Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
drozo

BF3 Beta: Flere bilder og nyttig informasjon

Recommended Posts

bf3.jpg BF3 Beta: Flere bilder og nyttig informasjon

Som de fleste Battlefieldere allerede vet så er BF3 betaen godt i gang. Vi i Battlefield.no har funnet frem litt flere bilder og et par triks om du får feilmeldinger.

(Battlefield.no:) Det er allerede kommet flere filmer og bilder fra Battlefield 3 betaen. Her har dere noen klipp og noen gode tips.

Battlefield 3 Tank Gameplay

Battlefield 3 Caspian Border Gameplay
Inneholder AA guns, C4, PKP Pecheneg, og jets.

BF3 Flyskole:

Kjente Caspian border passord:

sexyelevator
videokilledtheradiostar
appletini
shoppingcartsareagoodride

Feilmeldinger:

Får du error 111 må du bruke en annen internettlinje til å starte nedlastningen.
For eksempel så kan du bruke internetten på telefonen til å starte den. Når du har fått startet den så kan du bytte tilbake til din vanlige internett igjen.

Bruker du Battlelog og henger spillet seg når du joiner, connecter eller logger inn?
Disable uPnP i routeren din og dobbelsjekk at brannmuren din er av.

Er det noen måte å ekskludere fulle servere? Ja!
yMwl7.png

Vi burde være glade for at vi bor i Norge. I tyskland får de ikke lov til å laste ned BF3 mellom 06:00 om morgenen og 23:00 om kvelden. Som dere kan se på dette bildet:

fH5sC.png

Et par bilder fra menyene:
rQOLZh.jpg

Det har kommet mange både negative og positive meninger om Battlefield 3 betaen. Hva er din mening?

Kilder: www.imgur.com, www.youtube.com forums.somethingawful.com

Personlig kan jeg ikke skjønne hvorfor de valgte å gi ut betaen med Operation Metro som eneste kart. Jeg føler at det gir et feil bilde av hvordan Battlefield er som spill. Nå var jeg riktignok så heldig at jeg fikk spilt 15 minutter på en server som kjørte Caspian Border i går, og det føltes riktig! Her har du et stort åpent kart med jets, tanks and all the good stuff. Håper de adder det i løpet av beta-perioden :lol:

Legger ved linker til litt film av Caspian Border:

slutt å klag det e flere maps. Caspian Border serverne.

Passord: shoppingcartsareagoodride

GL HF!

passordet bytter innimellom :lol:=

Masse positivt med betaen, men det er noen ting som irriterer.

Negativt:

- Personlig synes jeg man tåler akkurat LITT for lite. Er man sett, og han som skyter på deg ikke er komplett idiot, så er du død 99% av gangene på et splittsekund. Dette fører til at det å presse på og prøve å ta over objektiver ikke blir fristende da man bare trenger 1-3 skudd fra en gjøk som camper i en busk før man dør.

- 4man squads er for lite. Vil ha 6 man squads.

- Kan ikke få opp en squad liste hvor man kan velge hvilket squad man vil inn i? Dette er jo rett og slett bare helt latterlig...

- Meny systemet suger noe helt fantastisk. Man kan bare gå inn i menyen om man er spawned og lever. Irriterende.

- Battlelog er jeg ikke helt sikker på om jeg liker eller misliker enda. Det kommer nok til å bli helt greit nok, men ser ikke helt poenget... En god ingame friendlist hadde vært mer enn nok.

- Sist men ikke minst... De har valgt Metro som det første mappet folk skal bli introdusert til battlefield 3 igjennom. Kanskje det dårligste mappet Dice noensinne har designet, og det har absolutt ingenting med "battlefield" å gjøre etter min mening. Det er en bottleneck frag-fest ala Call of Duty, og ærlig talt, vil jeg ha den type gameplay så spiller jeg heller sistnevnte - som faktisk nailer dette type gameplay bedre. Battlefield handler om store maps med mange forskjellige våpen og kjøretøy som fører til en nesten uendelig måte å vinne på. Infantry only passer bedre i deathmatch format som COD gjør bedre.

Masse positivt også, men dette er det negative jeg kan komme på.

