Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Arex_x

Så ... Hva synes vi om ROHOS

Recommended Posts

Okei. Tittel sier vel det meste.

Har ikke fått spillt noe særlig selv. Mest singelplayer , da. Får særs mye "rogame.exe stopped working" når jeg prøver multiplayer. Selv om pc'n jeg spiller på har gjæv hardware og den brukes kun til spilling. (Ikke noe malware skjait og greier som sakker farten.)

Ser det er lag på over 1000 ms på mange servere. Fleste faktisk. LoL.

Men de fikser vel det.

Personlig er jeg mest skuffet over at det ikke var fins noe manual ennå. RO er ikke akkurat et standard fps. Så noen instruksjoner om hvordan ting funker kunne det vært fra start.

Har god tro på at dette blir like gjæft som RO Østfront om et par dager.

Hva synes I ?

Jeg er imponert over hva dette lille teamet fra Tripwire har gjort.

Atmosfære

Har ikke opplevd en slik atmosfære i noen multiplayer spill tidligere. Det ligger noe farlig i luften på alle kartene. Spesielt vil jeg fremheve Tractor Factory som er en forvridd jungel av stål og flammer. Det er noe ekstremt dødelig over hele greia.

Lyd

Her skjer det mye greier. Spillerne som løper rundt gir deg en utrolig mengde advarsler og informasjon, og er du smart så lytter du til hva de sier. F.eks "watch out for that sniper", betyr at denne personen faktisk har sett en sniper.... Og beveger du deg ut i åpent terreng så ber du om å få en kule i hodet. Ouch. Et annet eksempel som fikk det til å gå kaldt nedover ryggen min var da jeg hadde skutt en russer. Han lå på marken og

. Skremmende. Ellers er jeg generelt fornøyd med lyden fra våpen. Krakk lyden fra riflene er deilig. MG mangler litt oomph synes jeg.

Grafikk

Fantastisk. Bygninger, fabrikker, skrivebord foran vinduer, sandsekker, kulehull i spillere du skyter, smoke. At det regner fliser når du skyter i vegger. Detaljene i karakterene, våpen, panzer. Det er så utrolig mye som bidrar.

Kart

Kartene er generelt veldig gode for territory mode føler jeg. De er store slik at man kan bruke flankene mye for å angripe, noe som gir muligheter for taktikk. Det er en kombinasjon av åpne områder og trangere. Jeg føler de er autentiske. Spesielt Grain elevator. Man merker at de faktisk har brukt byggeplanene til det ekte stedet. Utrolig. Igjen vil jeg si Tractor Factory er det best kartet, men har ikke testet alle ennå.

Bugs

Det er en del bugs med game browseren akkurat nå. I tillegg er det småbugs i spillet men ikke noe som irriterer meg nevneverdig.

Konklusjonen fra meg er at dette spillet kommer jeg til å spille leeeeenge. Det er et stort steg videre fra RO1 og er blitt voksent. Fantastisk arbeid, og jeg anbefaler alle som liker PC shootere til å kjøpe det.

NB! En liten advarsel er på sin rette plass. Om alt du har spilt er CoD og Battlefield så er du in for en ubehagelig overraskelse. Du kommer til å dø hele tiden inntil du forstår at du må spille smart. Du har ikke 100 hitpoints her, og helsen din regenereres ikke. Blir du skutt er du mest sannsynlig død om du ikke greier å forbinde deg. Mitt tips: Spill som om du var der selv, vær forsiktig så kommer du hjem til mamma igjen. Følg med hva teamet ditt gjør, dekk dem når de stormer over et område, utnytt smoke og vil du komme på toppen av scoreboarden så går du etter cap zoner og ikke kills

Må også nevnes at mange småting, slik som at MG kan bruke "Crouch" knappen for å dukke bak sandsekker selv om MG'en er deployed i ett vindu osv er med på å dra opp spillet noe helt enormt. Slike smådetaljer er det ikke alltid nevnes i den store sammenhengen, men det utgjør mye for min del når det gjelder spilleopplevelsen.

Å ligge i en skyttergrav og skyte blindt over kanten, eller å kikke over kanten, fyre av ett skudd og umiddelbart legge seg i dekning igjen er jo bare suverent og bidrar mye for å gi spillet en virkelighetsfølelse.

