Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Jimi X

Star Wars the Old republic

Recommended Posts

Liten oppdatering for pre-play... 3 "wave" med mails er nå ute.. Kun 1 igjen for i dag. de holder fortsatt på med Juli siden de hadde en sinna spike med preorders den 21nde da det var mulig å bestille fra denne datoen. Bare de får tygget seg igjennom denne horden av folk skal man nok snart se at det ligger en email i kassa di i løpet av en dag eller to.

Noen av deres pros som enda har noen formeningen om hvilken side man bør velge?

altså hvilken side vil bli som horde i wow? Svært viktig å finne ut av dette før jeg starter

Nok en oppdatering, en kamerat av meg som registrerte sin pre-order 26 juli kom inn på bonus wave. Så det ser ut til at de er over den værste juli kneika...

Kan vi spille begge sider på PvP server?

Du kan bare spille på en side uansett server.

Player Vs Player(pvp) betyr at du når som helst kan bli angrepet, eller selv angripe en fra den andre siden, i områder hvor pvp er tillatt.

Dette gjelder vanligvis i alle områder utenfor store byer osv.

Inne i store byer kan du bare bli angrepet om du har "flagget deg" for pvp. Dette kan du gjøre selv eller ved å angripe andre motstandere som er flagget i soner hvor pvp vanligvis ikke er lov.

Mens på en Player Vs Environment(pve) må man selv "flagge deg klar" for pvp før man kan angripe en fra den andre siden (som også har flagget seg klar for pvp, i alle soner uansett.

Tor det er samme regler på en Role Play(RP) server (det er mulig at de skiller RP PvE og RP PvP), men her gjelder også mange andre regler innenfor rollespill. Det vil si at du store deler av tiden må chatte "in character" og leve deg mer inn i rollen(spillet). Du bør ikke starte på en RP server om du ikke har spilt på en tidligere i andre spill. Det er som regel litt mer "voksne" mennesker som liker å spille på RP servere. Og de fleste av dem er rollespill "freaks" :)

De tar ting "seriøst" og vil ha det på den måten. Det hender jeg kunne tenke meg å spille på en RP server når du ser hvor mange som sitter å prater piss i chatten noen ganger. Men så er det dette med å leve seg inn i rollen da...

Er det første gangen du spiller et MMORPG(Massive Multiplayer Online Role Playing Game), er det lettere å starte på en PvE server. Da kan du spille stille og rolig i ditt eget tempo uten å være redd for å bli "ganket" (drept av en på den andre siden som er flere levels høyere enn deg, og kun dreper deg om og om igjen fordi han synes det er gøy å irritere andre mennesker).

Men på den andre siden er jo da også litt av spenningen med å være to sider borte (min personlige mening).

Kort summert:

Hvorfor velge en pvp server i et massive online rollespill?

- Jo, fordi det er mer spennende og møte andre motstandere i åpne pvp soner (men det er forbanna irriterende å bli ganket...)

Hvorfor velge en PvE server når man spiller et massivt online rollespill mot tusenvis av andre mennesker?

- Jo, fordi du ikke er så glad i pvp og liker helst og selv kunne selv velge dine "fighter". Du kan når som helst flagge deg klar for pvp.

Hvorfor velge en RP(pve eller pvp) server?

- Jo, fordi du er glad i rollespill og liker å leve deg med den karakteren du har valgt å spille. Og ikke liker at chatten eller serveren blir fylt opp av små drittunger som løper rundt og kaller seg Upyours og skriver lololololol når du er level 45 med et lvl 10 våpen (bare fordi det ser kult ut) i hånden.

You choose!

Edit: I de fleste MMORPG (vanligvis bare omtalt som MMO) kan du etterhvert overføre din karakter til en annen server (mot bertaling). Slik at du kan spille sammen med dine venner og andre bekjente. Husk da at i de fleste tilfeller er det ikke mulig å overføre en karakter som er laget på en PvE server til en PvP server. Dette fordi man klassifiserer det som lettere å stige i level på en PvE server kontra en PvP server. Bare så det er sagt.