- Personlig synes jeg man tåler akkurat LITT for lite. Er man sett, og han som skyter på deg ikke er komplett idiot, så er du død 99% av gangene på et splittsekund. Dette fører til at det å presse på og prøve å ta over objektiver ikke blir fristende da man bare trenger 1-3 skudd fra en gjøk som camper i en busk før man dør.

Jeg synes at man tåler akkurat passe. I BC2 så tålte man jo AAALT for mye.. Spilte nesten kun hardcore på grunn av dette.

Nå har jeg prøvd demoen. Nå har jeg ikke prøvd Caspian Border enda, men siden dem har låst det mappet så er det vel rush metro som skal presentere Battlefield 3.

Jeg er: IKKE IMPONERT! Dette er jo Bad Company 3, ikke Battlefield 3. Og Bad Company er call of dytynized.

Please Valve, kjøp opp Dice og Battlefield-navnet.

Syns fint de kunne latt vær å ta med alle ribbonsa og at man for poeng for hver ting man gjør(man får 10 poeng for å bli spawnet på :lol:).

BF3 er godkjent, folk tror dessverre at åpen beta = demo, som fører til mye unødvendig hat.

Personlig syntes jeg skade vs helse er perfekt, sett bort ifra hitbox glitches. De kan alternativt lage en 'softcore' modus i tillegg til hardcore og normal. Hvor det er nødvendig å gi motstanderen fire nye nesebor, et knivstikk i magen og en rakett opp i anus før de dør, slik som f.eks i BC2.

Proning ser jeg også at folk klager over, men jeg liker at muligheten har kommet tilbake.

Det er jo selvfølgelig et par veldig åpenbare bugs og våpen ubalanse som burde bli fikset før de slipper spillet. Hadde folk bare fokusert på å gi saklige tilbakemeldinger i stedet for "bf3 suger, jeg dør for fort når jeg løper alene over et stort åpent felt som motstanderen skal beskytte", så kunne DICE fokusert på den virkelige jobben som gjenstår.

Så alt i alt kommer jeg til å spille retail. Skulle bare ønske at ventelo kunne gjort jobben sin slik at jeg får spilt beta igjen. >:lol:

edit: ord deling er ikke min venn i natt.

Tror folk er vant til at beta er mye nærmere et ferdig produkt en det bf3 viser seg å være. De fleste utviklere tester spillet rimelig grundig før de slipper beta, fordi de vet at folk er vant til at beta er siste steg i fasen hvor småbugs skal lukes ut og evt. åpenbare imbas kan rettes på. Det er jo slik det alltid har vært, i hvertfall bland småseriøse prosjekter. Etter 4 timer i betaen er jeg dog rimelig skuffet. Både Caspian Border og Métro kartet er fullt av glitches (og da snakker vi glitches overalt), hitboxene er helt håpløse, spawn points bugger ut flere ganger og tactical light eller hva det heter er helt på tryne (såpass på trynet at selv en tungt ruset vaskehjelp hos EA burde sett at dette er en dum ide). Hvis man kommer rundt et hjørne og treffer på en kar med tactical flashlight så blir hele skjermen hvit. Sist jeg sjekket så oppsto ikke dette fenomenet selv når man stirret rett på sola. Hvis man hadde blitt småblendet når motstanderen pekte lommelykta si i ansiktet ditt på nært hold så hadde jeg hatt en hvis forståelse, men når hele skjermen blir hvit selv om man peker lykta på tærne til folk så er det litt pussig......... Og litt morsomt at man kan bruke lommelykta sin til å gjemme hele figuren sin på langt hold også. Greit man ser ganske åpenlyst hvor fienden er, men det er jo kun en omtrentlig beregning da figuren blir totalt borte i supernovaen. Det som er mest hinsides er jo at dette skjer selv på lyse dagen. Hva tenkte de med?!?! Selv om dette er beta så har jeg mistet all respekt for Dice (medal of honor bidro kanskje også en smule til dette). Greit at EA styrer skuta, men come on... En annen ting.. Hvorfor har man medic med medipacs når liv ser ut til å være autoregen? Ganske korttenkt. Gidder ikke nevne flere ting jeg hatet med betaen, håper bare sluttproduktet blir bra etter en 4-5-6-7 patches, Dice style. Kommer ikke til å kjøpe dette makkværket før jeg har en bekreftelse på at ting fungerer og alle kreative forslag fra Dice sitt julebord er fjernet fra spillet.

