Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
zpam

På tide å tenke på ny maskinvare?

Recommended Posts

Som i alle tidligere tilfeller vil det lønne seg å vente til spillet faktisk har kommet med å oppgradere. Prisene faller alltid og det er umulig å si hvordan spillet vil yte på nettopp din konfigurasjon før du faktisk har prøvd det.

prisene har vel pleid å gå litt opp i nov/des på grunn av julehandelen så det er vel smart å holde seg unna de måndene.

Derfor venter jeg til neste sommer. Da er spillet fortsatt meget populært, og jeg får det nyeste og beste! Forhåpentligvis kommer det forbedringer neste sommer av det som kommer til høsten.

he he trenger ikke ny pc. bare å kjøpe en xbox jo :tafse:

Tenkte jeg meg det ikke, du klarte ikke å holde deg seriøs i denne tråden heller... Vel, du er og blir et stort troll i hver eneste bf3 tråd.

he he trenger ikke ny pc. bare å kjøpe en xbox jo :tafse:

Tenkte jeg meg det ikke, du klarte ikke å holde deg seriøs i denne tråden heller... Vel, du er og blir et stort troll i hver eneste bf3 tråd.

omg ha litt humor da. det er et spill ffs.

Lame troll is lame...

Anyway, regner med maskina mi skal holde tålelig for å kjøre BF3, snart to år gammel (tror jeg). Men en Intel i7 2.9 GHz, 4 Gb RAM og GeForce GTX 275 må da kunne la meg få knive dere greit nok!

trur aldri jeg fikk noe svar? :tafse: CRAI!

jeg har en typ 2 og et halvt år gammel pc (kjøpt til mw2)

i7 920, 8gb rams, geforce 295GTX burde jo sikkert holde?

Klør etter nytt skjermkort med 3d og dx11 også 120hz skjerm, men holder prossessoren? eller burde man like så godt upgrade alt? (for da tar jeg meg ikke råd til denne; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627398#extra )

trur aldri jeg fikk noe svar? :tafse: CRAI!

jeg har en typ 2 og et halvt år gammel pc (kjøpt til mw2)

i7 920, 8gb rams, geforce 295GTX burde jo sikkert holde?

Klør etter nytt skjermkort med 3d og dx11 også 120hz skjerm, men holder prossessoren? eller burde man like så godt upgrade alt? (for da tar jeg meg ikke råd til denne; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627398#extra )

ja den holder. jeg har samme i7 920 .

Tror jeg drar den opp til 3 eller 3.2 men..

Og du burde satse på nytt skjermkort skal du kjøre over MEDIUM.

hmm eneste spillet jeg ikke har klart på max til nå er witcher 2. måtte ofre no über sampling og sånn. men ellers alt på highest. crysis 2 gikk lett, har virkelig bf2 så høye krav?

favoritt tanken er skjermkort og skjerm. må innrømme det.

har et spørsmål men før jeg stiller det må jeg bare si at jeg har veldig lite peilig på hardware:p

har det kommet ny sånn ?socket? på hovedkort siden i7 920, eller kan jeg trygt kjøpe en prossessor i samme slengen og bruke på hovedkortet jeg har?

evt: hvor vanskelig er det å klokke den opp til 3ghz ? Har en sånn insane noctua vifte på prossessoren så trur kjølingen er grei. (om det var det den het. blitt en stund siden jeg var inni)

hmm eneste spillet jeg ikke har klart på max til nå er witcher 2. måtte ofre no über sampling og sånn. men ellers alt på highest. crysis 2 gikk lett, har virkelig bf2 så høye krav?

favoritt tanken er skjermkort og skjerm. må innrømme det.

har et spørsmål men før jeg stiller det må jeg bare si at jeg har veldig lite peilig på hardware:p

har det kommet ny sånn ?socket? på hovedkort siden i7 920, eller kan jeg trygt kjøpe en prossessor i samme slengen og bruke på hovedkortet jeg har?

evt: hvor vanskelig er det å klokke den opp til 3ghz ? Har en sånn insane noctua vifte på prossessoren så trur kjølingen er grei. (om det var det den het. blitt en stund siden jeg var inni)

Du har socket 1366, så om du skal ha ny CPU er det socketen du skal kjøpe til, men er helt ærlig ingen CPUer som er verdt det for deg akkurat nå :-)

Tror forresten 295 GTX vil duge helt ok til BF3, men ikke forvent HIGH på alt av settings :tafse:

Tror dere jeg må kjøpe noe nytt eller holder dette enda?

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

Cooler Master V8 CPU Kjøler

Socket 775/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 800~1800 RPM,

Creative X-FI TITANIUM

PCIE CLE EGS, Lydkort

Gigabyte GA-790FXTA-UD5, Socket-AM3

AMD 790FX+SB750, ATX, DDR3 , SATA 6Gb, USB3.0, 2xG

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

Kit w/4X HyperX 2GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin

Microsoft Windows 7 Ultimate EN

OEM, 64bit

2xPowerColor Radeon HD 5870 1GB GDDR5

PCI-Express 2.0, "PCS+", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPor

Intel X25-M SSD 80GB 2,5", Retail

SATA2, read/write speed of up to 250MB/70MB sec, M

Litt skeptisk til å kjøpe en dyr PC for å spille BF3 når det fort blir til at jeg spiller med low-low-low-fog-off. Ved mindre Bf3 som første spill i verden finner på å tvinge alle til å rendre alle detaljer og texturer med like mye innhold selv på low-settings.

