Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Vafflus_Slappis

Terror i "trygge" Norge?

Recommended Posts

Forsvarern ble jo spurt om siktede hadde sagt noe om motiv, forsvareren ristet svakt på hodet, så ned og sa at gjerningsmann hadde sagt veldig mye om motiv, men at han måtte hjem å tenke over og fordøye det før han videreformidlet noe av det. Han sitter sikkert stolt i avhør og legger ut om sine edle tempelridderhandlinger..

Det spekuleres i at han gikk tom for kuler og han derfor overga seg, men personlig tror jeg han ville bli tatt, han vil jo ikke dø når han endelig skal bli kjent som helt. Han vet jo når siste magasin settes inn, og alt han trenger for å dø er å rette det tomme våpenet mot politiet så hadde han blitt skutt tvert.

Edit: Ser ut til at han i stor grad har kopiert manifestet sitt fra unabomberen link

Jeg syns det luktet litt copypaste, deler av teksten virket mye bedre formulert enn andre deler.

Eller er jeg veldig nysgjerrig på hvor mange medlemmer den tempelordenen han snakker om som skal ha blitt stiftet i london 2002.

"Org. ranks: There were 9 founding members from 8 different countries, names are kept confidential."

Også lurer jeg på om disse er like overbevist som Breivik og har planer for lignende aksjoner i andre land.

la oss bare krysse fingrene for at de ser avskyligheten i det som har skjedd, var en kommentator som hadde gått igjennom en del høyreradikale sider i norge, og der var i allefall stemningen unison i at han kjempet for mye riktig men at det var en forderdelig handling som gjorde at flere revurderte sine holdninger.. Vi kan bare håpe..

Forresten, fant en veldig fin liten oversiktlig blogg fra en såkalt ekspert på området som forklarer litt om gjerningsmann sin ideologi, vel verdt å lese:

http://oyvindstrommen.be/2011/07/23/kven-er-terroristen/

Forresten bare meg som ateist som reagerer på hvor mye herren skal prises og takkes i en slik gudstjeneste? Kunne de ikke tonet ned den delen for en gangs skyld og heller latt flere snakke. Stoltenberg sin tale er noe av det bedre på lenge, og i mott hode trenger man mer slikt for å komme gjennom noe som dette enn at man skal takke gud for hans superbe skapelse av jorden etc.

Du har helt rett qed, kirken pisser som vanlig på de døde og etterlatte med tullballet sitt. I en slik stund er det ikke tid for eventyr og skrøner.

det var vel en god del sterkere enn det jeg mente, det er en enorm verdighet og flott stemning, jeg tenker mer på tema for samtale..

det var vel en god del sterkere enn det jeg mente, det er en enorm verdighet og flott stemning, jeg tenker mer på tema for samtale..

Sterkere ja, men det er jo slik det er. Så mye som jeg misliker Stoltenberg, så prøver han hvertfall ikke å lurve det hele til med eventyr og skrøner.

Som ateist holder jeg meg rett og slett unna gudstjenester, siden jeg forstår at religiøse ting som å prise herren følger med på kjøpet.

Det der er jo bare en link til Facebook loginsiden.

jeg kommer rett inn men jeg er logget in på facebook

Kjære Anders Behring Breivik, nå sitter du sikkert i avhør for de handlingene du utførte i Oslo og på Utøya. Du har blitt opplyst om hva du er mistenkt for, at du har rett til advokat og rett til en rettsak hvor du skal dømmes av en jury av dine likemenn som skal se objektivt på bevisene og du står heller ikke i fare for å få dødsstraff. Alle disse rettighetene har du fordi de grusomme og forferdelige handlingene dine skjedde i Norge. I dette landet hvor vi alle nyter godt av et demokratisk folkestyre, har vi lover og rettigheter som gjør at du er beskyttet mot tortur, urettmessig forfølgelse eller bli fengslet uten lov og dom! Alle disse tingene du nyter godt av nå, er ting du tok fra dine ofre! De ofrene du så kaldblodig tok livet av. Du har på en forvridd og forferdelig måte prøvd å sende et politisk budskap, et budskap du heller kunne gitt på en slik måte som vi alle gjør, gjennom gjensidig dialog og debatter. Ved å engasjere deg i den politiske prosessen eller bruke din yttringsfrihet. Du har prøvd å skape frykt og skille oss som mennesker. Men i et slikt øyeblikk, i en slik stund står vi nordmenn sammen sterkere enn noen gang!! Vi lar oss ikke kue, vi lar oss ikke skremme. Vi står for og tror enda sterkere for de verdiene vi alltid har hegnet om, nemlig menneskeverd, yttringsfrihet, rettsikkerhet og frihet til å samles for å gi uttrykk for våre meninger! Jeg vil avslutte mitt budskap til deg med noen ord fra Nordahl Grieg "I dag står flaggstangen naken blant Eidsvolls grønnende trær, men nettopp i denne timen vet vi hva frihet er" Vi skal reise oss igjen og bli et enda mere åpent, varmere og demokratisk land for vi lar oss ikke skremme!!

