Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Vafflus_Slappis

Terror i "trygge" Norge?

Recommended Posts

Syns du bittelittesnittetittelarannne synd pån ? si det til de tusener av berørte familimedlemmene til de han stakk pistolen ned i trynet på og trakk av da vel.. MAKAN !!

Spar meg Gwaihir. Hvis du ikke evner å lese det jeg skriver uten giga-skylapper så kan du la være å kommentere det jeg skriver og. Jeg orker ikke å repetere mitt syn på det som har skjedd, det har jeg forklart. Jeg ønsker å reflektere på mannen UTOVER "En faens jævel som skjøt ungdommer", se litt mer på det som ligger bak fasaden. Sitter og leser talen hans nå, interessant innblikk der i en retorikk og verdensbilde jeg må si er utrolig godt begrunnet, uansett hvor uenig man er.

Syns du bittelittesnittetittelarannne synd pån ? si det til de tusener av berørte familimedlemmene til de han stakk pistolen ned i trynet på og trakk av da vel.. MAKAN !!

Jeg synes like synd på ABB som jeg syns synd på alle andre som, på grunn av måten livet sitt har utspilt seg på, gjør grusomme handlinger. ABB har åpenbart blitt forandret igjennom barndommen/ungdommen, deretter sunket dypere og dypere inn i en vill fantasi som han deretter handlet på. AKA mannen har nok levd et kjipt liv, og det er tragisk både for han, og åpenbart alle ofrene, at utfallet ble som det ble.

Fy faen kor tragisk en jævla retard du e gwaihir.

Fordi jeg ikke har sympati med det mest ondskapsfulle mennesket Norge har produsert ?

Fordi jeg ikke har sympati med det mest ondskapsfulle mennesket Norge har produsert ?

Ja?

Empati er ikke (/bør ikke være) situasjonsbetinget. Ideen om at et spesifikt aspekt ved et menneske skal kunne være altoverskyggende og redusere den personen til å være en-dimensjonert er i beste fall ignorant, i verste fall skadelig.

ABB er et menneske. Ingenting kan forandre dette. Og enten behandler man mennesker ut fra samme forutsetning eller så gjør man det ikke. Om man skiller mellom hvem man anser som fullverdig menneske så åpner man en farlig dør.

Med det sagt: Ro ned personangrep i denne tråden. Folk som ikke klarer å argumentere sak i stedet for person vil bli moderert. Derfor skjuler jeg også innlegget til Campy.

Man jo diskutere hvor "precious" denne såkalte menneskerasen er da... personlig er jeg veldig lite fan av den på generelt basis, den er destruktiv og kapabel til mer ondskap enn det drøyeste fra natur og fauna. Den har sine gode sider, skal ikke nekte på det, men Agent Smith sa det egentlig best:

"I'd like to share a revelation that I've had during my time here. It came to me when I tried to classify your species and I realized that you're not actually mammals. Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment but you humans do not. You move to an area and you multiply and multiply until every natural resource is consumed and the only way you can survive is to spread to another area. There is another organism on this planet that follows the same pattern. Do you know what it is? A virus. Human beings are a disease, a cancer of this planet.

(ja jeg utelot den siste setningen, den er irrelevant til sammenhengen)

Nei, selv jeg er ikke så følelsesløs, men vi er en ufyselig rase - derom hersker ingen tvil i min verden :p

Jeg er jo en mester i og spore av og fyre oppunder, så det er bare og fjerne innlegget hvis det er upasselig.

Hvis vi tar en annen rase, nermere bestemmt et annet dyr i betraktning.

En bjørn/rovdyr som dreper ett menneske ville høyst sannsynelig blitt avlivet så fort sjansen byr seg, her er det da snakk om ETT menneske.

Da er det jo bare og konkludere med at dyret var anntagelig sulten eller følte seg trua.

Jeg mener også og huske at NOKAS ranerne måtte sitte i retten med kjetting på beina og håndjern, trur nesten di hadde noe rundt magen også, der var det også snakk om ett drap.

Og la ABB hilse som han gjorde i retten var jo bare patetisk, skal ikke han føle at han har gjort noe galt? bare la han sitte der og glise kose seg som om han var siktet for og ha stjært no smågodt på mix.

Det er litt for store forskjeller på behandlingene i forhold til hva som har blitt gjort.

Inga er ei god dame altså! Liker hvordan hun i bunn og grunn kjører knallhardt og virkelig har en god oversikt over saken og vet hva, hvordan og hvorfor hun skal spørre det hun gjør.

Meget flink aktor.

Synes han vrir jeg alt for lett unna spørsmål han får.

Han latterligjør også straffesystemet også når han sier at dødsstraff eller frifinnelse er det eneste logiske.

