Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Avean

Teknisk stream

Recommended Posts

Er en ting jeg har slitt med å få til og det er å streame mens man har Teamspeak/Ventrilo/Mumble oppe.

Av en eller annen grunn blir lydkortet opptatt.

Bruker jeg FMLE til å streame vil teamspeak ikke fungere, den sier inputen er opptatt. Så kun lyd jeg hører blir streamet, ikke mic.

Har fått det til en gang for lenge siden med Xsplit men vil bruke FMLE.

Har også prøvd å bruke VAC for å mixe stereo mix med mikrofon men der også vil den kun starte 1 input om gangen. Ikke både stereo mix og mikrofon.

Noen som har peiling ? Lest meg opp og ned på google uten å finne noe løsning, men mange med akkurat samme problem.

Har dedikert lydkort (Fatality Titanium)

Jeg fant utav det, integrerte lydkortet slår mitt dedikerte ......... fatter det ikke. Creative kan ta seg en bolle. Det er ikke noe med lydkortet heller, har hele tiden hatt det råeste lydkortet fra Creative og alltid hatt problemer med dette. Første gang i mitt liv skifter jeg til integrert lydkort nå og 0 problem. Sykt

har onboard vært deaktivert i bios?

Creative er ganske crap ja. Ikke nødvendigvis selve hardwaren, men de makter ikke å lage stabil og fungerende software, om det så er drivere eller nytteprogrammer. Har masse SWproblemer med creativekortet jeg sitter med nå vselv. Siste gang jeg går for creative, for å si det slik.

Ja hele tiden, kun først nå jeg enabler den for å virkelig isolere problemet til mitt dedikerte lydkort og ikke noe setting.

Har hele tiden slitt med støy og alltid problem når jeg skal streame mer enn kun lyden min. Lydkortet får helt fnatt og sier den er opptatt.

Vært samme greia med toppmodellen forrige generasjon og nå denne. Alt er krystallklart med integrerte lydkortet og mixa nettopp 3 inputs uten problem.

Virker veldig som dedikerte lydkort har utspilt sin rolle, evt Creative sine. Har nevnt problemet til Creative også og svaret dem kom med ? (Have you remembered to unmute your microphone ? ) 0_o Som å snakke til en apekatt.

Creative er ganske crap ja. Ikke nødvendigvis selve hardwaren, men de makter ikke å lage stabil og fungerende software, om det så er drivere eller nytteprogrammer. Har masse SWproblemer med creativekortet jeg sitter med nå vselv. Siste gang jeg går for creative, for å si det slik.

Fikk det endelig til faktisk. Creative dude som sa at "What u hear" SKAL recorde både alt du spiller av og hører + mikrofon.

Alltid brukt what u hear som recoding med dedikerte og aldri tatt opp mic (mener jeg).

Men det funker tydeligvis, og nå uten støy også ..... fatter ingenting 0_o Kanskje jeg er bare noob >_<

Føler at du er en ny mann etter at SC2 kom.

Men det spillet kunne vel antagelig lært Napoleon ydmykhet, så er kanskje ikke så rart. :thumbsup:

:thumbsup:

Ja det er vel det mest avanserte man kan sette seg ned med. Er derfor jeg vil bli bedre i det også.

FPS spill kan jeg sette meg ned 2-3 timer med å finne utav aimen og gameplay for å vinne runden.

Her kan man holde på 2år og fortsatt være nybegynner :yell:

:thumbsup:

Ja det er vel det mest avanserte man kan sette seg ned med. Er derfor jeg vil bli bedre i det også.

FPS spill kan jeg sette meg ned 2-3 timer med å finne utav aimen og gameplay for å vinne runden.

Her kan man holde på 2år og fortsatt være nybegynner :yell:

QFT. Helt enig når det gjelder FPS vs RTS (iaf bw/sc2) :yell: