Sign in to follow this  
Vafflus_Slappis

Terror i "trygge" Norge?

Recommended Posts

Fy faen kor tragisk en jævla retard du e gwaihir.

Fordi jeg ikke har sympati med det mest ondskapsfulle mennesket Norge har produsert ?

Svaret ditt snakker for seg selv. Du virker akkurat like kald og bitter som breivik selv.

Nå har Pazuzu moderert deg en gang Campy.

I det minst prøv å innrette deg etter hva som blir sagt av moderatorer.

Med det sagt: Ro ned personangrep i denne tråden. Folk som ikke klarer å argumentere sak i stedet for person vil bli moderert. Derfor skjuler jeg også innlegget til Campy.

Jeg bare påpeker det jeg anser som en slående likhet. Det er saklig. Jeg svarer på spørsmålet til Gwaihir og det er ikke et personangrep.

Fy faen kor tragisk en jævla retard du e gwaihir.

Fordi jeg ikke har sympati med det mest ondskapsfulle mennesket Norge har produsert ?

Svaret ditt snakker for seg selv. Du virker akkurat like kald og bitter som breivik selv.

wtf?!!

Jeg skjønner ikke hvorfor folk reagerer på det jeg skriver. Hatet, bitterheten og empatiløsheten som Gwaihir viser er akkurat den samme som, tatt til det ekstreme, gjorde det mulig for Breivik å gjøre det han gjorde. Jeg velger derfor å konfrontere Gwaihir med dette direkte.

Jeg er forøvrig enig med Sektleder og Torres.

Ja er vel forferdelig at folk ikke har sympati og hater en person som har drept 77 personer. Jeg vil heller flippe den mynten du spinner nå, hvordan kan du sitte her og ha empati og IKKE hate en person som har drept 77 personer ? Keyboard warriors på sitt beste. Tror jeg må holde meg unna forum for å ikke bli en del av galskapen ....... blir irritert over hva enkelte klarer å skrive. Gwaihir er vel den eneste normale blant dere.

Sympati og empati er ikke det samme. Og nei jeg klarer ikke å hate breivik. han er tragisk

(...) hvordan kan du sitte her og ha empati og IKKE hate en person som har drept 77 personer ? Keyboard warriors på sitt beste. Tror jeg må holde meg unna forum for å ikke bli en del av galskapen ....... blir irritert over hva enkelte klarer å skrive. Gwaihir er vel den eneste normale blant dere.

Jeg ofrer ikke en kalori på å hate Breivik, hvorfor skulle jeg det? Det er sykt det han har gjort, men utover at jeg må bruke spade for å bla meg forbi alle nyhetene om han så skal han ikke frarøve meg et kalori ekstra i hverdagen. Han er som campy sier tragisk, et fascinerende stilstudie i hvor nutcase et menneske kan bli, men det å sitte på et forum og CAPSLOCKE hatet sitt til han... hvem er keyboard warriors her sa du?

Den enes terrorist er den andres frihetskjemper, det er vel sånn han ønsker å bli sett på.

Sensuren er helt latterlig. Som vafflus sier: Det siteres akkurat nå LIVE, ord for ord. Hadde jo ikke gjort noe som helst å ha lyd og bilde.

Sensur er så :dry:

ikke undervurder effekten av syn og hørsel.. det er noe med pakken her som gjør at jeg er veldig glad for at ikke dette sendes direkte ut i alle tv-er i landet. Ikke alle er like robuste som deg.

når det kommer til spm om han er gal - seff er han det. Han har blitt påvist en rekke psykiske lidelser, diskusjonen er omkring hvorvidt han var psykotisk, det er noe helt annet.

Sist men ikke minst er det ingen fasit på hvordan man skal reagere på en sak som denne, noen blir numne, andre blir rasende, mens noen garantert får sympati for han. Sånn er det, det er ikke noe å krangle om.

Det jeg tror folk reagerer på er denne enorme "holier than thou"-holdningen en del fremviser når de forholder seg utrolig teoretisk og kjølig til den verste hendelsen i Norge siden krigen.

"Jeg er et så mye bedre menneske enn dere at jeg ikke engang kan fatte at dere viser aggresjon mot denne stakkaren som tilfeldigvis havnet i den situasjonen at han drepte 77 uskyldige mennesker."

Alltid deilig å plassere seg selv i den moralske høyborg.

Som qed sier, folk vil alltid ha forskjellige måter å reagere på en så ekstrem sak som vi snakker om her.

Blir en ille dag i morgen, vurderer sterkt å ha nyhetsstopp inntil de oppsummerer på kvelden. (ikke at jeg tror jeg klarer det men.)

• Like 1

Merker at jeg ikke klarer å bry meg så veldig om denne saken i heletatt. For meg blir det omtrent det samme som randome terroraksjoner rundt om i verden. Om noe skjer i London eller i Oslo utgjør ikke så stor forskjell for min del. Breivik derimot er jo en interessant karakter det er spennende å få mer informasjon om.