Edited by Jimi X
  • Like 1

Kan Empire og Republic snakke med hvereandre i PvP soner og andre steder de omgås? i WoW så ble det bare til "bur kek" og andre rare ting når man tok en say/yell med fiendtlige spillere i nærheten. Men det vil jo være fullstendig ulogisk i SWTOR, siden alle er mer eller mindre humanoids og mange av de samme rasene er på begge sider.

Må jo være kostelig å slenge drit til hverandre før man fragges!

Kan Empire og Republic snakke med hvereandre i PvP soner og andre steder de omgås? i WoW så ble det bare til "bur kek" og andre rare ting når man tok en say/yell med fiendtlige spillere i nærheten. Men det vil jo være fullstendig ulogisk i SWTOR, siden alle er mer eller mindre humanoids og mange av de samme rasene er på begge sider.

Må jo være kostelig å slenge drit til hverandre før man fragges!

Det fikk ikke jeg testet i beta, men jeg regner med at de kan kommunisere sammen.

Fant ut det gikk an å lage character på begge sider på PvP server. Som var mitt enkle spørsmål. :p Dette kunne man ikke gjøre i begynnelsen av WoW husker jeg.

Måtte vente 35 minutt på å komme inn på servern nettopp :p Flere servere som er stappfulle. Men dem adder nok flere og flere servere kommende dagene tenker jeg.

Fant ut det gikk an å lage character på begge sider på PvP server. Som var mitt enkle spørsmål. :p Dette kunne man ikke gjøre i begynnelsen av WoW husker jeg.

Lage karakterer kan man jo hvor som helst. Trodde du spurte om man kunne spille på kryss av hvilken side man valgte.

Uansett kan man jo bare spille 1 karakter om gangen om du ikke kjøper flere kopier av spillet da...

Måtte vente 35 minutt på å komme inn på servern nettopp :p Flere servere som er stappfulle. Men dem adder nok flere og flere servere kommende dagene tenker jeg.

Ja det gjør de nok. Men ikke f om jeg joiner en server med "waiting time" over 5 minutter.

Merker du mye folk på serveren da Avean? eller er den "full", slik at de øker kapasiteten senere.

35 min?? Og det er før full lansering... Jaja, godt argument for å finne seg noe annet. Dere får si fra hvor heslig irriterende det er med PvP på en så full server da...

http://www.swtor.com...ead.php?t=26745

"Morning everyone!

We're starting to send out more invites for today.

Here's the good news: overnight we decided to send out more invites than we had originally planned. However, we'll be spacing those invites out, which means we'll have more 'waves' than the previous four-per-day. We are inviting more people today than we did during yesterday."

now GIMME!!! fikk retail boks fra cdon i posten i dag

Da er jeg INNE!!!!!!! Spiller en Jedi consular med navnet Thip på Bloodworthy :):) :)

Håper dere alle kommer inn på denne serveren. Spesielt deg Trygve

35 min?? Og det er før full lansering... Jaja, godt argument for å finne seg noe annet. Dere får si fra hvor heslig irriterende det er med PvP på en så full server da...

Ingen ventetid idag igjen, dem har nok økt kapasiteten.

Heter Avean ingame på Bloodworthy.

Vente tid er ca. 20min på Bloodworthy as we speak, bedre enn jeg trodde. :)

Jeg kommer mest sannsynlig til å hete Jasperboii, Empire/slemming

Da er jeg INNE!!!!!!! Spiller en Jedi consular med navnet Thip på Bloodworthy :):) :)

Håper dere alle kommer inn på denne serveren. Spesielt deg Trygve

Jeg kjøper spillet på release og joiner serveren om det ikke er ventetid. Hvis det er over 5 minutter så joiner jeg en annen :)

Husker godt hvor irriterende det var å vente på Bloodscalp(wow) i sin tid, med ventetid over 1 time osv.

Det jevner seg sikkert ut :) Ricky skal også joine her med flere fra jobben hans. vi må spille på samme server uansett hvordan det blir hehe