Syns det er litt "artig" at han snakker om at det er tid for "væpnet motstand", en retorikk-form man finner lett hos "marxistene" han snakker om: "Væpna revolusjon!"

Går man langt nok til venstre eller langt nok til høyre så møtes man visst

Kjære Anders Behring Breivik, nå sitter du sikkert i avhør for de handlingene du utførte i Oslo og på Utøya. Du har blitt opplyst om hva du er mistenkt for, at du har rett til advokat og rett til en rettsak hvor du skal dømmes av en jury av dine likemenn som skal se objektivt på bevisene og du står heller ikke i fare for å få dødsstraff. Alle disse rettighetene har du fordi de grusomme og forferdelige handlingene dine skjedde i Norge. I dette landet hvor vi alle nyter godt av et demokratisk folkestyre, har vi lover og rettigheter som gjør at du er beskyttet mot tortur, urettmessig forfølgelse eller bli fengslet uten lov og dom! Alle disse tingene du nyter godt av nå, er ting du tok fra dine ofre! De ofrene du så kaldblodig tok livet av. Du har på en forvridd og forferdelig måte prøvd å sende et politisk budskap, et budskap du heller kunne gitt på en slik måte som vi alle gjør, gjennom gjensidig dialog og debatter. Ved å engasjere deg i den politiske prosessen eller bruke din yttringsfrihet. Du har prøvd å skape frykt og skille oss som mennesker. Men i et slikt øyeblikk, i en slik stund står vi nordmenn sammen sterkere enn noen gang!! Vi lar oss ikke kue, vi lar oss ikke skremme. Vi står for og tror enda sterkere for de verdiene vi alltid har hegnet om, nemlig menneskeverd, yttringsfrihet, rettsikkerhet og frihet til å samles for å gi uttrykk for våre meninger! Jeg vil avslutte mitt budskap til deg med noen ord fra Nordahl Grieg "I dag står flaggstangen naken blant Eidsvolls grønnende trær, men nettopp i denne timen vet vi hva frihet er" Vi skal reise oss igjen og bli et enda mere åpent, varmere og demokratisk land for vi lar oss ikke skremme!!

Det er mange som har kommet med lignende kommentarer, men jeg må si at jeg egentlig ikke skjønner hva de snakker om.

Jeg føler meg ikke angrepet. Jeg føler ikke noe behov for å "reise meg igjen".

Det er selvsagt en tragisk sak hvor en skrulling har vært ute etter AP og rekrutteringen til AP i form av AUF, og selvsagt enda mer tragisk at han lykkes med å drepe så mange unge mennesker.

Men jeg føler uansett ikke det er noe angrep på meg som person eller meg som etnisk nordmann.

Det vil ikke ha innvirkning på min hverdag, annet enn å lese grufulle skildringer i avisen og evt se grufulle bilder/video.

Så selv om det er mye nærmere enn annen galskap som utføres rundt i verden, så blir det allikevel fjernt.

Det stiller seg naturligvis annerledes for folk som kjenner ofrene og/eller de etterlatte.

Er vel helt naturlig å tenke på dette på mange ulike måter. Personlig ser jeg på dette som et angrep fra radikale mot vårt samfunn og vår måte å leve på. Dette er ikke bare en skrulling, det er en terrorist og en radikal akkurat som om det hadde vært en muslimsk gruppe.. Og vi skal ikke glemme at man feks i usa har hatt flere angrep fra høyresiden enn fra venstre eller utenlandske.

Ber dere alle om å være varsomme med kommentarene. Vi har folk blandt oss som er direkte berørt av dette - om det skulle være noen tvil.

Edit: Nei, jeg leste ikke hele tråden før jeg postet dette.

ser nå at det stemmer som en del trodde at mye av det er kopiert tekst:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobom...?artid=10080704

Han har imidlertid byttet ut begreper, slik at det skal passe bedre inn i hans egen ideologi. For eksempel bytter han ut ordet "Leftism" (venstrevridd) med ordene "Multiculturalism" og "Cultural Marxism" (Multikulturalisme og kulturell marxisme)

Under fengslingsmøtet imorgen burde alle pressefolk små-le av det han sier og riste på hodet. Bare vise kødden at det han tror på er hinsides all fornuft. Samt kommentere at han burde lære seg å skrive sitt eget jævla manifest.

Du har helt rett qed, kirken pisser som vanlig på de døde og etterlatte med tullballet sitt. I en slik stund er det ikke tid for eventyr og skrøner.

Hva med å vise litt respekt for dem som har er annet livssyn enn deg. At du skriver at kirken pisser på og driver med tullball gjør at du faller for egen retorikk.

Hva med å vise litt respekt for dem som har er annet livssyn enn deg. At du skriver at kirken pisser på og driver med tullball gjør at du faller for egen retorikk.

helt enig

Greit nok at masti tar litt vel hardt i her, men jeg må innrømme at om jeg var en av de pårørende ville det irritert meg om kristendommen ble blandet opp i det hele.