Sign in to follow this  
Vafflus_Slappis

Terror i "trygge" Norge?

Recommended Posts

Da starter rettsaken da... blir sikkert 10 uker med for mye om dette i avisene, men er likevel interessert i prosessen videre - selv om det kan bli to much information til tider....

Er world of warcraft et vodelig spill - jamfør navnet "warcraft"?

Meget bra arbeid i retten ser jeg.

Ja og tror Breivik var klar over hvordan dommeren kom til å reagere. Tror Breivik bare kødder med retten og bare viser hvor tullete rettssystemet er. Mer sjokkert når dommeren og andre hilset på han i starten mens de smilte til han ..............

Ja og tror Breivik var klar over hvordan dommeren kom til å reagere. Tror Breivik bare kødder med retten og bare viser hvor tullete rettssystemet er. Mer sjokkert når dommeren og andre hilset på han i starten mens de smilte til han ..............

Enig, virket som de var super-stoked av å ha møtt en "kjendis".

pga hans flotte film det..

Fyren har jo fullstendig mistet all følelse med omverdenen..

Han har tydeligvis all verdens følelse for seg selv da. Etter at han gråt for sin egen film og smiler stolt når aktor skal til å snakke om Knights Templar, så greide jeg å bli enda kvalmere enn før av den fyren. At det i det hele tatt er mulig å være så selvopptatt og stolt over hva han har gjort, og samtidig ha så uendelig liten medfølelse med gjengen med ungdommer han skjøt ned og de etterlatte.......

Får sånn *risteifillebiterogvriomhalsenpåkløe* i hele meg av ham. Og at media gir ham så mye av oppmerksomheten han elsker.....grr

Den tiltalen var sikkert vanskelig å høre på for de pårørende. Fyfaen spyr av den karen.

litt "feil" når jeg skal se en video på vgtv og første reklama som vises er Beavis and Butthead som sitter i en rettsal og sier: guilty as charge og den standar latteren dem har. Får en skikkelig vond følelse i hele meg når jeg ser han sitter der. Kjente en som ble drept på Utøya. Må være grusomt for pårørende og se og høre alt det her

Sitter her med hele tiltalen mot ABB og skjønner godt hvorfor deler av tiltalen ble sensurert på sendingen i dag.

Kan si at det er meget sterk kost som ble sensurert bort.

Skjønner ikkje hvorfør det e no dom engong, er det noe tvil om hva han har gjort?

Overhørte noen på butikken i dag som var temmelig lei alt oppstyrer rundt han, døm var helt enige om at hvis politiet hadde skøti han på øya med ein gong hadde det vært mye mindre pappirarbe og sleppt og hørt så mye mere om han.

Det er ikkje slek ein rettstat fungerer, alle har rett på ein objektiv rettsak uansett kor grusomme handlingar dei har gjort. Hadde terroristen blitt drept på Utøya ville det vært mange spørsmål som ein aldri kom til å få svar på.

Hva var greia med å håndhilse på han ? for et sykt samfunn vi lever i.. synd politiet var så patetiske på øya.. hele greia skulle ikke vært noe sak i det hele tatt.. det er jo latterlig

Vi lever i en rettsstat, vi fordømmer andre land for deres rettsoppbygning med dom uten lov, offentlige hengninger og alt slikt, da kan dere banne på at vi hvertfall skal føre en proper, skikkelig rettssak etter boka og dømme ABB etter den regelboka vi har. Noe annet ville vært komplett latterlig av Norge og Norsk rettsvesen. Er ingenting som har gitt meg så stor respekt for Norge og rettvesenet som at ALLE behandles LIKT utover at de er mennesker (selvfølelig behandles de ulikt per hva de har gjort etc.) og at til og med en så skrudd mann som ABB får sin skikkelige rettergang og full mulighet til å forklare seg og sin versjon av handlingene.

å håndhilse på han, som de gjør med alle tiltale, har den effekten at han behandles som alle andre. Hadde de skydd han og lignende er det jo å fyre bensin på ego-bålet hans som allerede har en solid slump med rødsprit på seg.

