Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Jackal.no

Diablo 3

Recommended Posts

Hva "tjener" man mest på av å ha mye gold find eller magic find? Jeg har hatt førstenevnte en stund og samler sammen en god del cash.

Finner sjeldent/aldri god gear til meg selv, og ender meg å selge mer eller mindre alt til vendor. Kun det som er verdt over 2k vurderer jeg å selge i AH. Men jeg ser jo at det ligger verdier i dette også, spesielt dersom jeg får den en god del høyere. Ka du tru?

Fant forresten Set Piece her om dagen. Venter med å få lagt det ut på AH fordi den jævla tjenesten har vært nede i flere dager nå (:angryfjes arg:). Satser på å få ~1 mill for den, selv om den ikke har spesielt gode stats. De jeg snakket random med i går kveld sa at de vanligvis går for en del penger, selv om de ikke av den fantastiske sorten.

æ treng pæng damnit.

edit: page 8, woop woop.

Husk at det er ikke alltid hvor mye verdi itemet har hos vendor, som teller, da..

All resist, + en random stat, og vit(Sett at alle har høye verdier), går for en god del på AH.

Du kan også selge gems, om du orker å lage, og/eller har oppskriftene for å lage..

Sant nok Fan, men problemet mitt nå er at itemsene jeg finner er såpass dårlige at det ikke har noen hensikt å selge dem i AH. Jeg har prøvd med noe, men enten tjener jeg 2k på dem, eller så blir de ikke solgt i det hele tatt.

Så jeg lurer på om jeg lang sikt vinner mer på å booste magic find og selge en del til vendor, men også de beste til AH, eller bare fortsette med en god del gold find?

Jeg tjener mest på magic find, sett at alle items som har høyere item-level enn 61, og suger, burde disenchantes, for så å selge mats'a på AH..

F.eks: Blå items, gir deg Exquisite essence, og den er verdt ca 1k på AH.

Samt,du har mulighet for å så Siren's Tear - Og den der legendary saken, når du smadrer gule items.

Spørs også hvor du farmer hen.. Hvilken act er det du koser deg på?

Edit: Heter vel kanskje "Salvage" her..

Edited by Fanjay

Jeg looker dessverre i act I fortsatt, grunnet lite penger og crappy items. Farmer riktignok Butcher veldig greit, så det er ikke noe stress.

De jævlene som kaster bomber på deg i act II (samt de forpulte biene som driter barn på deg) eier dritten ut av meg. å møte elites/rares med disse er umulig.

Tror jeg bare har kommet til q2 der, etter en milliard i utgifter på repair :(

Edited by OptimusCrime

Kom til act 4 inf før jeg fant ut hvor kjedelig det spillet her ble etterhvert. Prøver nå å selge alt jeg på min wiz for rundt 300 euro.. greit at man kan få noe igjen når man slutter hvertfall :)

Act 2 er da ikke så ille, Optimus! Dog, kommer an på hva du spiller, og hva du har for stats.. Ville vel vært bedre å spille med noen, hvertfall noen som kan tanke litt?

Dog det er ikke så ille å farme alle elite-packs i den første acten heller. Men selv foretrekker jeg å grinde nummer 2, sett at jeg er heldigere med antall elite mobs jeg finner der - Og det er vel generelt flere elite-packs der totalt antar jeg..

Du får bare si fra om du trenger en hjelpende hånd!

Men jeg anbefaler enten å anskaffe litt magic find gear, eller komme deg til act 2... Dropper flere bedre items der, hvertfall for meg.

Snart ferdig med act2 nå da, så det kommer seg :)

Og jeg farmer relativt greit nå, så det blir noe cash.

Men new question for you. Jeg prøver å få høyere DPS her. Sitter med kun 26k og skulle gjerne hatt minst 30k før jeg går videre til act3. Tidligere har jeg samlet en million Int (kjører Wiz), men dette ga svært lite DPS-økning. Jeg ser jeg har mer Int enn andre har Str eller Dex og samtlige har høyere DPS enn meg. Jeg har derfor "skjønt" at attack speed og crit dmg/chance har mer å si enn selve Int-verdien.

Jeg lurer på hva som gir meg størst økning i DPS; attack speed+, crit dmg+ eller crit chance+? Er dette innlysende, eller vant jeg nettopp årets spørsmål?