Hvis vi hadde brukt brøkdelen av energien vi gir brevik i hat på å hjelpe folk andre steder i verden så kunne vi gjort mye bra.

Problemet her er jo at folk ser det så svart/hvit at man blir en sympatisør med Breivik bare man sier at det finnes mye i den mannen man kan synes synd på. Jeg avskyr jo handlingene like mye som de aller fleste her, og det passer meg bra at han mye trolig aldri vil slippe ut i frihet igjen, men tortur, dødsstraff og alt mulig av slikt byr meg imot. Breivik er en tragisk mann med et tragisk liv, der mye har skjedd som har bringet han der han er nå. At det kan gå så galt med et menneske som så gjør en såppass grov handling som han nå skal måtte leve med resten av sitt liv (for jeg tror han kommer til å få en "Oh...faen har jeg gjort"-opplevelse utover åra), det er det jeg finner trist og derfor finner sympati. Og ja jeg har selvfølgelig større sympati med ofrene enn med han, de har mistet noen de er glade i for alltid. Det finnes ingenting verre enn det.

Men et liv er et liv og det å kaldkvele Breivik bringer verken ofrene tilbake eller stiller noen sorg og savn, eneste noe slikt tilfører er en svekket rettsstat og sammenligningen med land vi selv liker å peke fingeren mot.

In other news, det er trist å se at media nok en gang går etter spill for å finne lettvinte sensasjonsnyheter. La oss plent ignorere all våpentreninger på skytebaner og lignende, HAN SPILTE WORLD OF WARCRAFT OG COD!!!!!!!! Jeg håper bare at retten ikke påvirkes av det der.

Før hadde jeg nok ikke brydd meg så mye men nå som jeg har unger selv så må jeg si at jeg bryr meg mye mer. Hat er feil ord men hele saken skremmer og ryster meg. Det knyter seg i brystet når jeg ser den feige massemorderen. At det finns slike folk som ham her i norge som er kapable til å drepe en haug med ungdommer hadde jeg ikke i min villeste fantasi trodd. Det viktigste for meg er han blir sperret inne resten av livet med ett minimum av kommunikasjon med omverdenen. Rettsaken er ett stort sirkus :(

Sussebass, du må jo ofre litt kalorier da , mannen er jo djevelen selv !

Sorry, bare fordi han er lokal betyr ikke det at han får noen status som "djevelen selv" i min bok. Det florerer av slike gærninger rundt oss, Gwaihir, og jeg nekter å bruke krefter på å hate når jeg heller kan bruke det på positive ting.

Det jeg tror folk reagerer på er denne enorme "holier than thou"-holdningen en del fremviser når de forholder seg utrolig teoretisk og kjølig til den verste hendelsen i Norge siden krigen.

"Jeg er et så mye bedre menneske enn dere at jeg ikke engang kan fatte at dere viser aggresjon mot denne stakkaren som tilfeldigvis havnet i den situasjonen at han drepte 77 uskyldige mennesker."

Alltid deilig å plassere seg selv i den moralske høyborg.

Som qed sier, folk vil alltid ha forskjellige måter å reagere på en så ekstrem sak som vi snakker om her.

Blir en ille dag i morgen, vurderer sterkt å ha nyhetsstopp inntil de oppsummerer på kvelden. (ikke at jeg tror jeg klarer det men.)

Hva er holier than thou med å si at hey, samfunnet skapte breivik, det er ikke vits å hate han? Det er fakta. Om folk velger å ta seg nær av det så greit. Det er forøvrig tilsvarende, om ikke mer holier than thou å si "Har dere ikke følelser ???? HAN DREPTE Så MANGE HAN ER ET MONSTER". Hvordan er det vi sier mer "moralsk høyborg" enn det dere sier? Vi sier det jo bare som det er, det må jo være lov uten at folk begynner å bable om at vi prøver å plassere oss selv i en moralsk høyborg.

Før hadde jeg nok ikke brydd meg så mye men nå som jeg har unger selv så må jeg si at jeg bryr meg mye mer. Hat er feil ord men hele saken skremmer og ryster meg. Det knyter seg i brystet når jeg ser den feige massemorderen. At det finns slike folk som ham her i norge som er kapable til å drepe en haug med ungdommer hadde jeg ikke i min villeste fantasi trodd. Det viktigste for meg er han blir sperret inne resten av livet med ett minimum av kommunikasjon med omverdenen. Rettsaken er ett stort sirkus :(

Enig. Mener rettsaken er en stor vits, og alle vet hva som kommer til å skje.

ABB blir dømt til å sitte bak lås og slå resten av livet (Om Gud vil!), og ABB anker saken på stedet da han erkjenner handlingene, men nekter straffeskyld.

Ny runde samme resultat...

