Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
scavenger

debatt om hvordan øke forumaktivitet

Recommended Posts

Er likevel greit at man kvalitetsikrer burnsene sine en smule da, maxi f.eks har vel prøvd over 5000 ganger å burne folk her, og har fremdeles ikke lykkes med annet enn å virke som en usannsynlig lite morsom fyr som desperat prøver å være like kul som helten sin scavenger.

Herregud, roid-rage :)

Scav er ikke bare min helt, men også min bror. Så lenge han er høyere opp enn meg i akademia vil han forbli flinkere.

Dette har vært diskutert siden tidenes morgen, og jeg mener det er pga en kombinasjon av streng moderering, sponsorer og færre spillere at det har blitt som det har blitt.

Sponsormidlene skal jo inn, og da må det holdes en viss standard i forhold til b.la. mobbing(et flytende begrep online imo.) Tviler på at Lyse ville vært forbundet med bf.no hvis de fikk hendvendelser fra foreldre om at barnet deres var blitt utskjelt, blitt kalt homo/rasstapp/mongo o.l.

Men slik er det nå en gang. Grunnen til at gamle hellfragger blir nevnt i tide og utide er det også en grunn til. Det var et herlig morsomt nettsamfunn, der det var prison-rules, og man måtte kjempe for aksept og innpass. Ingenting ble gitt ved dørene, og man måtte fylle ørene med mye dritt før man ble godtatt blandt gamlekara. Jeg vil kalle dette natural selection. Forumet var, som Ghad har vært inne på, en "levende organisme" brukerene styrte selv hva slags nettsamfunn de ville ha. Stort sett alt var lov. Var du et narsisistisk svin, og i tillegg dum nok til å vise det, så ble det labelen din, og anseniteten din ble således i stort sett hver eneste tråd du postet i. Var du derimot et narsisistisk svin som kunne ordlegge deg på et morsomt og tidvis elegant sett så kunne du bli helt på nett.

Nå var riktignok ikke dette et anarki, siden hf på den tiden var et knøttesamfunn der servere var satt opp og driftet av noen få individer på dugnad. Men terskelen for å gripe inn var rimelig høy. Så det var mer som et hyggelig diktatur :)

Denne tråden viser en god del eksempler på dette:

http://www.battlefield.no/forum/index.php?...=47873&st=0

Jeg joinet vel hf-samfunnet som 15åring, over 11år siden og måtte tåle rimelig røff behandling fra gamlegutta, men det var uten tvil det artigste forumet noensinne. Absurde mennesker som var der, en vill miks av streitinger som skulle pirke på alt, troll og folk uten seksuelle hemninger. Hvilkensomhelst tråd kunne spinne ut til å handle om noe helt annet, og ingen stengte pga "off-topic", man ventet heller for å se om det spora inn igjen, og gjorde det ikke det, so what? Det var morsomt, og det gjorde at folk ble værende. Seriøsitet tar bort det morsomme. Strenge regler tar bort det spontane.

Såeh. Jeg skylder på kapitalismen.

..men liker bf.no veldig godt for det om ;)

Blir helt feil å sette gamle Hellfragger opp mot Battlefield.no.

HF var et lite countrstrike-community som ble drevet pretty much som en tomannsoperasjon (1,5 manns operasjon) (Tor og Strahd) med noen hangarounds, og hadde ikke noen ambisjon om å være noe mer enn den virtuelle versjonen av "Cheers" fra Helvete.

Battlefield.no siktet alltid mot å være mye større, mye mer mainstream, og med et stort spekter av aktiviteter som kun etter ganske kort tid krevde tilgang på ressurser fra kommersielle partnere, det være seg båndbredde eller servere.

Dette betyr umiddelbart at på bf gjorde vi fra første stund det helt klart at moderering og listen for hva som var akseptabelt lå på et totalt forskjellig nivå. Det ble også gjort en stor innsats for å aktivt rekruttere medlemmer fra alle kanter av Battlefield-miljøet, mens for Hellfragger ville noe sånt vært helt utenkelig.

Den eneste grunnen til at så mange av medlemmene fra HF fulgte med over til BF var fordi HF kollapset fordi Tor og Strahd mistet interessen, akkurat mens bf.no ble startet opp av en gruppe av oss som hang på HF. BF.no har derimot overlevd gjennom mange år og store utskiftninger av staben. Betyr det at forumet her var mindre edgy enn HF? Selvfølgelig. Men det betydde til gjengjeld at som gamingcommunity var bf.no på toppen av kurven for noen år siden flere divisjoner over hva hf noensinne var.

Jeg henger bare på ett forum.

Har vært innom flere, men bf.no er det eneste jeg fremdeles leser, og det er det en grunn til. Ingen grunn til å svartmale; bf.no er fremdeles uten tvil Norges beste forum for spillinteresserte. Litt av grunnen til at jeg holder meg her, er nivået av seriøsitet (iblandet mer eller mindre saklig humor). Hvis jeg vil høre om genitalier, kan jeg finne meg et annet forum.

Enig med Ghad her. Synes aktiviteten øker mer og mer for tiden. Det redaksjonelle innholdet begynner også å forbedre seg smile.png

Jeg joinet vel hf-samfunnet som 15åring, over 11år siden og måtte tåle rimelig røff behandling fra gamlegutta, men det var uten tvil det artigste forumet noensinne. Absurde mennesker som var der, en vill miks av streitinger som skulle pirke på alt, troll og folk uten seksuelle hemninger. Hvilkensomhelst tråd kunne spinne ut til å handle om noe helt annet, og ingen stengte pga "off-topic", man ventet heller for å se om det spora inn igjen, og gjorde det ikke det, so what? Det var morsomt, og det gjorde at folk ble værende. Seriøsitet tar bort det morsomme. Strenge regler tar bort det spontane.

Ditto. Men så var jeg 15 også, så stor fare for at alt som var "crazy" og "absurd" og fantastisk kanskje ikke var så fantastisk.

Aktiviteten synker jo fordi facebook er mye hippere. Hvorfor ikke lage gruppe og henge der istedet? =)

Ditto. Men så var jeg 15 også, så stor fare for at alt som var "crazy" og "absurd" og fantastisk kanskje ikke var så fantastisk.

Aktiviteten synker jo fordi facebook er mye hippere. Hvorfor ikke lage gruppe og henge der istedet? =)

Vi har gruppe der...

http://www.facebook.com/Battlefield.no

Kan vi ikke unbanne alle de gamle traverne som tross spenstige uttalelser egentlig gjorde livet på forumet artigere?? Jeg mener Strandis, King Kenny osv :lol: Og også re-invitere en del inaktive men tidligere (mis-)brukere via mail?

Kan vi ikke unbanne alle de gamle traverne som tross spenstige uttalelser egentlig gjorde livet på forumet artigere?? Jeg mener Strandis, King Kenny osv :lol: Og også re-invitere en del inaktive men tidligere (mis-)brukere via mail?

Ah, husker jeg skrev søknad om å bli unbannet i forbindelse med BC2 og BF3 :lol:

Er det noen som husker Strandis sin "Se hva jeg spiste til middag - pølse"- topic? Hvis den hadde satt standarden for humor og kvalitetstråder på generelt, hadde jeg lest hver dag. Nå sjekker jeg bare såvidt innom Starcraft og Kulturforumene en gang i uka, mye på grunn av at de fleste som postet fete ting (og kule burns) enten har stukket eller blitt bannet.

Jeg fikk forresten jævlig mye tyn da jeg lagde meg bruker her, iom at jeg ikke rakk å bli med i den kule gjengen som spilte battlefield 1942 fra release. Tok ikke særlig skade av det. Folk har blitt for veike, og tåler ikke litt verbal deng. Det har gått inflasjon i hva som er mobbing, og det er umulig å burne noen lengre.

Er det noen som husker Strandis sin "Se hva jeg spiste til middag - pølse"- topic? Hvis den hadde satt standarden for humor og kvalitetstråder på generelt, hadde jeg lest hver dag. Nå sjekker jeg bare såvidt innom Starcraft og Kulturforumene en gang i uka, mye på grunn av at de fleste som postet fete ting (og kule burns) enten har stukket eller blitt bannet.

Jeg fikk forresten jævlig mye tyn da jeg lagde meg bruker her, iom at jeg ikke rakk å bli med i den kule gjengen som spilte battlefield 1942 fra release. Tok ikke særlig skade av det. Folk har blitt for veike, og tåler ikke litt verbal deng. Det har gått inflasjon i hva som er mobbing, og det er umulig å burne noen lengre.

idiot.

En god del av de kara var tøff i trynet, veik i balla. Når man ikke bøyde av for burnsene så ble de fornærmet og begynte å stikke av. Typisk egentlig for den type folk

Care

En god del av de kara var tøff i trynet, veik i balla. Når man ikke bøyde av for burnsene så ble de fornærmet og begynte å stikke av. Typisk egentlig for den type folk

Det var absolutt ikke det som skjedde. De fleste ble bannet, en etter en.

haha, det er faktisk et jævlig godt poeng. Tviler ikke på at det stemmer, kanskje vi bare var en gjeng 15åringer som ville være kule, og barnslige 30+ ere som nekta og vokse opp? :thumbsup:

Det er en "page".

Men kjipt at alt er navn på facebook da, og man ikke kan bruke nick. Det er sant.

Tør du ikke stå for det du skriver om ditt fulle navn står forran i stedet for nicket ditt? :thumbsup:

Jo men jeg vet da faen hva alle her heter. Må jo lære alle navnene på nytt da.

Er dessuten ikke forumcount på facebook, som jo er 40% av grunnen til de fleste poster her uansett.

ja de får man virkelig si. Tatt seg opp i det siste noe brutalt.