Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
killer2143

Restart pc

Recommended Posts

Hey, jeg har en gammel bærbar pc som er veldig gammel. Nå skal kanskje onkelen min kjøpe den hvis jeg får internett til å funke ' /> (altså, at pcen kommer på nette, han har nett)

Som sakt, så er pcen veldig gammel og vært gjennom mye "dritt", så tror det kan være virus på den. Nå når jeg slår på pcen å går på nette så kommer det bare finner ikke siden. Har prøvd å koble til med kabel og tråløst, men av en eller annen grunn finner ikke pcen nette.

En gang skrudde vi pcen tilbake i tid så alt som hadde skjed før det ble borte ( var ikke jeg som gjøre det så vet egentlig ikke så mye om det, men det var ikke så veldig mye)

Så nå lurer jeg på om det går å restarte pcen sånn at det bare er det som var der da pcen var ny? (skjønner at den ikke kan bli så god som ny)

-Pc-en er ca 4-5 år gammel tror jeg.

-pc-en har vindows XP

Takk for all hjelp p

Mvh, killer2143

Edited by killer2143

Jeg ville reinstallert Windows, da forsvinner alt som er på pcen, men den blir nesten som ny.

Finn Windows-cden. Formater datamaskinen (det fører til at alle filer blir borte) og prøv etter det. Å sette datamaskinen tilbake i tid vil ikke fjerne eventuelle virus.

Allikevel burde det gå å få datamaskinen på nett uansett hvor mange virus den har og hvor mye "dritt" den har vært igjennom. Er du sikker på at nettverkskort osv fungerer?

Finn Windows-cden. Formater datamaskinen (det fører til at alle filer blir borte) og prøv etter det. Å sette datamaskinen tilbake i tid vil ikke fjerne eventuelle virus.

Allikevel burde det gå å få datamaskinen på nett uansett hvor mange virus den har og hvor mye "dritt" den har vært igjennom. Er du sikker på at nettverkskort osv fungerer?

Nei, er det en måte å sjekke det?

Høyreklikk på "datamaskin"/"Min datamaskin" og velg egenskaper. Så velger du enhetsbehandling. Da kommer en liste over alle komponentene frem. Finn frem "nettverksadaptere" (har engelsk utgave selv, men tror det heter det på norsk ' /> ) og se om "enheten fungerer som den skal".

Feil vil vise seg enten i form av et gult utropstegn eller ved at du ikke finner den.

Beste er nok å bruke windows-cd og formatere og re-installere windows (da blir den i praksis "som ny"). Hvilken som helst windows-cd (XP) kan brukes til det så lenge du bruker lisensnøkkelen som er klistret på undersiden av maskinen p