BF3 er godkjent, folk tror dessverre at åpen beta = demo, som fører til mye unødvendig hat.

Personlig syntes jeg skade vs helse er perfekt, sett bort ifra hitbox glitches. De kan alternativt lage en 'softcore' modus i tillegg til hardcore og normal. Hvor det er nødvendig å gi motstanderen fire nye nesebor, et knivstikk i magen og en rakett opp i anus før de dør, slik som f.eks i BC2.

Proning ser jeg også at folk klager over, men jeg liker at muligheten har kommet tilbake.

Det er jo selvfølgelig et par veldig åpenbare bugs og våpen ubalanse som burde bli fikset før de slipper spillet. Hadde folk bare fokusert på å gi saklige tilbakemeldinger i stedet for "bf3 suger, jeg dør for fort når jeg løper alene over et stort åpent felt som motstanderen skal beskytte", så kunne DICE fokusert på den virkelige jobben som gjenstår.

Så alt i alt kommer jeg til å spille retail. Skulle bare ønske at ventelo kunne gjort jobben sin slik at jeg får spilt beta igjen. >:lol:

edit: ord deling er ikke min venn i natt.

Tror folk er vant til at beta er mye nærmere et ferdig produkt en det bf3 viser seg å være. De fleste utviklere tester spillet rimelig grundig før de slipper beta, fordi de vet at folk er vant til at beta er siste steg i fasen hvor småbugs skal lukes ut og evt. åpenbare imbas kan rettes på. Det er jo slik det alltid har vært, i hvertfall bland småseriøse prosjekter. Etter 4 timer i betaen er jeg dog rimelig skuffet. Både Caspian Border og Métro kartet er fullt av glitches (og da snakker vi glitches overalt), hitboxene er helt håpløse, spawn points bugger ut flere ganger og tactical light eller hva det heter er helt på tryne (såpass på trynet at selv en tungt ruset vaskehjelp hos EA burde sett at dette er en dum ide). Hvis man kommer rundt et hjørne og treffer på en kar med tactical flashlight så blir hele skjermen hvit. Sist jeg sjekket så oppsto ikke dette fenomenet selv når man stirret rett på sola. Hvis man hadde blitt småblendet når motstanderen pekte lommelykta si i ansiktet ditt på nært hold så hadde jeg hatt en hvis forståelse, men når hele skjermen blir hvit selv om man peker lykta på tærne til folk så er det litt pussig......... Og litt morsomt at man kan bruke lommelykta sin til å gjemme hele figuren sin på langt hold også. Greit man ser ganske åpenlyst hvor fienden er, men det er jo kun en omtrentlig beregning da figuren blir totalt borte i supernovaen. Det som er mest hinsides er jo at dette skjer selv på lyse dagen. Hva tenkte de med?!?! Selv om dette er beta så har jeg mistet all respekt for Dice (medal of honor bidro kanskje også en smule til dette). Greit at EA styrer skuta, men come on... En annen ting.. Hvorfor har man medic med medipacs når liv ser ut til å være autoregen? Ganske korttenkt. Gidder ikke nevne flere ting jeg hatet med betaen, håper bare sluttproduktet blir bra etter en 4-5-6-7 patches, Dice style. Kommer ikke til å kjøpe dette makkværket før jeg har en bekreftelse på at ting fungerer og alle kreative forslag fra Dice sitt julebord er fjernet fra spillet.

Sysn du er litt vel negativ nå:lol: Må jo ikke forvente at hver "feature" de har tatt med i spillet skal være så likt virkeligheten som mulig, jeg mener at det er viktigere at det gjør en nytte i spillet. Nå har jeg aldri prøvd tactical light, men av de jeg har møtt med det så har ikke det hindre meg stort med å drepe de. Ja lyset er sterkere enn det det ville vært i virkeligheten, men det må det jo være skal det funke in-game. Og jeg vet ikke om du har merka det, men du healer fortere med med-packs faktisk:)

Sånn ellers finner jeg svært lite buggs som plager meg stort, eneste er at man ikke kan velge squad selv. Syns også det er greit at de fokuserer på Metro i Betaen, det er jo tydeligvis det de trenger og kommer til å jobbe mest med, så da er det jo naturlig at den får prøvd seg mest før spillet slippes. Og det er jo Rush-mode, så man må bare vende seg til at det er trangt

Helt enig med deg Arctic. Folk må ta det litt med ro, og som du sier så vil jeg påstå at det å ha flashlight midt på lyse dagen kun er negativt! Dødslett og spotte og plukke folk som bruker det. Innendørs så er det bare point`n`shoot i midten av flashen så dreper du dem. Har ikke blitt plaget stort av bugs i spillet, bortsett fra den åpenbare "dette under bakken og skyte alle". Ang battlelog så synes jeg det kan være veldig problematisk å joine servere med et party på 2-3 stk. Fungerer kanskje 1 av 20 ganger..