Hadde han blitt skutt på Utøya, hadde han lett fått martyr-status blant meningsfeller. Nå får alle se at det ikke er et flaggskip for saken som står tiltalt, men en mentalt syk mann med ekstreme narsissistiske tendenser.

• Like 1

pissprek om å spare penger og blablabla skyte han på øya etc. Dette er noe alle må ha alle svar på. Det er eneste måten og lære om hvorfor sann her skjer, hva Norge har gjort feil og hva som bør gjøres bedre til neste gang. Alt som har med norge som land,rettsvesen,politikk,helsevesen etc trenger denne rettsaken. Og det er uansett hvem han er og hva han har gjort viktig og følge boka våres uansett som sektleder'n sier over. Uansett om vi blir dritt lei dette i avisene og overalt de neste ukene så er det bare sann vi må gjennom, og det finns alternativer om man vil skjerme seg fra alt eller delvis alt.

Enorm respekt til alle advokater,dommere og sann som klarer og holde seg seriøs og følge boka selv når man vet hva han har gjort

Meget bra innlegg, Gal Sektleder! Selv blir jeg litt skuffet over hvor mange som tar til orde for enkle, middelalderske løsninger.

Personlig overrasker og irriterer det meg hele tiden dette med demoniseringen av Breivik. Fra dag ên har jeg oppfattet han som en åpenbart gal mann med en sannsynligvis ekstremt tragisk historie (livet hans og handlingene hans). Jeg hater ikke Breivik. Jeg forstår ikke hvorfor folk hater han. Jeg mener selvsagt at det han gjorde var grusomt blabla men fyren er jo åpenbart en ødelagt mann med en ekstremt forvridd mentalitet. Men Breivik valgte ikke selv å være fucking crazy liksom.

det å håndhilse ¨på han gir han masse av bekreftelse, han tenker vel at de respekterer meg men tør ikke å vise det åpenlyst, de tar meg i hånda og annerkjenner min innsats osv... det humane hadde vært å ikke sett på han og latt som om han ikke eksisterte i den grad det lar seg gjøre.. han har ingen rett til å være noe for noen !

hvorfor har han en forsvarer ? det er jo helt sprøtt at noen påtar seg den jobben, det er helt drøyt ! Dette er Norge, det er lov å si nei..

Syns du overdriver Gwaihir. Som Gal Sektleder poengterte: Vi lever i en rettsstat og bør oppføre oss deretter.

Dessuten har det aldri hjulpet noen med blodhevn, selv om jeg forstår hvis noen av de pårørende ønsker ABB død.

Dette er ikke svart/hvitt. Vi må forstå hvorfor det er viktig med en proper rettsak og påfølgende straff. Regner med at

han får en form for fengselsstraff resten av livet. Det beste som kan skje er jo at han utvikler empati (om det i det hele tatt er mulig?)

med årene. Kan ikke være lett å leve med 77 liv på samvittigheten.

Når det er sagt så er det mange som ikke forstår hvorfor folk hater han, men til de så sier jeg som Arnulf øverland:

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer dig selv!

Seff kan ikke jeg sitte å påstå at jeg er kapabel til å føle det samme som de direkte pårørende, men Breivik er jo som alle andre gærninger opp igjennom tidene - det er jo samfunnet som har skapt han blabla det er jo så mange eksempler med ensomme mennesker som gjør crazy shit, han er bare en av de mange. Bottom line er at han ikke kan noe for det selv. å si at Breivik bare "er ond" er som å akspetere inherent evil aka han kan ikke noe for det da heller :p

Vi er mennesker med egne valg og ikke roboter. Dessuten har ikke Breivik vokst opp under krig og sult i et krigsherja land men fredelige Norge. At han valgte å drepe 69 mennesker så brutalt som han gjorde var hans valg, ikke pga hans oppvekst. Høres nesten ut som du prøver å uskyldiggjøre han Torres. Du kan ikke hate han heller pga det er ikke hans feil ? :o sjokkert