Han latterliggjør ingenting. Han prøver kanskje på det, men det er han som blir gjort til latter når han sier noe så dumt som det han gjør.

Liker at aktor(ene) kjører en tøffere stil. Håper de fortsetter i det sporet.

Som Inga selv sa, så endrer hun stil litt ettersom i hvilken kontekst eller tema de jobber og i forhold til hvordan mottakeren responderer til hennes utspørring. Jeg er rimelig overbevist om at aktor har god kontroll på situasjonen etter å ha sett på hvordan rettsaken har blitt ført

Rettsaken ser ut til å gå glitrende ja. Må også få slenge meg på og si at det utføres en god jobb fra aktor i utspørringen. Argumenter til tiltalte plukkes fra hverandre på et fint vis. Tror og jeg enser at Geir Lippestad gleder seg sinnsykt til at disse ukene er over, han nekter jeg å tro har det godt disse dagene.

Det som blir litt spennende nå er jo hvordan rettsaken fortsetter i morgen. Tenk på at Breivik har tilgang til alt av medier i fengselet (det har han hatt siden like etter jul tror jeg, i lengre tid i det minste). Hvordan vil han oppføre seg i morgen etter å ha lest at en rekke eksperter sier han tar feil og svarer feil på fakta. Majoriteten av artiklene jeg har lest i dag omhandler hvor kunnskapsløs Breivik er. Jeg er faktisk veldig spent på hva det vil si for videre saksgang.. Det tror jeg aktor også er.

Mmm, ikke umulig han blir langt mer tverr og mindre samarbeidsvillig, må jo gå passelig ut over egoet. På den annen side, media 'konspirerer' jo mot han uansett, så kanskje han ikke bryr seg.

Helt sjokkert ....

http://www.vgtv.no/#!id=51897

Hvorfor i huleste lar dem slike folk gå fritt i samfunnet ? Fyren sier at det var nødvendig å drepe masse barn.

Hvor mange slike folk finnes det egentlig ? Skremmer vettet av meg at folk kan være så steingal i hodet.

Kanskje de sender brev med han fordi de ønsker å høre det fra abb's egen munn hvorfor han gjorde det han gjorde. Hvordan skal man forstå ondskapen og lære å håndtere den hvis man ikke hører hva den har å si? Hvordan kan man forhindre lignende ting i fremtiden om man ikke vil høre?

Samtidig så bor vi i et fritt land så folk kan mene det de vil. Det at folk ikke burde gå fritt i samfunnet pga sine meninger er noe vi i Norge er for gode til å la skje, begynner vi å stenge inne folk som ikke mener det som vi mener så vil det resultere i at disse får støtte og problemet vil øke. Dette er politisk sensur og det sekundet vi starter med slikt i Norge så drar jeg langt bort fra dette landet, jeg skal leve i et fritt og demokratisk land der alle kan bli hørt. Selv om jeg er uenige med dem og alt de står for.

Personlig så er jeg strengt imot det abb står for og spesielt hva han har gjort.

Breivik har bånd rundt livet som de hekter håndjernene på. "Hilsenen" gjør han når håndjernene er tatt av.

Det er tydelig at Engh er "bad cop" og mer "aggressiv" i utspørringen og det er smart taktikk mtp på Breiviks kvinnesyn. For en mann med slike tanker er det å bli satt på plass av en kvinne, kanskje til og med "latterliggjort" som ABB sutra om en stund, en helt forferdelig tanke. Det er mao ikke så overraskende at hun er flinkere til å komme seg "under huden" hans.

Sykt det som kommer frem i retten nå!

- han skulle ta livet av ALLE på Utøya

- Skulle halshugge Gro Harlem Bruntland og filme det ++++++++++++++++++

Tror det må være tungt å være pårørende på en slik dag som denne, å høre på alt det vondt mannen kunne gjort i tillegg til det han gjorde..... *GRøSS!* :cry:

- Skulle halshugge Gro Harlem Bruntland og filme det ++++++++++++++++++

Tror det må være tungt å være pårørende på en slik dag som denne, å høre på alt det vondt mannen kunne gjort i tillegg til det han gjorde..... *GRøSS!* :cry:

Nok et bevis på at han er zane og tilregnelig?

"Brukte spillet Modern Warfare for å trene kamp og forsvarsteknikker" - Jeg hater når de drar opp sånne argumenter som spill. Hvor mange flere har sett Saw filmene feks, og hvor mye sykere er ikke de? Spill er ikke en faktor som spiller inn og får folk til å begå slike ting.

De sier jo heller ikke at det er det som har fått han til å gjøre det heller.

Han har jo spilt lite i forhold til de fleste "gamere", så tviler på at de havner på skyldepåspill-sporet.