Auriouk 0 Report post Posted September 15, 2011 Hei til alle dere! Etter en god stund med grubling og hardtenking bestemte jeg meg for å lage en facebook gruppe for å samle sammen oss norske streamers og casters. Jeg satser på at prosjektet blir et voksende community. Vi vil ha egen stream, youtube kanal, facebook gruppe og egen email samt ha en egen teamliquid user. Ideen bak dette er å samle oss, men også å promote streamers og casters. Har du problemer med å få viewers på din stream? da burde du bli med på dette. Liker du å caste turneringer eller andre events? da burde du bli med. For deg som er skeptisk. Du må ikke være en aktiv caster for communitiet for å kunne være med på dette. Du trenger heller ikke streame aktivt. Hvis du bare vil følge med på hva som skjer på fronten ang casting og aktive stream, eller vil bare følge med på sc2con streamen så er du hjertelig velkommen til å joine communitiet. Det vil bli et aktivt community med masse casting av events på streamen som blir satt opp. Det vil også bli holdt turneringen for selve communitiet. Jeg ber folk vennligst om å spre ordet om dette hvis du synes prosjektet er en god idê. Mer informasjon vil du finne på facebook gruppen. Slik joiner du facebookgruppen: klikk her: http://www.facebook.com/groups/278324115511829/ klikk join group. Share this post Link to post Share on other sites
NhcPeacebreaker 2 Report post Posted September 15, 2011 Virker som et flott tiltak, meldte meg inn nå. Har ikke mye erfaring med casting, men både casting og streaming er noe jeg gjerne vil prøve. Share this post Link to post Share on other sites
Auriouk 0 Report post Posted September 15, 2011 Virker som et flott tiltak, meldte meg inn nå. Har ikke mye erfaring med casting, men både casting og streaming er noe jeg gjerne vil prøve. Yeah nice kommer til å bli morro når dette er igang Share this post Link to post Share on other sites
Xomp 0 Report post Posted September 15, 2011 Hvilket/hvilke program bruker dere for å streame? Jeg sliter litt med FME og VHScrCap. Bildet dekker ikke hele skjermen. Enten avbildes bare halve(ish) skjermbildet, eller så får jeg rosa kanter på to av sidene. Har funnet ut hvor de rosa kantene kommer fra, men forgjeves prøvd å fikse det. Finnes det bedre (enklere) alternativer for å streame? Eller en enkel fiks for problemet? Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted September 15, 2011 FMLE er klart best. Har samme oppsettet som Destiny så streamer i full hd. Hvis du har rosa sider så er nok input størrelsen helt feil. Sørg for at input i FMLE står på desktop størrelsen din evt samme som SC2 oppløsningen. Share this post Link to post Share on other sites
Auriouk 0 Report post Posted September 15, 2011 Letteste programmet du kan bruke for å streame er å bruke "Xsplit". Trenger du hjelp til å streame burde du joine oss da sikkert folk som kan hjelpe deg bedre med fml på facebook Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted September 15, 2011 velkommen til oss i battlefield, kanskje du er interessert i å hjelpe til litt med streams og liknende når vi arrangerer turneringer her i sc2? Share this post Link to post Share on other sites
Auriouk 0 Report post Posted September 16, 2011 velkommen til oss i battlefield, kanskje du er interessert i å hjelpe til litt med streams og liknende når vi arrangerer turneringer her i sc2? Ja, ta kontakt med meg på [email protected] så kan vi snakke om det. Du kan også nå meg på facebook. http://www.facebook.com/jostein.tafjord Share this post Link to post Share on other sites
Xomp 0 Report post Posted September 17, 2011 FMLE er klart best. Har samme oppsettet som Destiny så streamer i full hd.Hvis du har rosa sider så er nok input størrelsen helt feil. Sørg for at input i FMLE står på desktop størrelsen din evt samme som SC2 oppløsningen. Støtter ikke FME widescreen-skjermer? Finner ikke oppløsningen min (1366x768) i menyen for input size! For øyeblikket står den på 1920x1080, så har jeg croppa den ned til riktig størrelse. Vil det påvirke preformance e.l.? Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted September 18, 2011 FMLE er klart best. Har samme oppsettet som Destiny så streamer i full hd.Hvis du har rosa sider så er nok input størrelsen helt feil. Sørg for at input i FMLE står på desktop størrelsen din evt samme som SC2 oppløsningen. Støtter ikke FME widescreen-skjermer? Finner ikke oppløsningen min (1366x768) i menyen for input size! For øyeblikket står den på 1920x1080, så har jeg croppa den ned til riktig størrelse. Vil det påvirke preformance e.l.? Jo den gjør det men oppløsningen der er ikke noe 16:9 forhold (widescreen). 1280x720 derimot. Regner med du har koblet til en TV eller noe og ikke en pc skjerm ? TV'er skalerer innholdet så det passer til 16:9 (Mener det funker slikt) Ihvertfall ikke en oppløsning FMLE støtter out of the box, heller ingen andre program jeg vet om. Kan evt prøve å lage en batch fil og sette det manuelt. Lag en tekstfil og juster verdiene her (Mitt oppsett med Full HD basert på Fiberlinje) <?xml version="1.0" encoding="UTF-16"?> <flashmedialiveencoder_profile> <preset> <name>Custom</name> <description></description> </preset> <capture> <video> <device>VHScrCap</device> <crossbar_input>0</crossbar_input> <frame_rate>24.00</frame_rate> <size> <width>1920</width> <height>1080</height> </size> </video> <audio> <device>"What U Hear" (Creative SB X-Fi</device> <crossbar_input>0</crossbar_input> <sample_rate>44100</sample_rate> <channels>2</channels> <input_volume>95</input_volume> </audio> </capture> <encode> <video> <format>H.264</format> <datarate>2000;</datarate> <outputsize>1920x1080;</outputsize> <advanced> <profile>Main</profile> <level>5.1</level> <keyframe_frequency>10 Seconds</keyframe_frequency> </advanced> <autoadjust> <enable>false</enable> <maxbuffersize>1</maxbuffersize> <dropframes> <enable>false</enable> </dropframes> <degradequality> <enable>true</enable> <minvideobitrate>100</minvideobitrate> <preservepfq>false</preservepfq> </degradequality> </autoadjust> </video> <audio> <format>MP3</format> <datarate>192</datarate> </audio> </encode> <restartinterval> <days></days> <hours></hours> <minutes></minutes> </restartinterval> <reconnectinterval> <attempts></attempts> <interval></interval> </reconnectinterval> <output> <rtmp> <url>rtmp://live.justin.tv/app</url> <backup_url></backup_url> <stream>DINSTREAM</stream> </rtmp> </output> <metadata> <entry> <key>author</key> <value></value> </entry> <entry> <key>copyright</key> <value></value> </entry> <entry> <key>description</key> <value></value> </entry> <entry> <key>keywords</key> <value></value> </entry> <entry> <key>rating</key> <value></value> </entry> <entry> <key>title</key> <value></value> </entry> </metadata> <log> <level>100</level> <directory>C:\Users\Administrator\Videos</directory> </log> </flashmedialiveencoder_profile> Lagre filen som .xml Lag et nytt tekstdokument og skriv dette @echo off :10 "C:\Program Files (x86)\Adobe\Flash Media Live Encoder 3.2\FMLECmd.exe" /p "C:\stream.xml" pause goto 10 Lagre som .bat. Forandre pathen til hvor du lagret xml filen. Dette sparer pcen for mye ressursser når du streamer. Enjoy! Share this post Link to post Share on other sites
Xomp 0 Report post Posted September 18, 2011 Får beskjed (når jeg kjører bat-fila) at "The file selected is not a valid Flash Media Live Encoder profile". Kjører forøvrig på en 14" laptop-skjerm! <?xml version="1.0" encoding="UTF-16"?> <flashmedialiveencoder_profile> <preset> <name>Custom</name> <description></description> </preset> <capture> <video> <device>VHScrCap</device> <crossbar_input>0</crossbar_input> <frame_rate>24.00</frame_rate> <size> <width>1366</width> <height>768</height> </size> </video> <audio> <device>"What U Hear" (Creative SB X-Fi</device> <crossbar_input>0</crossbar_input> <sample_rate>44100</sample_rate> <channels>2</channels> <input_volume>90</input_volume> </audio> </capture> <encode> <video> <format>H.264</format> <datarate>2000;</datarate> <outputsize>854x480;</outputsize> <advanced> <profile>Main</profile> <level>5.1</level> <keyframe_frequency>10 