Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Martyrium

BF.no hacka?

Recommended Posts

http://www.hardware.no/artikler/ser_du_bru...i_trobbel/99632

Fant denne artikkelen på gamer.no, sjekka ut opp mot de faste brukernavnene jeg har brukt tidligere, og la merke til at nicket mitt på bf.no var hacka, og det sto at tjenesten "battlefield" var kompromittert (hva nå enn det betyr, men jeg skjønner jo tegninga). Er det spillet battlefield, eller er det bf.no?

Tenkte uansett å være på den sikre sida, så skifta passord her og sier fra til andre så dere kan få skifta også. Rammer vel en del folk her uansett om det er forumet eller spillet :tafse:

Crackerne har publisert passordet du bruker for å logge på med "wigami". Disse tjenestene er kompromittert: battlefield

:>

EDIT: mailen min er safe though

"Crackerne har publisert passordet du bruker for å logge på med "human". Disse tjenestene er kompromittert: hackforums ([email protected]), battlefield, battlefield

Skift passord UMIDDELBART."

Å i helvete, bra du sa ifra om dette, takk. :tafse:

Edit: hackforums? hahaha, er ikke meg isåfall. :)

Innloggingen "blabla" har ikke blitt avslørt i crackernes filer. Du kan trolig trygt fortsette å bruke dette brukernavnet og passordet.

"Crackerne har publisert passordet du bruker for å logge på med "human". Disse tjenestene er kompromittert: hackforums ([email protected]), battlefield, battlefield

Skift passord UMIDDELBART."

Å i helvete, bra du sa ifra om dette, takk. :tafse:

Edit: hackforums? hahaha, er ikke meg isåfall. ' />

BUSTED p

Battlefield Heroes Beta – 550 000 brukernavn og passord

Som han sa, det har ingenting med battlefield.no eller kontoer i andre battlefield spill å gjøre med mindre du bruker samme brukernavn/pass der selvfølgelig.

BF Heroes konto = din EA konto = innlogging på samtlige BF spill + alle andre EA spill du har som krever innlogging!

Jeg satt en halvtime på telefonen med EA kundeservice i går for å få ryddet opp med mitt. Kunne plutselig ikke logge på hverken spill eller EA nettsidene.

BF Heroes konto = din EA konto = innlogging på samtlige BF spill + alle andre EA spill du har som krever innlogging!

Jeg satt en halvtime på telefonen med EA kundeservice i går for å få ryddet opp med mitt. Kunne plutselig ikke logge på hverken spill eller EA nettsidene.

Stilig - da kan de umulig ha hacket alle, da mine brukerid er "clean"

Som han sa, det har ingenting med battlefield.no eller kontoer i andre battlefield spill å gjøre med mindre du bruker samme brukernavn/pass der selvfølgelig.

"Diverse diskusjonsforumer for spill – 51 000 brukernavn og passord"

?

Veit ikke hva du mener med "clean", men infoen fra Heroes-betaen er offentligjort, som igjen har ført til strengere rutiner hos EA og div. "system error" på innloggingsiden deres. Som da førte til problemer for meg.

Det var altså ingen som hadde "tatt over" kontoen min. Men det kan jo lett skje hvis folk fremdeles bruker samme epost/brukernavn og passord som da de spilte BF Heroes.

Veit ikke hva du mener med "clean", men infoen fra Heroes-betaen er offentligjort, som igjen har ført til strengere rutiner hos EA og div. "system error" på innloggingsiden deres. Som da førte til problemer for meg.

Det var altså ingen som hadde "tatt over" kontoen min. Men det kan jo lett skje hvis folk fremdeles bruker samme epost/brukernavn og passord som da de spilte BF Heroes.

Dersom du går til den linkede artikkelen, så kan man sjekke brukernavn/epostadresser om disse inneholdes av listene. Jeg fikk ingen treff på mine, ergo...

Interessant nok var min brukerinfo tilgjengelig i BF Heroes-lista. Men passordet som jeg har hos EA stemmer ikke overens med hackernes lister, så det må være forholdsvis lenge siden de hacka BF-kontoene.

Interessant nok var min brukerinfo tilgjengelig i BF Heroes-lista. Men passordet som jeg har hos EA stemmer ikke overens med hackernes lister, så det må være forholdsvis lenge siden de hacka BF-kontoene.

Fant meg selv i bf-heroes-lista sammen med et hashet, gammelt passord (som ikke er i bruk lenger). Tjener godt på å oppdatere passord jevnlig :tafse:

Hvordan kan jeg finne ut hva passordet er? F.eks si jeg konverter ett passord jeg bruker nå til hash og sjekker om "hashen" stemmer med den der?

Korrekt. BFheroes hadde passordene lagret som en MD5-hash. Dvs hash passordet du lurer på med et MD5-hashtool og sjekk om de stemmer overens

Ehehe, fant det ut. Bra det er ett passord jeg aldri bruker lenger :tafse: Var noe piss med at jeg ikke fikk logge inn med BFBC2 i går btw, måtte skifte passord før det gikk. Kan det være at de locket kontoer til de skiftet passord eller noe da?

Ehehe, fant det ut. Bra det er ett passord jeg aldri bruker lenger :tafse: Var noe piss med at jeg ikke fikk logge inn med BFBC2 i går btw, måtte skifte passord før det gikk. Kan det være at de locket kontoer til de skiftet passord eller noe da?

Jeg fikk hvertfall en epost om at passordet mitt var resatt. Dette kan ha sammenheng med denne BFHeroeslekkasjen, evt også lekkasjen fra Bioware for litt siden (en del Neverwinter Nights-forumskontodetaljer ble stjålet, så EA kan ha resatt kontopassord pga dette).

Innloggingen "dead_head" har ikke blitt avslørt i crackernes filer. Du kan trolig trygt fortsette å bruke dette brukernavnet og passordet.

:tafse:

jeg fikk epost om å skifte passord fordi det var blitt avslørt, gjorde det etter å ha verifisert email og nå funker alt :tafse:

Skjønner ikke hvorfor de løkene holder på som de gjør. Jeg mener, hvorfor hacke Minecraft? Minecraft er da bare et posetivt innskudd.