Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
DaX

Battlefield 3: Hardware-tråden

Recommended Posts

Har alltid brukt Komplett for å handle komponenter osv.

Aldri opplevd noe kødd med kundeservice(har nå riktig nok ikke hatt behov for det heller), eller pris for den saks skyld.

Ok, takk for tipsene. Vurderte PS.no, men med advokater i nær familie betyr kundeservice lite, da sinte brev ofte er rett rundt hjørnet uansett :lol:

Ble Komplett.no - synes nettsiden deres er den mest oversiktlige.

Nå blir det spennende, har kjøpt og bestemt meg for å OC det jeg har for å spare litt.

ASUS GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA

Corsair H80 Hydro Series CPU Kjøler

Corsair GS 800W PSU

Regner med jeg kan presse CPU og GPU opp på rimelig akseptable nivåer med dette. Er mulig mitt gamle Asus P5E Deluxe kommer til å slite, men den tid den sorg.

Okei, men jeg hører også at CPUen min kan henge med dersom jeg overklokker den en del. Så dersom jeg går for en 570 og overklokker CPUen min bør jeg vel være BF3 klar?

3.2ghz (OC), 4gb ram og gtx570 kjører vel BF3?

pentium 4 du har?

Fant ut at min 2500K på 4GHz (har ikke klokket høyere enda), 8gb ram og 2x 570 GTX i SLi fikk noe å bite på: 1280x1024 med alt på ultra og alt AA AF på max. Lå stort sett på 90-65fps i følge fraps. Fløyt silkemykt. (Nvidia sine beta drivere optimalisert for BF3)

Men når det ble mye som skjedde på skjermen, flybombing 2,3 tankser og mye skyting datt fps ned i 20-30 og fikk laggspikes.

OBS, dette gleder Caspian Boarder med 64 spillere! worst case scenario med andre ord.

Så da har man en pekepinn på hva som kreves for å kjøre dette på maks, nå er heller ikke oppløsningen min noe høy i forhold til de fleste her. Men opp til 1920x1080 er det vel liten forskjell og Sli scaler enda bedre.

Skru ned på shadows og effects. Merket det gikk ganske så smooth når det skjedde mye rundt meg etter jeg dro de 2 ned litt. Ellers bare allers.

Sitter på i5-750 klokka til litt under 3ghz, radeon 5770 1gb og 8gig random ram. Dette duger ikke på 2048 x 1152 og jeg lurer på om Radeon 6970 er overkill i forhold til min 2 år gamle i5?

Ble Komplett.no - synes nettsiden deres er den mest oversiktlige.

Nå blir det spennende, har kjøpt og bestemt meg for å OC det jeg har for å spare litt.

ASUS GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA

Corsair H80 Hydro Series CPU Kjøler

Corsair GS 800W PSU

Regner med jeg kan presse CPU og GPU opp på rimelig akseptable nivåer med dette. Er mulig mitt gamle Asus P5E Deluxe kommer til å slite, men den tid den sorg.

Kjempeflott at du velger er CUDA kort med Physx. Fleste spill nå er bygd veldig rundt CUDA og med Physx har du en ekstra GPU som rendrer alt av ekslosjoner, røyk og andre effekter slik at dette ikke går utåver flyten i spillet. SÅ sånn egentlig sparer du deg mye i BF3 siden du i det hele tatt har Physx da det er mye ekstra effects :lol:

Jeg kjøpte 570 CUDA Physx igår på HW salg hos komplett:)

En siste gang KLOKT VALG:)

Edited by larsja

Føler meg ikke like smart når jeg venter på varene for 3. dagen nå og de såvidt har ankommet Bergen :lol:

Sjekk med dustinhome.no før dere handler. Er litt penger å spare der. Eg sparte iallefall over 1000kr da eg bestilte komponenter til ein heilt ny PC til 12k (sammenlignet med komplett.no - 13k)

Tenker på et 560ti nå, men funker det å pare det med et 8800GTS som eget PhysX-kort?

Den der er jeg litt interessert i å vite mer om selv, da jeg har lite kunnskap om PhysX.

Har feks et 570-kort nå og det er uaktuelt å sette opp SLI pga støy og varme.

Men hva om man kan sette opp et billigere og støysvakt kort som PhysX?

Noen som har erfaring?

Slik jeg har forstått SLI må kortene være identiske eller kjøre etter ytelsen til det svakeste kortet. Har jeg misforstått?

Stemmer vel noenlunde ja - ergo koster også et SLI-oppsett en del + varme og støy.

Om man derimot kunne få en del ytelse ved å bruke et rimligere og stillegående kort som dedikert PhysX-kort,

hadde det plutselig blitt mer interessant.

Er ikke physx en egen chip, eller drar den ned ytelsen til resten av kortet når den kjører? Dersom den uansett ikke drar ned den gjennomsnittlige ytelsen går vel vinning litt opp i spinningen.

SLI funker KUN med 2 like GPUer. Du kan blande ASUS med Gigabyte, 1GB med 1.5GB, vanilla med overklokket versjon osv. Det spiller ingen rolle så lenge det er snakk om 2 like GPUer, sånn som 2 stk GTX 570, 2stk 460 e.l. ATI kan du gjerne kjøre slik som 6850 og 6870 i CFX, da disse i bunn og grunn er samme GPU.

Ser ut til at 2540x1440 er utelukket på en singel gpu løsning. Håper det bare er beta'n som ikke er helt optimalisert, men gud hvor det hakker når man bruker zoom.

Musen reagerer tregt som sirup og siktet hopper i store byks. Håpløst.

Prøve tipset med å sette ned shadows og et par andre effekter, inkl AA; hjalp litt men fortsatt vondt å spille.

Regner med at det er GPU (6970) det står på, i7 920 burde holde koken fortsatt.

Det som er så rart er at det ikke SER ut som det hakker noe særlig, det er bare helt sirup med musbevegelsen. Har fått vondt i håndleddet etter to timers spilling, noe som bare ikke skal skje...

sikker på at du har skrudd av vsync?

Physx er vel bare eye candy i de fleste spill. Jeg synes derimot det er skuffende at teknologien ikke implementeres i BF3, slik jeg har forstått det.

Her er mitt oppsett.

AMD ATHLON 2 X4 640 quad core (klokket til 3,3 ghz) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598343

ASUS M4A78LT-M LE Socket AM3 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=499637

GIGABYTE GEFORCE GTX 460 1GB PhysX CUDA http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=615991

CRUCIAL DDR3 1333MHZ 8GB CL9 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574681

CORSAIR CX 500W PSU http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612433

HAR IKKE SSD....

Forslag til forbedringer? VET HOVEDKORTET SUGER, men hva med det andre?

Det dra jo bf3 BETA BRA uten lagg, så UBERDÅRLIG kan det vel ikke være?