Ergo, det blir neppe slutt med det første, ABB kommer vi til å både se og høre flere ganger, enten vi vil eller ikke....

Hva er holier than thou med å si at hey, samfunnet skapte breivik, det er ikke vits å hate han? Det er fakta.

Nr 1, den type lidelser han har forklares ca 60% av gener i arvelighetsforskning, samfunnet kan trigge noe latent, men det er ikke samfunnet som skaper alle gærninger (les: det trenger ikke å være noe galt i samfunnet pga dette). Videre, det er et utall gærninger med mye værre lidelser og psykoser der ute som aldri gjør en flue fortred fordi de oppsøker hjelp eller avstår fra å leve ut sine fantasier. Du kan ikke si at alle handlinger og alle meninger i et folk er samfunnet sin skyld, man har alltid valg og mange benytter seg av det. Det er det samme som med pedofile overgripere, man har forsket mye på det og de VET at det de gjør er galt, og de fleste avstår fra å følge sine planer. Noen går over grensen, og disse har et ansvar for sine valg.

Så lenge retten ikke finner han psykotisk så er det jo nettopp slik at HAN regnes som ANSVARLIG fordi han har vært ved sine fulle fem, vurdert situasjonen bevisst, og valgt sine handligner med overlegg. Det er jo nettopp denne type spm som avgjøres av tilregnelighetspørsmålet, det er samfunnets ansvar hvis han var psykotisk, hvis ikke er det hans ansvar.

Du kan mer enn gjerne si at det er unødvendig energi å hate han, at man burde være mer rasjonell i reaksjonsmønstre etc, det er da din mening om hvordan mennesker skal reagere emosjonellt. Men, du får ikke frata han all skyld, med mindre han dømmes som utilregnelig. Fram til det punkt har faktisk folk med mye mer peiling enn deg kommet fram til at han var ansvarlig og et produkt av egne meninger og handlinger.

Hva er holier than thou med å si at hey, samfunnet skapte breivik, det er ikke vits å hate han? Det er fakta.

Nr 1, den type lidelser han har forklares ca 60% av gener i arvelighetsforskning, samfunnet kan trigge noe latent, men det er ikke samfunnet som skaper alle gærninger (les: det trenger ikke å være noe galt i samfunnet pga dette). Videre, det er et utall gærninger med mye værre lidelser og psykoser der ute som aldri gjør en flue fortred fordi de oppsøker hjelp eller avstår fra å leve ut sine fantasier. Du kan ikke si at alle handlinger og alle meninger i et folk er samfunnet sin skyld, man har alltid valg og mange benytter seg av det. Det er det samme som med pedofile overgripere, man har forsket mye på det og de VET at det de gjør er galt, og de fleste avstår fra å følge sine planer. Noen går over grensen, og disse har et ansvar for sine valg.

Så lenge retten ikke finner han psykotisk så er det jo nettopp slik at HAN regnes som ANSVARLIG fordi han har vært ved sine fulle fem, vurdert situasjonen bevisst, og valgt sine handligner med overlegg. Det er jo nettopp denne type spm som avgjøres av tilregnelighetspørsmålet, det er samfunnets ansvar hvis han var psykotisk, hvis ikke er det hans ansvar.

Du kan mer enn gjerne si at det er unødvendig energi å hate han, at man burde være mer rasjonell i reaksjonsmønstre etc, det er da din mening om hvordan mennesker skal reagere emosjonellt. Men, du får ikke frata han all skyld, med mindre han dømmes som utilregnelig. Fram til det punkt har faktisk folk med mye mer peiling enn deg kommet fram til at han var ansvarlig og et produkt av egne meninger og handlinger.

Handlingene våre er ganske sterkt knyttet til personen vi er. Personen vi er er et resultat av gener og samfunn. En pedofil som velger å gjennomføre angrep gjør det pga personen han er. Vi har valg, og folk må stilles til ansvar for det de har gjort, akkurat som ABB blir. Virker som du tror jeg mener at han skal frifinnes eller noe, men jeg prøver da altså ikke frata han noe ansvar. Fyren må stenges inne for resten av livet sitt. Men er det så vanskelig å se at denne mannen er som han er pga ting som har skjedd tidligere i livet? Og at valgene han gjorde kommer av personen han er, og verdenssynet han har?

Hadde jeg hatt samme forsvridde verdenssyn som ABB, og følt at dette med kulturmarxisme blabla var en så enormt viktig sak, og kommet til konklusjonen at å drepe masse barn på Utøya var beste måten å fremme både saken samt framstå som en helt - Ja da hadde jeg vel gjort det også. Jeg er jo spinne fette gal i utgangspunktet om jeg sitter med slike tanker.

Er jeg gal eller gir dette mening?

edit: For å svare på det første du skriver kunne jeg først og fremst tenkt meg kilder på påstanden din om du har det, og for det andre lurer jeg på hva du mener med "den type lidelser"?