Sign in to follow this  
Nirex

Fagforeningshjelp

Recommended Posts

Heisann!

Uten å gå nærmere i detalj så jobber jeg i en bedrift hvor økonomien ikke akkurat er så stabil. Og jeg er derfor svært usikker på om jeg i det hele tatt kommer til å få utbetalt noen feriepenger til sommeren som jeg har krav på. Dette er en privat bedrift. Jeg har derfor fått tips om at det er lurt og organisere seg, jeg har søkt litt på nettet men jeg finner ikke det jeg skal ha.

Det jeg lurer på er om det er lurt å melde seg inn i en fagforening som kan backe deg dersom man ikke får utbetalt det man har krav på.

Jeg jobber innen Data & IT som det heter, driver med drift av nettbutikk o.l.

Er det noen kloke hoder her inne som kan hjelpe meg og komme med tips og råd.

PS: Dersom det er noen som kjenner til min arbeidsplass ønsker jeg at dets navn ikke blir nevnt i denne tråden men holder det anonymt.

Du kan begjære dem konkurs via tingretten, og du er sikret feriepenger og lønn via lønnsgarantifondet.

å begjære en bedrift konkurs koster 200 000 så er kansje ikke så aktuelt om han ikke har en fagforening eller slikt som kan støtte opp han.

Er som regel kun skattekontorene og fagforeningne som begærer bedrifter konkurs.

Men det er tvilsomt at han ønsker å vurdere slike løsninger før det er absolutt nødvendig.

Jeg vil tro at det er El og It forbundet eller handel og kontor du bør melde deg inn i, tar du kontakt med LO så vet de hvem av de du bør velge ut i fra arbeidet ditt

Nei det koster 20 000 og du får det tilbake. Er du i fagforening så får du hjelp der. Uansett burde firmaet melde oppbud hvis dem faktisk ikke klarer å betale feriepenger noe som dem egentlig skal ha satt av ......