Det er noe dritt at man ikke kan forhåndsvise attack-verdier i AH :(

Attack speed er fortsatt mer verdt enn crit dmg/chance. Nerfen gikk kun ut på å redusere mengden attack speed på items.

Her er det bare utrolig lite som skjer eller? Jeg har nyss skaffet meg D3

Etter så mange timer med D2 som jeg har tilbakelagt så skal du være bombesikker på at jeg kommer til å være pålogget D3 en del..

Add meg gjerne Zaxo#2576

Her er det bare utrolig lite som skjer eller? Jeg har nyss skaffet meg D3

Etter så mange timer med D2 som jeg har tilbakelagt så skal du være bombesikker på at jeg kommer til å være pålogget D3 en del..

Add meg gjerne Zaxo#2576

Keen på å spille litt selv. Har bare spilt litt siden de nye levlene etter 60 kom ut.

Hvordan syntes du spillet er da? Jævla synd det er så få som spiller det. De første ukene var det jo flere tusen som spilte de forskjellige questene, men nå ser jeg vanligvis 10-20 spillere.

du er alltid så sent ute med å prøve spill, Zaxo.... :p

Er lei av D3,,, :p

Spilte D2 i flere år.. Sist gang er faktisk ikke så himla lenge siden :p

Nuvel, jeg er gira på D3 uansett.. Skal gjennom samtlige klasser og denne gangen blir det hakket lettere å teste ut forskjellige builds heldigvis.

Torchlight2 > Diablo3. Test det Zaxo :)

Har Torchlight.. Og ble ikke superimponert over det.. Litt for tegneserieaktig (og D3 er ikke? :p) Men vil du si 2'ern er langt bedre?

Da var jeg i havn med normal i det minste.. Tar litt tid når man skal høre på samtlige konversasjoner :)

Som ventet var det pokker så vanskelig i nightmare i forhold, spesielt om man ikke grinder bittelitt for å få bedre items og mer xp.. nuvel.. Da blir det party-up med andre håper jeg. Skal ikke opp mange lvls, eller endre særlig på items, før det går glatt igjen.. Nightmare D2 var i det minste ikke særlig problematisk om man bare brukte rett gear.

Det meste er walkover frem til Act2 Inferno - kan være litt vanskeligere før om du har hatt uflaks med drops/ikke kjøpt noe på AH.

Ikke sant.. det er ikke mye som behøver å gjøres mer korrekt for å få ting til å gli tidlig.

AH har jeg ikke vært innom nei.. Jeg ønsket å se om jeg kunne bruke crafting til å skaffe items.. Fungerer sånn passe bare.

Anbefaler å bruke AH for å få best mulig items - billigst mulig. Er jo random chance på crafta items også :p

Jeg gambla mye i D2, men det gikk jo aldri lenger enn gjennom normal.. Så måtte man grinde etter items. Jeg hadde håpet at crafting i D3 kunne gi hakket bedre gear, men det er mulig jeg tar feil.

Random er det ja, men er jo bare å crafta mange nok ganger ;)

Men greit, AH er sikkertnok vel så greit å bruke.

jeg tester ut litt forskjellig, monk, wiz og barb er på vei nå. lengste er vel wiz på lvl 34, act 2 nightmare.

Tar lang tid da.. :p

Men går bedre nå enn i begynnelsen i det minste, knirkefritt for wizardn foreløpig.

Har en char i hver klasse nightmare/hell. Lurer på om jeg skal begynne med dette igjen, har ikke rørt det på et halvt år minst. Bare til å si ifra hvis du har lyst til å ha noen å løpe gjennom de greiene med.

Hvor langt er du kommet nå da zaxo?

Må bare bli ferdig med oppgaven så blir jeg med på en del sene kvelder ;)

Savner å spille med deg pus. Du har ikke lyst til å fyre opp D3+Mumble en dag og kjempe litt på Inf a? :D

Hvor langt er du kommet nå da zaxo?

Må bare bli ferdig med oppgaven så blir jeg med på en del sene kvelder ;)

Savner å spille med deg pus. Du har ikke lyst til å fyre opp D3+Mumble en dag og kjempe litt på Inf a? :D

Skal bare få unnagjort veiledningstime på tirsdagen, så skal jeg ta meg fri fra studiene et par tre kvelder ;)