Nei, åpen beta i disse dager er faktisk det samme som demo. Hvor ellers er det blitt av demoer da? De har sluttet å gi ut demoer til fordel for såkalte "åpne betaer" som lokker med "early access" for alle som forhåndsbestiller spillet. Og tester du den såkalte åpne betaen, så kan du ikke komme med konklusjoner, fordi det er jo tross alt "bare en beta" og fortsatt _MYE_ å endre på på før release om 1 måned... Vel det har uansett aldri vert en utgivelse av BF som har vært ferdig når den kom, men det er nå så...

Hvis folk klager over at proning er tilbake, så tyder det bare på at dem aldri har spilt Battlefield før. Proning har aldri vært borte, det har bare vært borte fra BC2, og Bad Company var en slags egen sjanger innen BF-serien. <-- Det har jeg trodd inntil nå i hvert fall.

Etter det jeg har prøvd fra demoen aka betaen så er dette akkuratt det samme som BC2 bare med et nytt map og kanskje et par nye effekter + prone.

Ja nå kan man jo skrike om at jeg ikke har prøvd Caspian Border og conquest, noe som forsåvidt stemmer.

Men når jeg tenker meg om; Slutter BC2 å være noe annet enn BC2 om man bare legger til et litt større map, 64 spillere og fly? Nei, det er fortsatt BC2.

Derfor anser jeg ikke BF3 verdig sin egen tittel, det burde heller hetet Bad Company 3. Det ser tross alt mer ut som en oppfølger av Bad Company 2 enn Battlefield 2.

At EA så iherdig prøver å utkonkurere MW3 med sitt BF3, med påfølgende slengbemerkninger frem og tilbake mellom EA og Activision, det sier vel sitt? For når skulle liksom Battlefield konkurrere mot CoD på noen måte? Jo, med BC2 skulle dem vist det... Og nå BF3 (aka BC3).

Og jeg hører her fra forumet: Regenerating health, ingen mulighet til å velge squad, unlocking av kjøretøy, alle kan spawne på alle i squaden (som motarbeider forsiktig taktikk og teamplay) etc etc. Dette er ikke noen oppfølger til Battlefield 2 i hvert fall.

Jeg gjentar: Å legge til større maps, 64 spillere og jagerfly er ikke nok for å gjøre BC2 om til BF3 :lol:

Konklusjon: Hadde dem kalt spillet for Bad Company 3 så hadde jeg vært fornøyd. Men når dem kaller det Battlefield 3 så blir jeg rimelig skuffet, for det er hvertfall ikke forbedret på annet vis enn grafikk og effekter i forhold til Battlefield 2.

Akkurat nå synes jeg 4 mann i squaden er litt lite men det forandrer seg kanskje når man venner seg til det?

Vil selv velge hvem jeg skal gå i squad med, hvorfor i all verden må man gå med tilfeldige? Å gå i squad med kompiser gjør enormt mye av spillet.

Battlelog er såpass nytt for meg enda men inntrykket sålangt er ganske ok og blir sikkert bedre.

At jeg må være ingame og levende for å forandre på settings er unødvendig. Det MÅ tilbake slik det var i BF2.

Men aller verst er at jeg ikke kan bruke alle knappene på musa mi! Jeg vil kunne ha granater og annet stæsj på musa mi og ikke alt på tastaturet.

Når det går litt hett for seg trykker jeg feil og f.... så irriterende!

Bugs på dette stadiet av spillet bryr jeg meg ikke så mye om og regner med at det blir fikset.

det er ikke vanskelig.

Åpen beta=demo

Å si noe annet er uærlig.

demo = teste singelplayer

beta = teste multiplayer

Hva folk personlig ønsker å kalle ting spiller ingen rolle, en meningsløs diskusjon er det uannsett.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...