Sign in to follow this  
Vafflus_Slappis

Terror i "trygge" Norge?

Recommended Posts

Linker til denne: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eksplo...um-3544362.html

Er Norge utsatt for terror?

Hvem står bak?

Målet er jo opplagt norske politikere, tenkte først på noen i Mullah Krekars nettverk or whatever, men mulig litt tidlig å konkludere med.

For all del, kan jo være en gasslekasje.

------------

Husk at en hendelse som dette fører med seg mye følelser og gjerne fører til at man er krassere i språkbruken enn ellers. Om vi klarer å holde tråden fri fra de verste personangrepene så slipper den å bli moderert.

Takk.

Edited by Pazuzu
Generell føring for tråd.

Akkuratt rundt denne tiden da eksplosjonen var så rista hele huset, og jeg bor i Bærum :s Lurer på hvordan dette utvikler seg

edit: de sa på nyhetskanalen at det var en bombe på youngstorget nå

Jeg var 800m unna og er litt shaky, trodde det var tidenes Torden.. men bare tanken på at jeg kanskje skulle fordi der idag gir meg litt noia..

sitter på grefsen/kjelsås og jeg trodde det var et helvetes torden. dette er ganske skummelt imo

Quiz: Hva skjer når du tar inn mennesker fra et fanatisk religiøst samfunn som ikke har utviklet seg siden middelalderen, og som har tilgang på våpen fra det 21. århundre?

"Flere meldinger om at det er tildekkede kropper i området. Uklart hvor mange som er omkommet"

Tv2 reporter melder også som vitne at han så døde personer i gatene.

** Person hang livsløs fra vindu

Edit; En person bekreftet omkommet ifølge NRK

Kilder i departementet sier til Dagbladet at det trolig dreier seg om en bilbombe i Grubbegata

Fuck!

Eksplosjon i Oslo!

En person omkommet til nå.

De mistenker bilbomber.

damn... skummelt

Fytti helvette.. bildene fra NRK og intervjuet med han som filmet og hadde sett ei dame uten bein blant annet. FYFAEN.

Alle jeg har snakka med trodde også det var Torden. Jeg bor ca 8km ifra rett ved Lysaker, og jeg trodde lynet hadde slått ned i hagen bortimot...

1 person bekreftet omkommet. Regner med mange flere dødsfall for det ser faen ikke ut som Oslo. Ser mer ut som Bagdad.

Al Qaida har sendt trusler til Norge flere ganger så ventet på at noe slikt skulle skje en gang.

Politiet leter etter 2 bomber til så de vet noe som vi ikke vet.

Må også være noe kraftigere enn en bilbombe, taket på regjeringshuset er jo blåst av ........

Er et mirakel om det ikke er mange døde og hardt skadde når så mye knust glass flyr i så tette byrom. Forferdelig trist at dette skulle skje, men det er naivt å være overrasket. Det er kun noen måneder siden det var en selvmordsbomber i sentrum av stockholm, og vi har vært aktive med i krige i mange år i motsetning til sverige.

Er et mirakel om det ikke er mange døde og hardt skadde når så mye knust glass flyr i så tette byrom. Forferdelig trist at dette skulle skje, men det er naivt å være overrasket. Det er kun noen måneder siden det var en selvmordsbomber i sentrum av stockholm, og vi har vært aktive med i krige i mange år i motsetning til sverige.

Mange har nok også blitt redda av at det er fellesferie og etter 15:30. Triste å se på :tafse: Håper på så få skadde og døde som mulig.

Tenkte at det tordna som fan når jeg snakka i tlf for rundt 1 time sida. Personen i andre enden lurte på vafan som skjedde i bakgrunnen her...men at det var en bombe......

Uff, var på jobb 2 kvartaler unna i torggata. Alt ristet, bygningen svaiet, knuste ruter overalt. Litt shaky

Var det ikke Pst som gikk ut for litt siden og sa de hadde full kontroll, og at det ikke var noe terror aktivitet i Norge?