Sign in to follow this  
Entreri

Ørje - praktiske tips

Recommended Posts

Det er jo en god del av dere som har vært på Ørje før, så kanskje dere kan komme med litt greie tips?

- Er lokalene spesielt varme eller kalde? -> Noe man bør ha i tankene til klespakkingen?

- Er det litt bråkete i soveområdet -> Bør man ta med ørepropper eller lignende?

- OK muligheter for handling og slikt i nærheten? -> Bør man handle det man trenger på veien?

- Etc..

Ja, vet det er tidlig, men gleder meg sånn :lol:

- Er lokalene spesielt varme eller kalde? -> Noe man bør ha i tankene til klespakkingen?

Det er høst, så kjøling kan det sikkert bli ja, og dette er midt inne i ingenmannsskauen

- Er det litt bråkete i soveområdet -> Bør man ta med ørepropper eller lignende?

Alt som kan dyttes i ørene er sikkert bra å ha med. Vi er mange store og små menn med litt innabords, og da blir det lett snorking uansett hvor man befinner seg.

- OK muligheter for handling og slikt i nærheten? -> Bør man handle det man trenger på veien?

Det er gå avstand til Sverige, så like greit å dra over grensa. Eksempelvis er den første svensk tobakkssjappa kun få minutters vandring unna. :lol:

-Er lokalene spesielt varme eller kalde? -> Noe man bør ha i tankene til klespakkingen?

svar : Som svart over, det er høst, så kan være kjølig. Men med tanke på at vi er litt fler på sovesalen "produseres" det sikkert greit med varme. Luftmadrass med vanlig dyne+pute er mer enn bra nok

svar : Kan fort bli litt snorking da det er fler på i nærheten av hverandre, Men drikker du nok sovner du uansett :lol:

svar : Tøckfors kjøpesenter er 10 min med bil unna, Her blir det satt av tid Fredag formidag til å handle, Også muligheter Torsdag før "åpningsermonien"

Også som bajbaj sier 3 min å gå til en kisok som selger det mest nødvendige men anbefaler at man handler i Tøckfors.

- Etc..

HUSK PASS, Folk fra Nordre del av Vestlandet regnes ikke helt som Norrmenn og kan fort bli forvekslet med...... mye rart :lol:

NOTICE!!!!!!!! Det er IKKE systembolag i Tøcksfors, da er man nødt til å dra til Årjeng.

Men det er ikke lenger en i underkant av tre mil fra grensen,så det er jo heller ikke lange biten.

Og som de fleste selvfølgelig vet, lokker de med fludium av ymse slag til en langt hyggeligere pris enn her hjemme!!

NOTICE!!!!!!!! Det er IKKE systembolag i Tøcksfors, da er man nødt til å dra til Årjeng.

Men det er ikke lenger en i underkant av tre mil fra grensen,så det er jo heller ikke lange biten.

Og som de fleste selvfølgelig vet, lokker de med fludium av ymse slag til en langt hyggeligere pris enn her hjemme!!

Man kan ringe systembolaget og bestille det man vil ha og hente det på Tøcksfors. Det er den kjøttsjappa som ligger til venstre med en gang man kommer til Tøcksfors..

Man kan ringe systembolaget og bestille det man vil ha og hente det på Tøcksfors. Det er den kjøttsjappa som ligger til venstre med en gang man kommer til Tøcksfors..

Og si nei til 30 km med artig grisekjøring inn i svenskeland? :lol: Neh, jeg tar nok turen til Årjeng fredags formiddag.

NB! Fyller dere bensin i Sverige (ikke taterbensin for traktor) vær obs på at den er spritet opp (E10 - inneholder 10% bioetanol) og litt "tørrere" en den Norske suppa, sjekk om kjerra di takler det.

Og si nei til 30 km med artig grisekjøring inn i svenskeland?

^^ booker herved plass i sportsdoningen din fra Italias land. :lol:

Når starter Vlan på Torsdag? Når kan vi komme slengende innom og kapre gode sitteplasser :thumbsup:

Nei. Reserverte plasser uten alkohol eller pc på vil ubønnhørlig bli avskiltet! :yell: :yell:

Tipper jeg bestiller noen øl fra Systembolaget som hentes på fredag i Køtthallen i Tøcksfors. Men er det noen av dere som har peil på hva slags øl som er drikkenes av det de selger på 'bolaget?

Cheap Thrills? Bjørnebryg? Småland? Dansk Fadøl?

Når starter Vlan på Torsdag? Når kan vi komme slengende innom og kapre gode sitteplasser :yell:

Nei. Reserverte plasser uten alkohol eller pc på vil ubønnhørlig bli avskiltet! :yell: :yell:

Tipper jeg bestiller noen øl fra Systembolaget som hentes på fredag i Køtthallen i Tøcksfors. Men er det noen av dere som har peil på hva slags øl som er drikkenes av det de selger på 'bolaget?

Cheap Thrills? Bjørnebryg? Småland? Dansk Fadøl?

Jeg tenkte kjøpe:

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryc...pslanguage%3dsv

Veldig godt lettdrikkelig lager :thumbsup: