Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Teddeh

kjøpt ny SSD disk, hvordan konfigurere bios/diskene

Recommended Posts

Ok har akkurat gått til anskaffelse av følgende ssd; komplett

Fra før av har jeg to standard WD 500 GB disker hvor en er master og en slave. Spm mitt er om jeg trenger å hensynta dette når jeg skal plugge inn ssd'n? Er jo ingen jumpere på den. Jeg vil at denne skal være "primary" da jeg skal ha OS, samt de mest spillte spillene mine der.

på forhånd takk for hjelpa fra en som ikke helt henger med på utviklinga lenger :blink:

Hvis alle diskene bruker SATA (de tynne kablene du kobler til hovedkort) så vil (skal) systemet selv se hvilken av diskene som har OS på seg og den blir da Primary.

Bruker de andre to diskene IDE-kabel så må du nok flytte jumperne på dem begge til slave, men der er jeg ikke akkurat 100% sikker :blink:

Hvis alle diskene bruker SATA (de tynne kablene du kobler til hovedkort) så vil (skal) systemet selv se hvilken av diskene som har OS på seg og den blir da Primary.

Bruker de andre to diskene IDE-kabel så må du nok flytte jumperne på dem begge til slave, men der er jeg ikke akkurat 100% sikker :blink:

ja begge de andre diskene bruker SATA (ingen store stygge IDE kabler i mitt kabinett :blink: )

Ok men da kobler jeg bare til, legger inn os på ssd'n, så formaterer jeg gamle disken med gamle os så skal det være i boks??

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...