Seconds</keyframe_frequency> </advanced> <autoadjust> <enable>false</enable> <maxbuffersize>1</maxbuffersize> <dropframes> <enable>false</enable> </dropframes> <degradequality> <enable>true</enable> <minvideobitrate>100</minvideobitrate> <preservepfq>false</preservepfq> </degradequality> </autoadjust> </video> <audio> <format>MP3</format> <datarate>192</datarate> </audio> </encode> <restartinterval> <days></days> <hours></hours> <minutes></minutes> </restartinterval> <reconnectinterval> <attempts></attempts> <interval></interval> </reconnectinterval> <output> <rtmp> <url>rtmp://live.justin.tv/app</url> <backup_url></backup_url> <stream>STREAMKEY</stream> </rtmp> </output> <metadata> <entry> <key>author</key> <value></value> </entry> <entry> <key>copyright</key> <value></value> </entry> <entry> <key>description</key> <value></value> </entry> <entry> <key>keywords</key> <value></value> </entry> <entry> <key>rating</key> <value></value> </entry> <entry> <key>title</key> <value></value> </entry> </metadata> <log> <level>100</level> <directory>C:\Users\Administrator\Videos</directory> </log> </flashmedialiveencoder_profile> Bruker du FME 3.2 eller 2.5 (eller en annen versjon)? Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted September 18, 2011 Nyeste 3.2 ja. Sikker på at filen heter .xml og ikke .xml.txt Share this post Link to post Share on other sites
Xomp 0 Report post Posted September 18, 2011 Hadde ikke vært ulikt meg! Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted September 18, 2011 ah seff du må sette inn stream keyen din som du får fra sida du streamer fra. Ser slik ut: <output> <rtmp> <url>rtmp://live.justin.tv/app</url> <backup_url></backup_url> <stream>live_nummer</stream> </rtmp> Share this post Link to post Share on other sites
Xomp 0 Report post Posted September 18, 2011 Har lagt inn stream-key fra justin.tv. Koden i .xml-fila er prikk lik den jeg limte inn for et par poster siden, minus at jeg har fjernet stream-keyen fra allment skue. Bare for å dobbelsjekke; spiller det noen rolle hvilken rekkefølge jeg starter programmene (FME, VHScrCap og .bat-fila) i? Har strengt tatt prøvd det meste av forskjellige rekkefølger. Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted September 18, 2011 Trenger ikke å starte FME, den skal starte når du fyrer igang batch fila. VHrscap aktiveres av FME. Så du trenger ingen programmer opp annet enn batch filen. Recorda hele oppsettet her og markerte det som du må passe på: http://www.twitch.tv/avean/b/295387602 Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted September 18, 2011 Nå bør du bytte streamkey Avean ellers kan hvem som helst streame på din konto Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted September 18, 2011 bryr meg ikke hehe. Hvis noen vil absolutt streame på kanalen min så værsågod. Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted September 18, 2011 hehe. husker engang jeg skulle se GSL og da var det noen som hijack'a streamen med porr Share this post Link to post Share on other sites
Xomp 0 Report post Posted September 18, 2011 Får samme feilmelding når jeg kjører med en .xml-film som er identisk med din. Forresten, når jeg lagrer .xml-fila har jeg mulighet til å endre koding. Foreløpig står den på ANSI. Kan velge bl.a. UTF-8 (men ikke 16). Relevant? Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted September 18, 2011 Nei ANSI er bra. Da vet jeg ikke Skulle tro det hadde noe med keyen, at den er feil. Prøv å start FME og last opp profilen der, altså xml filen. Validation fail bruker å bety at keyen er feil. Du kan jo laste ned en xml fil fra justin.tv (hvis det er det du bruker) under kontoen din. Share this post Link to post Share on other sites
Xomp 0 Report post Posted September 18, 2011 Okey, etter litt frem og tilbake får jeg nå beskjed om at "Video frame size 1366x768 is not supported by video devices" i cmd. Dette skjer samme hvilken verdi jeg setter inn. Har prøvd din oppløsning, default-oppløsningen i .xml-fila jeg lastet ned fra jtv og min oppløsning (1366x768). Kan det være at skjermen min (som tydelig vis har en veldig rar oppløsning) spiller meg et puss slik at jeg rett og slett ikke KAN streame? Edit: 1024x768 ser ut til å fungere, men da mister jeg jo selvfølgelig en god bit av skjermen... Edit2: Alle default-oppløsningene i FME fungerer når jeg stapper dem inn i .xml-fila, så da er jeg jo like langt Share this post Link to post Share on other sites
Xomp 0 Report post Posted September 18, 2011 10 timer med trøbling senere funker det sånn nogen lunde, må bare finne ut hva slags bitrate som funker optimalt! Takk Avean! Share this post Link to post Share on other sites