Å kjøre en tanks og åpne luka for å få bedre oversikt, og så rulle inn i kampområdet der kuler hviner rundt deg så du i panikken hopper ned i tanksen og skalker alle luker er jo helt rått :lol: Pluss den ekle følelsen når du sitter inne i tanksen og ikke har full oversikt på utsiden. Jeg liker godt å bruke tanksen som dekning for gutta rundt hvis det er åpne områder de vil frem i. Ikke minst betyr jo det at de passer på meg også så ikke en ekkel ingeniør med 20 kg sprengstoff sniker seg innpå og sprenger hele blikkboksen min :lol:

Enig i det som Jackal sier. Dette er ikke CoD, og du kan ikke bare sprinte rundt i ghilliesuit og knive folk. Du kan jo prøve, men det er nok med ett skudd så ligger du kald på bakken.

RO2 krever at du følger med og spiller som om det var din egen helse som stod på spill. Hvis du vet det er 5 russere i huset på andre siden av gata, med ekle PPSh maskinpistoler og skarpe bayonetter, ville du da, IRL, løpt over gata med kniven for å drepe dem alle? .... tror ikke det. Og I RO2 blir utfallet også dystert. Kanskje du klarer å kverke en, men så har du lungene fulle av blykuler etterpå. Hvis du i det hele tatt klarer å løpe over gata uten å få ett rifleskudd i nyra først.

Har du derimot laget ditt med deg, litt røyk, ett par gutter med MP40 og noen som drar oppmerksomheten til fienden en annen retning, da går det bedre... kanskje :lol:

er positivt overaska på mange områder - knallmusikk, knallgrafikk og effekter, det er mye vanskeligere enn RO1 pga bulletpenetration.

Det er fortsatt en del lagg. Ligger på 100 ms på mange servere, men dette var ca sånn i RO1 og. Er pga tickrate som ligger på rundt 20 på de fleste servere(så 1000ms/20tickrate + serverlagg + nettverkslatency = pingen man får).

Noen av brettene trenger litt mer balansering, da det går ann å skyte inn i spawn osv(station, grainelevator m.fler).

De ser ut til å ha fikset noe av problemet med prone, men er vel fortsatt en del "cannot prone here" og "cannot deploy here" som i noen tilfeller dreper meg.

Fortsatt for dårlig ytelse i spillet. Var ganske bra i siste betapatch....mulig fordi de da hadde skrudd ned grafikkinnstillingene hos alle, og skrudde de opp igjen ved release.

Bayo funker forøvrig fantastisk bra...mye pga dårlig fps, slik at folk ikke alltid klarer å drepe noen som spurter rett mot de i tide. Veldig artig er det hvertfall.

Satser på at TWI får fjerna det som gjenstår av bugs utover høsten, og at vi rundt juletider vil få ett brett eller to ekstra. Kanskje har det kommet noen brukbare custommaps da og.

Er positivt overrasket jeg også! Veldig bra atmosfære, god nok grafikk, nydelig gameplay, og alt det andre påpeker her. Men man må jo være forberedt på at dette er et realistisk spill, og ikke rambo-FPS, som feks COD-spillene. Dette er et spill med tydelig lærekurve. Bruker man mye tid på det her, så blir man rett og slett bedre fordi man blir flinkere, ikke bare fordi man får ørtenogført fjaseunlocks. Er noen bugs ja, men det er likevel godt spillbart.

Føler den får fram grusomhetene i krig ganske godt. Er flere ganger jeg synes ting er direkte ubehagelig. I går feks, på barracks, løp jeg inn for å ta over et punkt som tysker, og der hadde det tydeligvis vært en lagkamerat rett før meg, for det lå en russer på bakken. Men han var ikke skikkelig død. Det var tydelig at han var skutt gjennom halsen, for han lå der i 15-20 sekunder og stønnet, forsøkte å puste mens blod surklet i halsen. Det var rett og slett jævlig å sitte i nærheten.

Jeg selv har spilt litt call of duty, battlefield bad company 2 online. Satt her i går og så Red orchestra 2 på steam, og tenke hva faen er nå dette. Ser jo bra ut. Så frem med visa kortet til fruen vel og merke. Lasta ned. Fyrte opp. Litt mixing og fiksing i graphic meny. Alt på max ready to go.

Singleplayer. Wooow ble helt hekta. Realismen der er på topp ikke noe cross og sikte etter der nei. Og lyd effektene er helt knall bra. Må virkelig inrømme at det er det første ww2 spillet jeg noen sinne har levd meg helt inn i. Så min mening er Jeg elsker dette spillet.:lol:

Nå over til noe helt annet. Jeg er en "voksen" gammel gift gubbe med 2 katter og en sur kjærring som lurer på om det er noen norske Red Orchestra 2 servere der ute. Jeg fant ikke noe søke funksjon for servere der. Fikk bare opp en masse servere i uk, kina, bortvekkistan.

