltet opp på noen 2"4 og hatt en feit sofa under. Personlig har jeg aldri sovet i en behagelig sovesofa.

Aldri, går da fint an å feste hos venner, og ikke slite ned sitt eget :thumbsup:

Aldri, går da fint an å feste hos venner, og ikke slite ned sitt eget :thumbsup:

fy faen for en gjerrigknark!

Enig med scav. Drar gjerne til andre i stedet. Stedet blir seende ut som en svinesti på 1-2-3 hvis man har fest(er) og tanken "er da null problem å rydde dagen etter" går kjapt i dass når man våkner i et rom på 20kvm med ørtåførti tombokser og flasker, kebabrester i sofaen, dassen driti ut (alltid kos den hvis man skal spy på morran) og gjerne spymerker på ting. Folk, ikke alle ofc, er totalt blottet for konseptet "å rydde etter seg"... Spesielt i fest-sammenheng.

Sleng så på naboer/husverter som blir mektig irritert. Kjenner et par som har blitt kasta ut 2-3 ganger før de tok til seg dette. Trust me, styr unna festing mest mulig, dra til andre som har plass og potensielt husverter/naboer som ikke bryr seg om sånt.

Betyr ikke at du aldri kan ha folk på besøk (nabovarsel er en fin bil), men hybler blir fort buler. Ikke trivelig å bo i rot og dritt :thumbsup:

Kommer jo an på hva slags venner man har. Inviterer man venner som er griser, så blir selvsagt hybelen en svinesti. Men alle studenter er ikke griser. =)

Kommer jo an på hva slags venner man har. Inviterer man venner som er griser, så blir selvsagt hybelen en svinesti. Men alle studenter er ikke griser. =)

Selvsagt ikke, men folk flest gir litt letter faen når en er full. Det behøver ikke gang være med vilje, en full kløne som mister en halvliter med pils i sofaen din, eller den fulle venninnen som mister drinken sin over pcen din mens hun forsøker å skifte sang. Eller hva med kompisen som går på tryne på badet og river ned dusjkabinettet. Ting skjer, og som oftest er det bare morsomt dersom det ikke er hos deg.

Heeelt enig med Scav og Bck her altså!

Kan godt ha et mini fors med 2-3 venner liksom, men ikke noe mere!

Veldig mange gode tips og triks her. Takk så mye, folkens.

Når det gjelder å ha st0o0or fest/vors/nach så har jeg egentlig vært motstander av det lenge fordi jeg har sett hvor mye skade og ødeleggelse det fort kan bli.

Kom gjerne med noen flere smarte ting å ha. Når det gjelder biten angående seng/sofa osv tror jeg nesten jeg må se an litt nærmere når det tid kommer.

Veldig mange gode tips og triks her. Takk så mye, folkens.

Når det gjelder å ha st0o0or fest/vors/nach så har jeg egentlig vært motstander av det lenge fordi jeg har sett hvor mye skade og ødeleggelse det fort kan bli.

Kom gjerne med noen flere smarte ting å ha. Når det gjelder biten angående seng/sofa osv tror jeg nesten jeg må se an litt nærmere når det tid kommer.

Skittentøykurv.

Oppvaskmaskin. Er det trangt fins det mindre utgaver til å ha oppå benken som er akkurat passe til en eller to personer.

Ting jeg husker jeg måtte ha var f.eks:

Vannkoker

Kaffetrakter

Leselampe og skrivebordlampe (godt arbeidslys er undervurdert)

Knivsett (sånn til kjøtt, filetter o.l.)

Søppelkurv med lokk (dersom det ikke er plass under vasken)

Sengetøy

Gardiner

Ymse gjenstander for kjøkkenet

En god ting å gjøre kan være å ha med seg en blokk en dag du står opp hjemme, hvor du noterer ned alt du bruker i huset i løpet av dagen. Det burde være et godt utgangspunkt.