Dette er egentlig det eneste jeg ikke liker med PC-spill.. at ikke alle ser det samme.

Noen her som har peil på DisplayPort -kabel?

Har sett på en skjerm 120hz , S23a750d fra Samsung, men denne har kun HDMI og DP.

En DP-DVI adapter klarer ikke å levere nok båndbredde til å kjøre 120hz i 2D vel?

Ati-kort har jo DP på GPU'en, mens nVidia kun har HDMI og DVI?

har ikke peil på displayport meeen veldig mange av 120hz skjermene støtter ikke 120hz på hdmi såvidt jeg har skjønt. om de ikke har 1.4? mulig det kun gjelder 3den, men ved 3d brukes jo 120hz.

dvi og displayport derimot støtter 3d og burde da støtte 120hz:p

Har sett på en skjerm 120hz , S23a750d fra Samsung, men denne har kun HDMI og DP.

En DP-DVI adapter klarer ikke å levere nok båndbredde til å kjøre 120hz i 2D vel?

En DP til DVI overgang skal fungere fint, da begge kan kjøre 120Hz. Det som er en fordel med DP kablene er at de ofte er litt lengre og derav fleksible, jeg tenkte på å ha DVI-HDMI adapter stående på skjermen av en merkelig grunn, og det var det ikke plass til.

Prisen kommer ofte på 2 røde lapper.

Her finner du et eksempel på den. Den fungerer fint helt til du skal kjøre Eyfinity eller Sorround, da trenger du en aktiv. De kjører jo på forskjellige båndbredder tror jeg.

En DP til DVI overgang skal fungere fint, da begge kan kjøre 120Hz. Det som er en fordel med DP kablene er at de ofte er litt lengre og derav fleksible, jeg tenkte på å ha DVI-HDMI adapter stående på skjermen av en merkelig grunn, og det var det ikke plass til.

Her finner du et eksempel på den. Den fungerer fint helt til du skal kjøre Eyfinity eller Sorround, da trenger du en aktiv. De kjører jo på forskjellige båndbredder tror jeg.

Interessant. men skulle gjerne ha det litt mer "offisielt" bekreftet, en link eller no fra en fabrikant, at DVI/DP -adapter har nok båndbredde til å kjøre 120hz på en skjerm i 2D ned mot mine HD5850 i CF, samtidig som jeg bruker vanlig DVI til den andre skjermen jeg har(som brukes til andre vinduer når jeg gamer).

Samsung S23A750D er så jævlig sexy skjerm og prisen er ikke dum den heller :tafse:

Regner med at min hex core i7 drar det som en nysmurt loff (kan klokke den fra 3.33 til godt over 4ghz, men gidder jeg?). Nytt skjermkort skal jeg nok se på når benchmarks dukker opp. Spørsmålet er jo hvor mye eye candy man bør spille med i BF3, siden det erfaringsmessig lønner seg ikke å spille med alt på full pupp i bf-spillene (spes i multiplayer).

Med litt flaks er en ny generasjon skjermkortogså i komminga rundt lansering aav BF3? Regner med mitt gamle 5870 skal klare dra det rundt på middelsgod kvalitet uansett.

Interessant. men skulle gjerne ha det litt mer "offisielt" bekreftet, en link eller no fra en fabrikant, at DVI/DP -adapter har nok båndbredde til å kjøre 120hz på en skjerm i 2D ned mot mine HD5850 i CF, samtidig som jeg bruker vanlig DVI til den andre skjermen jeg har(som brukes til andre vinduer når jeg gamer).

Samsung S23A750D er så jævlig sexy skjerm og prisen er ikke dum den heller :tafse:

s27a950ds og gtx 580 kommer i morgen:D kjenner jeg gleder meg smått!

120hz på lcd er en smule oppskrytt. Kan ikke si jeg føler det har gitt meg den store boosten i flyt på spill egentlig. Samme er for store skjermer til typisk pc-gaming. 23-24" er et greit kompromiss mellom en brukbar skjerm til andre ting enn fps-spill, egentlig burde den vært litt mindre mhp naturlig FOV for et normalt øye...

Tror dere jeg må kjøpe noe nytt eller holder dette enda for BF3 - ønsker å kjøre på max settings. Hvis dette ikke funker,hva burde jeg oppdatere?

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

Cooler Master V8 CPU Kjøler

Socket 775/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 800~1800 RPM,

Creative X-FI TITANIUM

PCIE CLE EGS, Lydkort

Gigabyte GA-790FXTA-UD5, Socket-AM3

AMD 790FX+SB750, ATX, DDR3 , SATA 6Gb, USB3.0, 2xG

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

Kit w/4X HyperX 2GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin

Microsoft Windows 7 Ultimate EN

OEM, 64bit

2xPowerColor Radeon HD 5870 1GB GDDR5

PCI-Express 2.0, "PCS+", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPor

Intel X25-M SSD 80GB 2,5", Retail

SATA2, read/write speed of up to 250MB/70MB sec, M

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...