Hilsen en newbee på dette feltet.

Bra med flere oldiser. :lol:

Battlefield.no har en server, og regner med de fortsetter med det så lenge den er poppis. Om du ikke finner den er det vel gjerne serverbrowseren som ikke henger helt med.

jeg må bare få si en ting til. Jeg har aldri i noen spill fått dårlig samvittighet for å skyte noen.....

I går skjøt jeg en tysker som ble liggende å skrike og rope. Jeg måtte ta dekning ved siden av han og satt og hørte på gurglingen og dødsrallingen til denne personen jeg nettopp hadde skutt. Når man opplever det første gangen så er det kjipt :lol:

Jeg er skuffa !!!

Det er et vanskelig spill, som det tar tid å lære, det er så mange kart at det er vanskelig å vite hvor man er etter å ha spilt det i et par timer.

Hele tia blir jeg skutt fra steder jeg ikke overvåker ,fordi jeg ikke har lært meg hvor de er,jeg får aldri vært sniper fordi det er bare 2 på laget som kan være sniperer, det hadde vært kulere om alle kunne vært snipere.

Det er drittkjedelig å ikke kunne cappe et flagg sjøl ,man er alltid avhengig av andre for å kunne utrette noe, akkurat som om det er et lagspill liksom.

Her om dagen så hoppa jeg ned i en skyte grav og slo pistolen min midt i balla på en russisk soltat ,slk at han datt over ende med et smerte skrik var bare dårlig humor, jeg vil spille ikke le.

Den gurglinga nevnt over her ,har jeg også opplevd,og det likte jeg ikke da det gav meg en følelse av åssen det er å være i krig, og se mennesker dø rund seg.

Det at jeg har en 2 år gammel pc med et billig grafikk kort, og samtidig kan kjøre flere av innstillingene på Ultra må jo være en feil eller en bug ?

heletia så blir grafikken uklar og gir meg et inntrykk av at jeg blir påvirket av eksplosjoner og skudd,for ikke å nevne at det er spawn tid.

Nei gi meg et spill som er enkelt, som jeg kan hoppe inn i og løpe rundt en bygning i sirkel og få poeng slik at jeg kan få et nytt våpen som jeg kan løpe rundt med og få mere poeng, med en web side som sier om jeg eller kompisen min har løpt flest runder,når vi krangler om hvem av oss som er best, Mens vi ser på youtube videoer av neste versjon av spillet som kommer om 6 mnd, med syyyyyyk grafikk

Jeg er skuffa !!!

Det er et vanskelig spill, som det tar tid å lære, det er så mange kart at det er vanskelig å vite hvor man er etter å ha spilt det i et par timer.

Hele tia blir jeg skutt fra steder jeg ikke overvåker ,fordi jeg ikke har lært meg hvor de er,jeg får aldri vært sniper fordi det er bare 2 på laget som kan være sniperer, det hadde vært kulere om alle kunne vært snipere.

Det er drittkjedelig å ikke kunne cappe et flagg sjøl ,man er alltid avhengig av andre for å kunne utrette noe, akkurat som om det er et lagspill liksom.

Her om dagen så hoppa jeg ned i en skyte grav og slo pistolen min midt i balla på en russisk soltat ,slk at han datt over ende med et smerte skrik var bare dårlig humor, jeg vil spille ikke le.

Den gurglinga nevnt over her ,har jeg også opplevd,og det likte jeg ikke da det gav meg en følelse av åssen det er å være i krig, og se mennesker dø rund seg.

Det at jeg har en 2 år gammel pc med et billig grafikk kort, og samtidig kan kjøre flere av innstillingene på Ultra må jo være en feil eller en bug ?

heletia så blir grafikken uklar og gir meg et inntrykk av at jeg blir påvirket av eksplosjoner og skudd,for ikke å nevne at det er spawn tid.

Nei gi meg et spill som er enkelt, som jeg kan hoppe inn i og løpe rundt en bygning i sirkel og få poeng slik at jeg kan få et nytt våpen som jeg kan løpe rundt med og få mere poeng, med en web side som sier om jeg eller kompisen min har løpt flest runder,når vi krangler om hvem av oss som er best, Mens vi ser på youtube videoer av neste versjon av spillet som kommer om 6 mnd, med syyyyyyk grafikk

Kjære Gwaihir.

Er du skuffa over at spillet er for vanskelig for deg?

Det er et veldig bra spill og syns tutorialen i singleplayeren demonstrerer hvor realistisk alle våpnene er. Da jeg gikk gjennom det fikk jeg litt hakeslepp over hvor mye jeg IKKE visste da jeg spilte betaen. Som å stille inn siktet for hvor mange meter du skal skyte, gjøre sniperen om til iron sights only osv.

