Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Vafflus_Slappis

Terror i "trygge" Norge?

Recommended Posts

Hørte jeg nettopp en kar (NRK) beskrive at det var 20-30 lik langs vannkanten og som fløyt i vannet? :blink:

Hørte jeg nettopp en kar (NRK) beskrive at det var 20-30 lik langs vannkanten og som fløyt i vannet? :blink:

jepp :blink:

Så bildene fra helikopteret til NRK, helt surrealistisk as...

Quiz: Hva skjer når du tar inn mennesker fra et fanatisk religiøst samfunn som ikke har utviklet seg siden middelalderen, og som har tilgang på våpen fra det 21. århundre?
Triste saker... Så spørs det om AP og SV nå innser at innvandringspolitikken har vært feilslått.....
Tyder på at vi dessverre har fått vår egen "oklahoma-bomber", radikal nasjonalist som skal "straffe" regjeringen fordi de har skadet landet eller no slikt..

For tidlig å si hva som er bakgrunnen for angrepet. Det er også viktig å huske at "muslim" ikke er en rase.

For safekeeping. Så langt ikke verdig noe svar, men verdt å ta vare på.

Utrolig trist dag, mine tanker går ut til alle pårørende. Fatter virkelig ikke at dette har skjedd i gode gamle Norge, selv om det kanskje bare var spørsmål om tid at det kom til oss også.

Triste saker... Så spørs det om AP og SV nå innser at innvandringspolitikken har vært feilslått.....

Dette er faanmeg det mest upassende innlegget jeg noensinne har lest på dette forumet.

Kommer hjem fra harryhandel til dette på radioen, jeg trodde faen det var et hørespill som foregikk. Utrolig triste greier.

Og dere som absolutt legger skylden på islamister med en gang uten at noe som helst er konkludert fra offentlig hold kan ta dere en bolle og logge av forumet. Inntil vi får høre noe som helst om den pågrepne eller annen info er det veldig upassende med slike utsagn.

Mine tanker går uansett til ofre og pårørende. Som qed sier, de helikopterbildene fra Utøya var uvirkelige...

Uansett politisk ståsted så er dette aksjoner fra mennesker med et sykt syn på verden og hvilke virkemidler man skal bruke. Kjente jeg blei forbanna når jeg så posten som flytter skylden til landets regjering. Tror ikke dette er dagen for politiske diskusjoner rundt årsaker til dette, er for mye følelser i sving.

Fra Utøya:

Simen Brænden Mortensen beskriver det som trolig er gjerningsmannen slik:

- Han hadde norsk utseende og snakket vanlig østlandsdialekt. Jeg er ikke så god til å anslå alderen på folk, men antar at han var i 30- eller 40-årene.

Øyenvitner på øya sier til TV2 at gjerningsmannen er cirka 1,90 høy og har kort, lyst hår.

Ting tyder på en psykopat, kjøretiden mellom utøya og oslo kan støtte at det er et forvridd sinn som står bak

Rart å tenke tilbake på for noen år siden når vi satt og diskuterte sjansene for terrorangrep i Norge. Folk mente jo da at sannsynligheten var veldig lav.

Faen så surrealistisk.

Utøya-situasjonen høres ut som den er tatt ut fra en makaber skrekkfilm.

Kjente minst én som var der, han kom seg heldigvis i sikkerhet!

er du på østlandet og har blodtype 0? de trenger sårt blod, meld dere!

De med 0 kan bare gi til 0, men også til alle andre blodtyper. Men jeg tenker nok at alle som kan og vil gi blod uansett type trengs der ute nå. Meld dere!

de ber spesifikt etter type 0, så tydelig at de har fått inn en del ofre med den typen da.

De med 0 kan bare gi til 0, men også til alle andre blodtyper. Men jeg tenker nok at alle som kan og vil gi blod uansett type trengs der ute nå. Meld dere!

Hvor skal man melde seg?