I multiplayer kan du faktisk høre hvor folk er på metern ved hjelp av lyden. Du kan høre om folk er i etasjen over deg, eller under og faktisk utifra lyden høre hvor mange personer er i huset hehe.

Skal man ha et WWII spill så får du ikke noe bedre enn det her period ........ Tror det kommer til å leve side om side med BF3.

Håper "massen" liker det for det er et sabla bra spill egentlig.

Noen som vet når den russiske sp delen bli åpna. ? Gleder meg også til co op kommer. Fant forresten ikke noen battlefield.no server i lista over servere. Er det noen direct ip adresse til den . :lol:

Nå har jeg ikke testet annet enn beta enda.

Men, for min egen del så kunne jeg ikke gitt mer f om spillet er realistisk eller ikke. Har ikke noe å si for om jeg skal ha det gøy når jeg spiller eller ikke.

Kunne like godt skutt etter unicorns og frosker på trehjulsykkel, om dette viste seg å være gøy.

Jeg spiller for å ha det gøy, ikke fordi jeg vil rollespille WW2.

Meeen, når det er sagt, så har jeg hatt det ganske gøy i RO2.

De små kartene passer meg best, da jeg har tålmodigheten til en 13 år gammel kvisegutt med ADHD.

Ble litt for mye camping for meg på de store kartene, hadde hjulpet med flere kjøretøy.

Vurderer spillet som et greit kjøp, men blir aldri noe annet enn et spill jeg spiller for avveksling fra andre spill.

:lol:
Jeg er skuffa !!!

not%20sure%20if%20serious.JPG

Spilte på Appartments i går. Her er det meningen russerne skal angripe og erobre flere bygninger. Bygningene har flere etasjer og sammen med ruiner omkring så gir de gode skulesteder hvor tyskerne kan gjemme seg og forsvare fra. Kartet kan være vanskelig for russerne dersom de er passive/forsiktige.

I går fungerte det veldig bra - russerne beina ut fra spawn og ble stort sett slaktet ned av tyskerne. Men noen kom seg inn i bygningene og de som døde var ikke sene (eller feige) bølger med respawns var raske med å følge på. Røykgranater ble brukt. Tyskerne fortsatte runden med god K:D ratio, men det russerne vant fram.

jeg må bare få si en ting til. Jeg har aldri i noen spill fått dårlig samvittighet for å skyte noen.....

I går skjøt jeg en tysker som ble liggende å skrike og rope. Jeg måtte ta dekning ved siden av han og satt og hørte på gurglingen og dødsrallingen til denne personen jeg nettopp hadde skutt. Når man opplever det første gangen så er det kjipt :lol:

I heitaste mann

Jeg er skuffa !!!

*snip*

Jeg som trodde tripwire hadde dette under kontroll!

Men ser jo selvfølgelig at du troller, som vanlig :>

Jeg finner ikke serven :lol:

Tror ikke dette er et spill for massen, og vil ikke være i nærheten av antall spillere i BF3, men allikevel er det jo ikek et dårlig spill. Det er bare litt sært, og bra, og alle kan ikke like det. Men for de som liker det er det jo veldig bra :lol:

Avean har sett lyset, nice :lol:

nå ble jeg litt urolig her, på om jeg vet hva "trolling " i et forum er.

Men mitt skriv over her er selvfølgelig IRONISK ment, da alle grunnene jeg ramser opp er såklart nettopp hvorfor spillet er .. Kjempe fantastisk utrolig dritbra kongespill !

Jeg finner ikke serven :lol:

Tror ikke dette er et spill for massen, og vil ikke være i nærheten av antall spillere i BF3, men allikevel er det jo ikek et dårlig spill. Det er bare litt sært, og bra, og alle kan ikke like det. Men for de som liker det er det jo veldig bra :lol:

Connect via ip adressen i browseren.. NOk en selfølgelighet som alle serverbrowsere med respekt for seg selv har

Noen som vet når den russiske sp delen bli åpna. ? Gleder meg også til co op kommer. Fant forresten ikke noen battlefield.no server i lista over servere. Er det noen direct ip adresse til den . :lol:

Etter at den tyske er rundet... da snur slaget og man må kjempe tyskerene ut..

IP'en er 81.166.125.6:20100

Jeg fant meg en tysk server. Men ble dårlig likt etter at jeg plaffa ned en team mate. Mye fine closer på tysk der :lol:

Finner ingen norske servere- :lol:

IP'en er 81.166.125.6:20100